Nasi Ayam Hailam UpTown!

First time makan kat sini sebenarnya. Itupun kebetulan pegi ngan Mak Biq amik Ipad kat kedai sebelah Restoran Nasi Ayam Hailam ni (Ipad antar baiki, internal battery rosak, huhu). Restoran dari luar nampak sangat biasa ya, tapi pelanggannya tetap ramai yang luar biasa.

Kitaowang order nasi ayam lima set. Minta ayam semua disatukan dalam satu pinggan. Dah cam seekor ayam dah, dengan kuah kicap dan sos lada yang shodap, memang pueh hati. Gambar nasi ayam lupa snap sebab balun makan laju-laju sebab lapaq sangat!

Lauk-lauk tambahan juga tidak ketinggalan diorder juga. Walaupun secara logik, lauk tersebut idakler menjadi lauk kebiasaan bersama nasi ayam tapi bila dimakan bersama ternyata sedap juga.
See tauhu kicap yang masak dier simple jer tapi rasa memang sedap :)
                                 
Kerabu mangga yang banyak sebenarnya, tapi tinggal tu ajer dalam masa 3 minit yang pertama. Ikan bilis die garing ngap ngup ngap ngup.



Dim sum yang ada isi udang dan ayam, rasanya OKlah tapi kalau saya buat Dim Sum saya akan letak lada hitam biar rasa pedas2 sikit.
Ekspresi ghupe contoh yang diberikan ketika makan disini. Ternyata kehebatan nasi ayamnya membuatkan mulut anda menganga lebih luas dari biasa, hahahaha.

Peminat Makanan Shodap;
Nasi Ayam Hailam UpTown! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 21, 2012 Rating: 5

2 comments:

  1. lapar la plak heheh
    me food lover too :) entah musim bila nak diet ehhehe

    ReplyDelete
  2. me too!! sangat suka makan :D.. anyway, tempat ni pun tempat favorite i makan dulu masa keje kat deloitte

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.