Jalan-jalan di Jonker Walk Melaka

Jonker Walk Sabtu 20/11/2010 pukul 10.30 malam, selepas menjamu selera dengan sakan di Alai. Kami semua bertolak ke Jonker Walk letaknya betul2 di Bandaraya Melaka Maju..
Macam-macam ada, barangan antik, permainan, baju dan segalanya...
Tapi apapun saya memang perasan hampir 100% peniaganya dikalangan bangsa cina...dah rasa macam chinese street...first time saya pergi street market yang banyak menjual barangan unik :)
hiasan yang comel...tapi tak rembatpun satu...sekadar tengok..dan tengok...dan tengok..ini dinamakan menjamu mata..Foto-foto lama disini sangat cantek dalan unik...teruja sangat memilih dan membelek dan akhirnya sekepingpun tak dibeli...tak tahulah kenapa cam dah luar tabie jer perangai diri yang semulajadinya kuat membeli..ngeh ngeh apa ke nama sebenarnya ni pun saya tak tahu. Mak Biq kata namanya "ketuk-ketuk"...tanya ngan Mak Biq balik "Mana tahu nama ni"...dia jawab "entah...hentam sajalah"...nama spesifik saya tak tahu...tapi dari kamus Mak Biq "ketuk-ketuk"..sedap rasa manis2 + buahan macam2..

ni alat nak buat gula kapas sendiri..bayar RM3 dapat token..lepas tu godeklah mesin tu..mmg senang jer nak buat...

dah macam beraktiviti di jonker Walk lak...
saya suke sangat selipar kat sini...serius banyak manik dan hiasan yang unik2....
geram sangat! tapi tak belipun :p
cam dewan...tapi iras cam tokong cinakan...
ada pondok polis kat sini...kepada mereka yang hilang anak terus boleh buat aduan kat sini..
gerai ni ramai betul peminat dia...beratur panjang...beli kentang yang glamer sekarang ni. Yang ada macam2 perisa..
alih2 jumpa makam Hang Kasturi..Mak Biq suruh saya masuk...gila ko..mahunya saya ngingau malam ni..hehehe

yeah! abang beca bersama adik-adiknya.
Bestlah jalan di Jonker Street...tapi masuk jer kereta pehh kaki cam rasa takleh pijak bumi, terawang2 gitew..penat betul...cam dah kurang berat badan 1 kg hasil berjalan sakan sampai hubby call hp saya (kes ter'split) "mummy oiii...tak nak balik ke?"..hek eleh dan malam itu buat pertama kali dalam sejarah saya shopping sikit. Saya hanya beli 1 baju cina untuk amani (RM30), 1 baju seksi untuk amani lagi (RM5 sepasang) dan 3 cekak rambut Yana (3=RM10)...ahaks saya memang pilih kasih...hahah..anak lelaki semuanya dedet kena settlekan..bereh?
Jalan-jalan di Jonker Walk Melaka Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 23, 2010 Rating: 5

9 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.