Sejuknya Hati Mummy...

Saya pernah membaca satu tulisan Wardina Safiyah mengenai beliau sanggup mengambil cuti selama beberapa hari hanya kerana hendak memastikan anak sulungnya Amna menjaga solat. Baguskan? :)

Tapi bila saya melihat Amani yang seringkali cuba mengikut apa yang kita sebagai orang dewasa lakukan seperti bersolat memang bikin hati saya cair. Amani ni saya tak belikan lagi kain solat untuk dia, rasanya macam susah jer nak jumpa saiz untuk kanak-kanak 2 tahun. Selalunya Amani akan pinjam kain sembahyang saya takpun kakak beliau si Yana.

Yang bagusnya kat Pusat Jagaan Amani ni dia latih gak budak-budak bersolat. Selalunya yang kecik-kecik ni duk belakang tengok abang kakak bersolat. Ada juga yang ikut tapi duk saf paling belakang. Bila tengok die sembahyang cam kagum gak sebab kita tak pernah ajar tapi die belajar mengikut apa yang kita buat (observe).
Shian, labuh benor kain sembahyang Amani. Hehehehe.
Nanti mummy carikan Amani satu kain sembahyang ya :)
p/s: Mak Biq, kain sembahyang awak tuuu... Hahahahaha

Comments

Huda said…
hati ibu mana yang tak cair kan..ada la awak, jual kain telekung untuk budak2..cuba cari..kat online pun ada kalau tak silap..
Mama Zharfan said…
comelnya amani :)
Wansteddy Tales said…
comel je amani... semoga jadi anak solehah :)
Falsya said…
comelnyee lahai..;D
mummymer said…
cute.. boleh beli dekat ezna punye kedai tu -- gedung tudung ekslusif :)
mummymer said…
mummymer = ibu emir
akak ader beli ntuk Alya, dlm RM20 lebih2 je.. comel.. siap ngan beg sekali.
Ezna said…
cair tgk amani gini. sejuk perut u mengandung!
nn lylyn said…
bli yg kecik msti cute tgk ^^
Nana said…
ala...kiut nye