Jangan Biar Masa Itu Berlalu Begitu..

Saya sungguh sedih, air mata mengalir tanpa henti membaca coretan seorang ibu dan ayah atas kehilangan anak yang disayanginya. Mengingatkan saya tentang anak dan keluarga yang sejak akhir-akhir ini saya begitu kurang masa saya bersama mereka..
*Amani yang sudah pandai berbual menggunakan bahasanya yang unik
walaupun sejak akhir-akhir ini saya sering merungut dalam hati, terutama apabila Amani merengek di malam hari, menangis sedu-sedan tanpa henti dan tidak dinafikan adakalanya menyentap juga kesabaran iman setelah seharian penat bekerja. Namun apabila saya duduk tenang dan berfikir kembali mungkin Amani mahu menarik perhatianku al-maklumlah setelah seharian bekerja hanya menjenguknya sekali-sekala.

Berbalik pada luahan hati ibu dan bapa (blog Alanna) kepada allahyahamah Alanna Qish, betapa mereka merindui puteri mereka yang sudah tiada membuatkan saya terkesima seketika. Saya tidak pernah bertemu dengan Alanna, saya tidak mengenali keluarganya. Tapi saya tahu setiap perkara yang berlaku adalah ujian dariNya. Moga keluarga ini lebih tabah dan kuat mengharunginya. Dan saya percaya Alanna adalah pari-pari syurga yang sedang bahagia di alam sana. Al-fatihah buat adik comel pari-pari syurga Alana Qish.

Dan sesungguhnya masa jangan lekakan aku..
jangan biarkan masa itu berlalu tanpa aku manfaatkan ruang hidupku untuk keluargaku..

Comments

mama zharfan said…
yepp u are rite...bila baca psl alanna, me jd syg berganda2 kat my kids :)
and me nangis sampai bengkak2 mata boila baca entries kat blog tu
suzz- i lagilah baca entry tu sblm masuk ke kelas...bengkak2 mata bila jumpa students...mesti diorang pelik...msk kelas semuanya senyap jer...ahaks
setya said…
Sedih membaca kisah seperti itu, semoga kita bisa menjaga amanah Allah yuang sudah diberikan kepada kita

Popular Posts