Kisah Anaqi Yang Membuatku Tersenyum dan Menangis

Yang nak menangis...2 kisah berlaku di pagi ini...huhu Amani menangis...kebetulan saya di bilik air...
Sebagai abang.. Anaqi dengan niat untuk membantu nak dukung adik dier...
alih2 tersadung...adehhh hmmm nasib baik jatuh taklah drastik sangat..
tapi kepala Amani benjol biru...tu yang saya sedey..my bad saya dlm bilik air ketika itu hmmm

tangan Afiq tersepit pintu...gara2 akid merajuk (kena marah ngan ayah dia)..
so Anaqi tolong masukkan Akid dalam kereta dan terus tutup pintu...
Dammm tangan Afiq tersepit....menangis lak...
cam riuh rendah jer pagi ni kat umah saya...huhu

dan kisah malam semalam lak yang membuat saya tersenyum bangga
Anaqi yang bersungguh-sungguh,,,nak bakar kambing
tanya saya macamana nak buat...
terus dia berdentam-dentum...tumbuk bawang, lada hitam...segala bagai..
kemudian perap :)
kemudian saya tolong bakarkan...
sambil tu Anaqi duk sibuk tengok kambing dia tepi oven..
"masak ke belum...masak ke belum..."

4 keping daging kambing salai Anaqi yang sedap jugaklah (walaupun tawar) keh keh
so pada Mak Chah dan Mak BIk boleh minta resepi ngan anak sedara mu ini ya!

Comments

Mama Zharfan said…
dh boleh harap tu..
memang terhibur +touching dgn keletah anak :) blessings of being a mother
Anonymous said…
heh amani tu cute sgt gigit kangg ngap ngap ngapp!!!

anaqi masak2 bukan main rajinnn,cuba belajarrrr..makkk aihhhh pengsan okie!

mak sha!
suzz- ubat nak maintain kurus...uruskan anak2...kdg shian gak ngan anaqi selalu kena marah ngan i..sbb dia cam clumsy sikit :(

mak sha- tgklah mak die kan comey hahahah...tu ler anaqi skrg ni klu nak suh die belajar..kena suh dia masak dulu....lps dia masak dia akan tanya "berapa muka surat nak kena buat mummy"..psycho betul
Ayu : Telatah anak....adakala geram, adakala buat kita tersenyum.....:-) tapi, tetap bersyukur di atas rezeki yg diberikan. seorang anak!! masih ramai juga (yg i kenal) takde anak lagi. Bersyukur dengan apa yang kita ada....
ezz- hmmm...tu ler kena bersyukur...rahmat sebagai ibubapa pasti ada, insyaallah
This comment has been removed by the author.

Popular Posts