Monday, August 22, 2011

Projek Pukul 2 Pagi

Esok nak keje tapi mata saya duk layan citer CSI: Miami kat AXN. Encik Hubby lak duk bz main game facebook. Tiba-tiba rasa nak makan kek, terus gi dapur bancuh adunan kek. Bakar. Siap 45 minit bakar tengok jam kat dinding kul 2 pagi udah. Encik Hubby yang mulanya nak masuk tido terus CANCEL sebab nak tunggu kek saya siap dibakar. Nak makan lettew.Tadaa....kek sponge pandan. Tak berapa lembut sebab saya buat kalut dan tak guna pun mesin pengadun. Gigih guna kudrat pukul telur dan mentega (patut guna mesin pengadun pukul dengan kelajuan tinggi, bagi kembang tinggi). Lepas tu guna majerin Seri Pelangi keluaran Felda (benda FOC langsaikan ajor)... Hmmm memang tak shodap untuk dibuat kek. Lain benor tekstur kek kalau dibandingkan dengan majerin Planta atau Daisy.
See, kaler hijau pun kurang menawan. Kalau lagi HIJAU, lagi kuat cemburunya... Heheheh..
Apapun selamat gak masuk dalam perut my Hubby, merangkap juadah sahur dier :)

7 comments:

@e_da said...

sedapnya.. rajin pepagi buat kuih.. heheh

yatie said...

kek panas-panas ni sedap makan.minum teh suam...

Mama Zharfan said...

rajin sungguh puan ayu heehehe boleh dpt award chef gigih hehhe

eB ezrin said...

sdp dah... eb suker tgk.. nmpk gebu :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

sempat lagi tue..

mama_umar_maryam said...

fuyohh,projek 2 pagi yg menyelerakan! hahah

Nana said...

wah sahur makan kek je
xpenah lg di buat wat kek kul 2hehee