Iman Muda Hassan dan Isteri In da House!

Hari Selasa, malam Rabu, sesi ilmiah bersama Imam Muda Hassan, dengan tajuk kuliah pada malam itu "Missing the Man That I Never Met"---- Rasullullah SAW "-"

Memang terbaeklah cara penyampaian Iman Muda Hassan ni. Dengan lawak jenaka, dengan cara loghat Perak, dengan nyanyian lagu pamos terkini dan juga selawat di sekali-sekala tidak hairanlah begitu penuh Dewan pada malam itu. Sampai saya pun tak beranjak tempat duduk kerana begitu kagum dengan cara penyampaian ceramah oleh beliau pada malam itu. Iman Muda Hassan ni ex-student UIA, so memang ramai fellow yang mengenali beliau dengan lebih dekat lagi (terutama bekas pensyarah yang pernah mengajar Iman Muda Hassan ni). Dan paling besh ketika Iman Muda ini melantunkan ayat-ayat al-quran... hmmmm

Ni antara kenapa saya begitu suka mengajar di sini :) Sebab boleh dikatakan 20% anak didik UIA ni menghafaz quran. Dan berapa kali saya terserempak dengan student lelaki (duk tingkat atas rumah saya) yang sedang menghafaz ketika keluar berjalan ke kelas. Dulu pernah diusulkan dalam meeting (meeting penting gak ni) yang setiap graduan lelaki UIA perlu hafal sekurang-kurang 3 juzuk Al-Quran. Tapi rasanya itu hanya usulan sahaja. So kalau nak hafal ke,  membaca secara kumpulan itu adalah inisiatif masing-masing.
Even my Amani yang temankan malam tu pun sangat OK perangainya. Duk diam sekali-sekala duk main ngan kakak-kakak yang rajin melayannya pada malam tersebut :)
Ini Ulfa (kalau tak salah namalah, hehehe), isteri yang baru sahaja dikahwini oleh Iman Muda Hassan. Comey dan putih melepak :)
Dari kiri Ustaz Hasanul Basri (jiran dan Pengetua Kolej), Ustaz Iman Muda Hassan dan Ustaz Nizam (Ustaz yang selalu kuar TV "Tanyalah Ustaz di TV9", jiran umah gak ni, hehehe). Sessi diskusi sesama fellow... time ni ada jamuan ringgan. Tapi saya takdelah lepak lelama since esok anak nak sekolah. Habis jer makan satu pinggan, kuih 2-3 ketul saya pun baliklah,

Melihat Iman Muda Hassan memberi ceramah, membuat saya kagum sekali tentang ilmu yang ada dalam dirinya. Rasa diri kerdil jer walaupun umur jauhnya amat ketara. Sekarang ni kalau nak dapat ilmu dengan orang muda pun kita boleh belajar dan ambil iktibar :) Betul tak?

Iman Muda Hassan dan Isteri In da House! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 01, 2012 Rating: 5

6 comments:

  1. tak ramai org2 muda yg berilmu tinggi..beruntung kan saper yg jd psgn hidup beliau :)

    ReplyDelete
  2. cantiknya wife dia...untung imam muda ni..

    ReplyDelete
  3. i memang personally pandang tinggi anak2 muda yang tinggi ilmu agamanya

    ReplyDelete
  4. wife cantek..itulah pasangan yg sesuai utk imam muda nih ;), zt pon suke tgk rmi ustaz2 muda mcm ust don berdakwah & bg ceramah..blm berpeluang nk dgr je lg..

    ReplyDelete
  5. sejuk ibu mengandung kalau anak hafaz quran....wife dier cantik...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.