Makanan Cina Halal Menjadi Pilihan, Alwizzzzzz...

Lately ni memang saya minat betul terjah Restoran Makanan Cina Halal...
Paling suka makan masak "ikan kukus" takpun butter prawn... memang sedap uollls...
Tapi dalam banyak restoran makanan cina yang halal dan paling murah + sedap lah jugak yang pernah saya terjah ialah Restoran Ewa kat Kampung Penchala. Kalau orang yang duk area TTDI, KD tahu kot Kampung Penchala ni kat mana...
Saya paling suka nasi ayam crispy...
Ranggup ayam dier, siap ada bijan...
Harga kalau tak silap RM4.50 sepinggan...
Mee wantan kicap pun feveret jugak...
Ada telur goreng (digulung2), ayam, mee dan wantan sekali. Harga kalau tak silap RM3.90.
Saya suka makan mee wantan sup daging...
Yang bestnya... daging ni die hiris halus...
Takdelah rasa kuah sup berajinomoto, rasa cam sup sendiri masak kat umah...
Lepas tu makan ngan cili kicap dier (pehhh pedas menggila)
Memang syoklah apatah lagi makan time rasa badan tak berapa sedap, takpun waktu hujan gerimis2... 
Erkkkk....

Uolls suka makan hidangan cina tak??? Kalau ada silalah rekomen kedai ala2 macam ni kat saya ya. Tengah hebat melayan nafsu makan sekarang ni, hehehehe.

Makanan Cina Halal Menjadi Pilihan, Alwizzzzzz... Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 12, 2013 Rating: 5

11 comments:

  1. Me mkn kat mohd chan Abdullah kat kelana jaya je....

    ReplyDelete
  2. Aishah pernah try dekat kedai Mohd Chan Abdullah di PJ. Sedap gak.

    ReplyDelete
  3. Saya suka selalu mkn kat nasi ayam chee meng jalan klang lama.. kerabu mangga sedappp

    ReplyDelete
  4. waaaa lapar la plak...me pun suka chinese food :)

    ReplyDelete
  5. lprrr plak tgk..kt tmn melati ada chinese cruisine de templer

    ReplyDelete
  6. Wantan memang sedap kalau cina muslim yang memasaknya

    ReplyDelete
  7. nak suggest restoran 8 kati di kulai, johor. mmg terbaiklah. dah cuba abdullah chan dgn hj shahrin... tidak emnepati citarasa. menu favourite saya semestinya kuew teow cantonese.

    ReplyDelete
  8. kak chinese muslim restaurant, saya suka mohd chan. big portion (nasi goreng dia boleh makan 2 orang sebab bagi saya memang banyak), harga tak terlalu mahal dan byk pilihan.

    ada satu.. Pak Ya Chinese Muslim Restaurant berdekatan Galaxy Ampang. Orang kata Ketam Telur Masin dia sedap giler menjilat jari. Tak pernah cuba lagi

    ReplyDelete
  9. Nyam2..makanan cina muslim memang sedap cuma harganyapun mostly agak mahal...

    ReplyDelete
  10. mskn cine mmg my favourite!!seb bek kt Bnagi ni bykk kedai cine muslim

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.