Ujian Penempatan Kelas Tahun 1 | Amalina Che BAkri Sudah Berubah? Biar Betik!

Masa pendaftaran tahun satu baru-baru ni, ketika sesi taklimat untuk ibu-bapa anak-anak tahun 1 dipanggil ke kelas masing-masing untuk menduduki ujian khas penempatan kelas. Terkejut saya! Sebab kami ibubapa tidak diberitahu awal mengenai perkara ini. Kebiasaannya ujian ini dijalankan pada minggu pertama orientasi.

Ujian penempatan ini hanyalah untuk mencari anak-anak yang tidak boleh membaca dan menulis. Dan anak2 ini akan diletakkan dalam Kelas Intensif Khas untuk pandai membaca. Risau jugak saya, walaupun Akid sememangnya boleh menulis dan membaca tapi beliau sedikit lemah dalam Bahasa Inggeris.

Dan tahun ni sudah 3 owang anak saya bersekolah di Sekolah Rendah. Nak maintain prestasi memang kena kerja keras. Sebab SKTTDI (2) menyusun kedudukan pencapaian mengikut kelas. Anak2 idakler stress sebab dowang suke jer amik periksa, main dan belajar ngan kawan. Mak yang over stress nak pastikan anak2 betul berada dalam kelompok cemerlang. Kadang2 terfikir juga, "Adakah saya ini spesis ibubapa terlalu taksub dengan pencapaian anak-anak?". Saya nak mereka berjaya bukan sahaja dunia bahkan akhirat juga, nak berlibur boleh tapi biar berpada dan belajar perlu juga sesungguhnya tak boleh leka. Sebab masa depan mereka cemerlang membuat saya begitu bahagia :)

Baca pasal Amalina Che Bakri (pelajar cemerlang dari Johor) dari FB kawan, dan kata2 Shuhairi Shuhaini begitu mengesankan di hati saya sebagai ibu bapa..(duk terbayang perasaan mak Amalina sekarang ni, huhu)
PINJAM KATA2 Shuhairi Shuhaini!!.."""biar tidak cemerlang dlm pelajaran tapi berakhlak, jgn cemerlang dlm pelajaran tp tiada akhlak..semoga berita ini tidak benar..kalu benar kita sama2 doa2kan beliau pulang ke pangkal jalan..aminn..""
Nak tahu lagi citer Amalina boleh baca kat sini..http://www.penulissenja.com/2012/01/amalina-che-bakri-berubah-akibat-kejutan-budaya/
betul atau tidak saya tak pasti, wallahullalam
Ujian Penempatan Kelas Tahun 1 | Amalina Che BAkri Sudah Berubah? Biar Betik! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 03, 2012 Rating: 5

5 comments:

  1. me pun dh baca psl amalina tu...iman dan akademik tidak parallel rupanya...

    ReplyDelete
  2. bukan Amalina tu org kelantan ke??? kalau betullah pun tak pelik... mmg banyak dak2 masa kat U kena culture shock, terutama pompuan... kehkeh..

    ReplyDelete
  3. betul rasenye tu si amalina....mmg kene culture shock ler tuh....penah alami jugak tp lelaki tak obvious sgt...

    ReplyDelete
  4. i personally rase she is amalina.. well honestly speaking memang ramai cendiakawan yang kene kejutan macam ni.. tapi amalina special case, issue dia di highlightkan sebab her result was extra ordinary..

    ReplyDelete
  5. Amalina....citer dier i dah baca...kalau x silap dia orang kelantan ke?...ke johor?...whatever it is...muda lagi dah ke negara luar, cabaran sangat tinggi....iman x kuat sebab maybe dia berkawan dengan kawan2 yang salah....tgk dalam gambar kawan2 dier mat salleh so i rasa kawan memainkan peranan yg penting....

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.