Di Pusat Sains Negara Buat Pertama Kalinya..

Walaupun bersama maskot Aquaria tapi bukanlah bermakna kami berada di Aquaria pada hari ini..kami ke Pusat Sains Negara..Kebetulan sepanjang bulan April tahun ini, masuk adalah percuma tiada bayaran yang akan dikenakan...best..best..

Memanjat memang antara hobi Akid dan Anaqi..dah berpeluang dapat memanjat apa lagi...

Saya adalah bakal wanita pertama dari Malaysia yang akan bergelar angkasawan..bolehka??


Anaqi dengan reaksi peliknya....


hahah...comel sungguh tengok rupa Yana dalam cermin "magik"...


ini antara tarikan utama apabila anda mula melangkah masuk ke dalam Pusat Sains Negara...banyak betul ikan yang besar..cantik...

Antara yang menarik disitu ialah catur gergasi ini...perghh menarik gitu cam cerita Alice in Wonderland part yang akhir-akhir...


Kids Discovery Place sesuai untuk kanak-kanak berumur bawah 6 tahun...


suka tengok time Anqi, Yana dan Akid pijak lantai berlampu sambil menari...bunyi drum yang pelbagai...


Di satu sudut...ada diletakkan pelbagai aktiviti untuk kanak-kanak untuk sertai...


Ada gak aktiviti mewarna disini ya...
Setiap kanak-kanak yang hadir akan diberikan buku aktiviti..dan mereka perlu mendapatkan cop dari setiap booth yang ada menyediakan aktiviti...sebelum balik hantar buku aktiviti tersebut dan sekiranya bernasib-baik akan mendapat hadiah "set alatan sains" yang mana akan diposkan oleh pihak Pusat Sains Negara..
Sebenarnya banyak pameran mengenai Sains disini..memang berbaloi-baloi bawa famili. Secara keseluruhan...best!...terutama buat anak-anak terchenta selain memenuhi aktiviti hujung minggu bersama dapat juga mempelajari sesuatu yang berguna...


Comments

cikgu isza said…
nampak macam best jer.. bila lah nak sampai ke sana. Nak pergi cuti sekolah.. org kata penuh giler.. nanti cari kelapangan.. ada rezeki sampai juga :)
tadi masa pergi..sampai dalam pukul 11 pagi tak delah ramai sangat...tapi time neak balik kul 1lebih...cam org dah start ramai masuk..nak kata ramai sangat tu takdelah....tapi oklah boleh jalan2 dengan selesanya..:)
yatie chomeyl said…
mesti budak2 seronok dapat spent time kat situ sambil belajar ;)
seronok yatie...maknya yang malas nak berjalan rasa nak duduk jer sepanjang berada di situ huhu
CikLilyPutih said…
nampak cam best je. nanti nak pegi gak lah

Popular Posts