Saya Sedih Pasrah, Lepas Tu Gembira..Tiba2 Saya Demam Keranamu Ezz..

Entri takde gambar...Sebab saya demam masa entri ini ditulis (logik ke alasan diberi), huhu
Tajuk entri panjang sebab saya tak tahu macamana nak tulis tajuk (bantai gabungan segala perasaan di kepala ni, huk huk)

Sabtu, 4hb Feb ketika saya berpoya bersama anak di KLCC, saya tak perasan sms Suzz masuk...begitu juga panggilan dari Mira, missed call 3 kali tew..Bila saya baca SMS dari Suzz, luluh hati saya. Sangat terkejut. Walaupun ketika itu saya tengah control perasaan melayan anak2 saya sedang sangat hepi bermain macam2 di Petrosains. Sebabnya semalam (hari Jumaat), kami sempat mengedet 4 owang - saya, Ezz, Suzz dan Miera di SR KLCC juga. Kami bercerita macam-macam dan perihal mama Ezz juga dikongsi kisah, ternyata tiada apa2 yang perlu dirisaukan. Tapi kuasa Allah kan tiada siapa yang tahu.

Balik rumah setelah selesaikan banyak urusan, Ezz ada called, die sebak saya pun sebak. Tapi saya memang betul2 nak jumpa ngan Ezz. Hubby lak balik lewat sebab banyak keje, dan Encik hubby belum makan pulok. So saya masakkan untuk si somi dulu dalam kul 4 semuanya selesai. Saya sms Ezz, die tak balas. Alamak, baru plan nak ziarah arwah mak Ezz. Tapi teringat lak Ezz ni pakai dua nombor. Call lagi satu nombor, dapat bercakap terus dengan Ezz dan saya terus ke Masjid di DU bersama anak2 yang beria-ia nak join sembahyang jenazah sama - Anaqi, Akid dan Afiq + Amani (yang begitu hebat membuat acara balapan di masjid ya!)

I cannot describe with any word! Yes truly, Bila I jumpa Ezz di masjid. Nampak Ezz sangat pucat dan sedih. Tapi Ezz still kuat boleh bercerita dengan saya dan juga berjumpa dengan saudara-mara yang turut hadir di sana. Saya masa tu...agak down dan cam blurr...+ penin tengok Amani yang buat masjid cam padang sekolah dier, isk. Lepas solat Asar jemaah dan sembahyang jenazah. Saya pun balik. Walaupun dalam hati saya cam berat...dan cam rasa ralat tak belikan/bawakan food untuk Ezz sebab die tak sempat makan apapun dari tengahari. Dan Miera datang melawat Ezz di tempat semadinya arwah, di Tanah Perkuburan Bukit Kiara.

Ahad...still cam ragu2 nak hubungi Ezz sebab rasanya die still dalam mode sedey :(

Isnin, Encik Hubby alih-alih suh packed baju mandi anak2. Saya siap bawa baju mandi ala2 patern jubah, hahaha (ni beli ngan Ezz  masa ngedet ngan BFF kat KLCC). Ingat nak pergi KGPA rupanya ke Taman Rimba Templer (ni ala2 Ulu Yam keluasan kecik). Sah-sah mandi sungai takde hinginnya saya nak terjun mandi, hahaha. So baju mandi yang dibeli bersama Ezz masih kemas tersusun rapi dalam plastik Parkson. Abis lenjan mandi sakan, terus balik dan singgah Selayang Mall. Masa ni dapat sms dari Suzz, "Ezz menang kete dari Gillette". Terus menjerit dalam keta sebab hepi (menjerit perlahan jer), kalau over ada jer owang sebelah suh balik jalan kaki. Siyes, saya hepi for Ezz. Rasanya macam baru jer baca dalam posting blog Ezz (pasal somi Ezz beli motor merempit baru, hehe) dan beliau berharap memenangi keta tahun ni. Wah, syukur!..

Dalam kita bersedih, rupanya Allah beri sedikit kegembiraan. Allah Maha Besar, Maha Kaya dan Maha Mengetahui :)

Walaupun ianya tak sama, kehilangan abadi....dan saya berharap sangat agar Ezz terus kuat dan tabah menghadapi semua ini...

Sebab duk gigih main sms ngan Suzz dalam gerimis...Saya demam ya malam ni, heheh.
Ni pun rasa kuat sedikit lepas telan dua bijik pain killer - Panadol for muscle pain (stok panadol ni jer ada kat umah)...

Apapun to my BFFs - Ezz, Suzz dan Mira...thanks for this friendship..Susah dan senang bersama, berkongsi duka dan kegembiraan.. I am so happy to be one of your amazing friend...

Hug and kisses, muah muah
Saya Sedih Pasrah, Lepas Tu Gembira..Tiba2 Saya Demam Keranamu Ezz.. Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 07, 2012 Rating: 5

5 comments:

  1. yep, susah senang kita bersama...syukur Ya Allah for our blessed frenship :)

    ReplyDelete
  2. hi sis,,xsalah mcm nmpk nama sis dlm anis keluaran feb. menang perabot jatimas (klu xsilap namanya)..congrats =)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. i sendiri pun tak sangka macam mane boleh terjumpe you all, dan sangat bersyukur..

    dan Ezna, is one story that we all should learnt, macam mi bagi tau Suzi, Allah tarik satu kegembiraan dia and bagi satu kegembiraan lain..

    tapi bile i cakap dengan Ezna, i tahu tak de ape boleh ganti kegembiraan dia dengan mak dia..

    ReplyDelete
  5. Sayu je entry u ni Ayu.....:-( Pelangi selepas Hujan......Terima kasih Allah! Patah tumbuh, hilang tak mungkin berganti.

    I LOVE U : MAMA !!!

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.