Mood Hangin Dengan Anaqi Berakhir Hari Ni :p

Laluan pada iklan jap... Sila LIKE pic di atas melalui LINK ini ya https://www.facebook.com/photo.php?fbid=279206778785617&set=a.279206618785633.72011.137101329662830&type=1&theater
Sebab saya nak gi ngedat ngan David Teo, mana tahu boleh jadi pelakon tambahan ke dalam movie dier akan datang, hahahahah...

********************************
Saya anak sulong, so sejak kecil memang saya dapat rasakan anak sulong ni adalah idola kepada adik-adik yang lain (adik2 saya tak tahulah menganggap saya idola ke tidak, ntah dianggap sebagai biola pun saya tak de kesah, hahah). So saya memang sangat tegas dengan Anaqi, dah rasa setiap kali musim peperiksaan rumah tu dah bertukar jadi kem komanden.

Tapi Anaqi alehai, rajin die moody. Lagi2 sejak ketagih tengok citer AFC dan Animal Planet kat Astro, hari2 nak kena layan citer ni dulu baru boleh belajar. Kalau saya hangin sampai naik tangan (cubit2), terus masuk bilik dan tidor. Dan Anaqi memang sangat berbeza berbanding adik2 die lain yang lebih dengar kata dan lebih pandai MEMBODEK hati saya, huhu.

Cuma satu jer sikap Anaqi yang saya puji. Bagilah hamework satu buku untuk siapkan satu hari pun, kalau itu arahan dari Cikgu sanggup tu bersengkang mata buat homework. Tak pun pukul 4a.m dah bangun dan duduk atas meja siapkan homework. Terutama subjek karangan :P

Kebetulan 2 minggu sebelum ni musim peperiksaan akhir tahun. Saya sudah menjadi cikgu disiplin di rumah. Minggu selepasnya saya kena semak buku2 die, fehhhh title guru disiplin terus naik penolong kanan sekolah. Dan 2-3 hari ni dapat pulak result, title garang saya naik tahap guru besar sekolah. Hangin... hangin... Antara sebabnya:
1. Buku2 semua cam pembalut belacan. Koyak sana-sinun. Apa ganasnya si Anaqi ni? Ko menulis ke menggigit?
2. Tulisan macam cakar spesis anak ayam. Geram betul. Mungkin saya ni juga seorang tenaga pengajar. Benda2 ni agak sensitif. Tulisan tak kemas dan buku tak dijaga elok. Kat kelas sibuk bising kat anak murud, anak sendiri lebih kurang jer perangai. Abis mana letak mukaku yang gebu menggerutu ini akibat malu?

Tapi hati ni jadi sejuk sikit. Bila nampak cop2 pujian ikhlas (agaknya ikhlas, hik hik) dari Cikgu Julia Chee, Guru BM Anaqi.
Nak kata Anaqi rajin benor membaca buku cerita idakler. Duk baca KOMIK jer, terutama Ben10.
Huhu, Okla hepi lah hati sorang ibu tengok remark dari Cikgu camni.

Tapi result kali ni agak JATUH. Saya tensen tengok. Sebab sekolah Anaqi ni die susun murid ikut peratusan keputusan. Top 35 duk dalam kelas pertama, 36-70 kelas kedua, dan seterusnya. Dan saya percaya semua ibu mengharapkan anaknya dapat duduk di kelas yang terbaik, dan saya tidak terkecuali mempunyai harapan sebegitu.
Tensen saya hilang hari ni bila Anaqi confirm top 35 in the school. Maintain lah dari Darjah 1 sampai ke Darjah 5 (tahun depan) duk kelas pertama. Bukan nak rasa macam bagus sangat anak dapat duk kelas pertama... Tak semestinya duk kelas pertama gerenti bagus. Cuma iyalah hati ibukan sentiasa nak yang terbaik buat anak. Yang penting saya nak Anaqi ni jadi CONTOH YANG BAIK buat adik2 dier. He always be a leader to his sisters and brothers.

p/s: Bak kata Anaqi, mummy ni garang cam mak tiri... hik hik.
Mood Hangin Dengan Anaqi Berakhir Hari Ni :p Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 04, 2011 Rating: 5

5 comments:

  1. wow mama tu bukan marah....nasihat.....butang baju aku mana pah??? heheheh....wahhhh pandai abang anaqi!!! clap clap

    ReplyDelete
  2. heheh,zt bygkn nnt umar dh skool pon jd mcm mak tiri gak nih,hahaha,ank sulung laki kan..mmg biar die jd cth yg baik kt adek2 die , kite treat die pon lain sketlah..same plak kite dua anak sulung sis ;)

    ReplyDelete
  3. aii Anaqi oh Anaqi... memang sakit kepala, nak suruh belajar/baca buku memang cam berperang... tu yg bila exam result ala kadar je, tapi memang cepat 'pick-up' kalau ajar benda, boleh improvise dgn baik bila terdesak... typikal budak laki kot? not exam oriented but more to hand-on/problemsolving skills? sgt berbeza ngan Yana... hmmm...

    ReplyDelete
  4. mz- smart tapi naughty

    ezz- me bebel jer hehehehe

    zeti- silaler siap sedia hehehehe

    dedet- hmmm...jgn letih dgr saya bebel kat umah :p

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.