Muzium Telekom anyone??

ooo tidak. Walaupun subjek sejarah antara subjek yang saya sukses dapat A untuk PMR dan SPM tetapi untuk membuat lawatan ke tempat2 bersejarah saya agak kureng berminat.. why arr...tapi disebabkan dapat surat chenta dari Majalah Apartment untuk mengambil hadiah di Muzium Telekom ini saya gigihkan jua...
sebelum masuk galeri saya suruh Yana berpoya-poya ngan telefon public ala2 kat oversea..konon call dari Nott UK (hoho sebelah rumah mama zharfan keh keh). Lepas tu masuklah galeri buat tawaf selaju mungkin amik hati pemberi hadiah (Muzium Telekom).
ni mesin faksmili zaman tok kaduk...bukan zaman ayah pin...
technician zaman 50-an dan 60-an..apa saya baca kat papan situ "adapun pekerjaan juruteknik telekom zaman ini sangat merbahaya dan mencabar"...fu yoh terus saya teringat my FIL dia juruteknik Telekom..zaman 60-an dia keje macam ni keh..pehhh..dah macam stunt-man lak
versatile lah pakaian patung kat sini..ada gak patung pompuan India potongan rambut boy cut. Ni cara kerja bahagian kecemasan zaman dolu-dolu..main2 cabut jer wayar..kalau sekarang call 999 pakai komputer takleh buat panggilan palsu weh..
antara generasi2 telefon..
dan ini juga..uol ada lagike telefon macam ni. Silap haribulan kalau jual mahal ni harga dia...antik gitu...tapi zaman sekarang jarang benar orang pasang fixed line kat rumah...semuanya hp..tu belum jenis hp~blackberry (bold, curve etc), iphone, Blueberry (ni brand Malaysia ni under HTC) dan macam2 lagilah..cam saya 3 hp ~ encik hubby, saya dan Anaqi (esp kalau dia ada ko-kurikulum kena bawa hp, nanti payah nak cari)...
ni goodies saya dapat termasuk 2 pas masuk ke menara kl (observation deck). Dalam surat menyatakan hadiah berjumlah RM350...ni macam harga RM35 jer ni..huh! wa pu ci tau..benci tau..auww...menyampah I
Muzium Telekom anyone?? Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 04, 2010 Rating: 5

5 comments:

  1. aler beselah kak,selalu kontest tu reganya tulis mahal padahal beli kat medin baru berapa jer.buku nota yg rega Rm 3 dorang letak Rm 80 import katenyer dri china.

    ReplyDelete
  2. Thanks view gambar2 kat muzium tuh, Allmaklum tak penah sampai...hihi Kecewa ker yu dgn goodies tuh, sabar jer la...dugaan..

    ReplyDelete
  3. ciput la hadiah tu..tix tu ok lah ;)
    elo elo yana call me ker he hehe

    ReplyDelete
  4. ruha- kan kan...menyampah I huhu

    strawberrycute- keciwa sgt idaklah...huhu...banyak lagi gambar tapi amik ngan hp tak berapa cun

    suzz- tu ler dpt call jer nak pg jauh sgt heheheh...

    ReplyDelete
  5. hampeh.. ingatkan $350 tu dpt la gift hp ke aper, takyah beli utk yana.. adeh...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.