Juara Chef Muda Kawan di Sinar Fm

Akhirnya 8 Chef Muda berentap di acara akhir pada 30 Julai 2011 di Jusco AU Setiawangsa. Acara bermula seawal 11 pagi dan berakhir pada pukul 3 petang. Dan saya telah tiba bersama Anaqi di Jusco AU sejak pukul 10.15 pagi untuk pendaftaran.
Anaqi sorang yang sangat sempoi. Biasanya kalau dia masak kat rumah pun ikut apa yang dia rasa nak makan. So bila masuk bertanding, cam suka-suki campak macam-macam bahan, hahaha. Takleh blah dia boleh perah lemon kat atas roti~finishing!
Anaqi dapat stesen pertama. Masa ni tengah gril ikan salmon.
Masa yang diberikan untuk memasak adalah selama 1 jam. Cukup 60 minit setiap peserta kena bawa hidangan masing-masing untuk dihakimi para pengadil ~ CEO kawan, Chef Zaidah dan Pak Tam boss Sinar.fm

Jom layan gambar-gambar hidangan setiap peserta. Photographer : Encik Dyat, tengkiu dik non.
Ni hidangan manisan..
Ni ala2 curry puff :)
Lasagna. Masakan ni menang no. 2
Ini masakan Anaqi, hahahaha. Uduh nyerr hahaha.Chef Anaqi bersama hidangan masakannya "Salmon Garden Crunchy"Ni ala2 sandwich..Hidangan yang mendapat hati di hati juri. Dapat no. 1Hidangan yang dapat no. 3. Vege puff kalau tak silap nama hidangan ni.Para peserta dengan CEO produk KAWAN.Third prize winner, anak dara cina umur 12 tahun dari Batu Caves. Tak pernah memasak dapur. Dan berlatih selama seminggu bersama ibu untuk menghasilkan hidangan pada hari ini. Mak Shi Chin ni sangat fasih berbahasa melayu dan die memang pembaca tegar suratkhabar Utusan Melayu. Kagum sangat saya!

Second prize winner, adik Afifah a.k.a Baby dari Shah Alam. Afifah memang buat bisnes cupcakes, pehh. Ada blog masakan die tapi tak hengat URL. Last week baru jer siapkan tempahan100 cup cakes Lufiya (artis AF), ni apa yang mak Afifah citer kat saya ngan kak Abby Fana.

First Prize winner, gaya memang dah macam Chef. Suke makan dan try resepi baru. Ayah Akmal ni ada restoran beb. Dan Akmal ni datang diiringi ramai sangat ahli keluarga~ makcik2, pakcik2, ada kot 3-4 kereta, jauhlak tu dari Port Dickson. Tapi bila judge rasa masakan Akmal memang semua terkedu "Shedapnyaaaa"
Hadiah dan cenderahati untuk setiap peserta ~ voucher Jusco RM 100 dan hamper barangan kawan RM150.
Dan paling besh dapat sijil penghargaan ni :)
Apapun syabas buat semua peserta cilik Chef Muda. Pendapat peribadi saya, pertandingan ini sangat bagus selain dari dapat melahirkan ramai bakat-bakat muda dalam bidang masakan. Ianya juga mampu membina keyakinan dan berani di kalangan kanak-kanak untuk terus mencuba dan ada rasa ingin berjaya. Buat Anaqi mummy sentiasa bangga, kalah bukannya bermakna kita gagal. Harus cuba lebih baik lain kali.

Sepertimana Anaqi berbisik di telinga saya selepas habis majlis "Mummy Anaqi nak masuk pertandingan macam ni lagi sebab Anaqi nak try lagi dan Anaqi masak lagi special dari resepi hari ni"
Hokeh! Good! I love that spirit!
Juara Chef Muda Kawan di Sinar Fm Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 31, 2011 Rating: 5

9 comments:

  1. congrats anaqi!!! yg penting semangat tu :) and conso pun not bad hadiahnya heheh

    ReplyDelete
  2. wahhhh anaqi tetap menang di hati mummy!!!! tahniah

    ReplyDelete
  3. congrats Anaqi... ape pun yang penting semangat dan ke=sporting-an Anaqi dekat pentas masak

    ReplyDelete
  4. wahh beznye
    kecik2 dah pandai masak ni

    ReplyDelete
  5. walaupun kalah still proud of my Anaqi... (tapi dah agak akan kalah pun sebab Anaqi ni jenis cincai je hahaha)

    ReplyDelete
  6. what a fantastic post ! this so choke full of useful information can't wait to dig deep and start utilizing the resource you have give me. your exuberance is refreshing

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.