Program Cuti Sekolah : Beraktiviti Di Rumah Sendiri

Tak tahu nak rasa kesian ke tidak pada anak2 saya. Buahahahah. Giler statement sangat keji! Sebenarnya masa awal2 dowang bercuti, Dedet dah bawak anak2 saya berlenjan dalam Snow World Genting. Lepas tu my Amani dan Akid jatuh sakit plus saya sendiri turut menjadapat penyakit yang sama iaitu rota virus. Kemudian saya bawa anak2 pergi Kidzania. Guna voucher free yang sepatutnya tak boleh guna sebab kat TnC voucher "Tidak boleh digunakan ketika cuti sekolah". Tapi hasil kelantangan dan kebijaksanaan saya memanipulasikan pihak yang terbabit akhirnya berjaya juga mendapat 5 tiket Kidzania. Errkk, saya kan bekas pendebat sekolah so jangan main2, kih kih.

Tu jerlah aktivitinya. Selebihnya saya suruh Anaqi belajar untuk persediaan UPSR, adik2 yang lain buat aktiviti sendiri menghiburkan hati. Kalau rajin saya bawaklah dowang jalan2 kat Mall (sekali jer). Selebihnya duk ngadap laptop, tab dan dvd kat umah. Siyes, ni bukan aktiviti terbaik buat anak2. Tapi sebab kekangan masa dan keadaan kesihatan saya yang tak berapa sihat so apa yang dirancangkan semuanya tak jadi :(

Seb baek, Dedet ada belikan Hot Wheels ni. Apa ke nama benda ni? Ai pun dah lupa...
Mainlah 2 beradik dengan penuh gaya...
Sampai satu tahap penat...
Duk ralit main games kat tab...
Nak main beskal, semuanya dah angkut ke rumah nenek...
Dan paling kesian...
Bila takde aktiviti...
Tido jerlah....

Takleh jadi ni... Tengah2 fikir nak pergi jalan mana ngan anak2 petang ni? Esok mak dier dah BZ dah. Adoihai, susah nak jadi Mummy yang betul2 cam SuperMummy... :(

Program Cuti Sekolah : Beraktiviti Di Rumah Sendiri Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 07, 2013 Rating: 5

2 comments:

  1. Kesian u dan anak2.....bz pon bermusim. Bila x bz nnti u beraktiviti la puas puas yek ;)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.