one day "Nature" themed charity art sale event

Sempena dengan bulan puasa, bulan yang banyak memberi peluang kepada umatnya untuk mengaut berganda-ganda pahala. Begitu juga bagi mereka yang lain, boleh juga bersama-sama membuat amal kebajikan dengan menyertai jualan amal yang diadakan pada 19hb Julai 2013, bertempat di Annexe Gallery, Central Market bermula seawal 11 pagi sehingga 7 malam.
tambahan**: Setiap pembeliaan lukisan juga akan diberikan goodies menarik (antaranya kalau bernasib baik anda boleh memenangi ipad, voucher hotel, voucher gym dan banyak lagi!!!!)

keterangan lanjut mengenai acara tersebut, boleh baca dibawah ya :)

Esse Gives Back is a one day "Nature" themed charity art sale event. The event encourages children all over the world to participate by creating an artwork about nature. These amazing young artists, ages from 3 to 16 years old, painted their love for nature into these artworks. The artworks are submitted from as far away as USA and South Africa, to Hong Kong, China, Australia, Singapore and also from Malaysia.

All the artworks are painted by children, for children. The proceeds from sales of the artwork will be donated to SHELTER – Home for Children in Malaysia. SHELTER is a registered welfare organization in Malaysia that has been in existence since 1981 to help abused, abandoned, neglected or at-risk children. They provide care and education to them and raise public awareness on issues such child abuse and child protection.

Dan bagi mereka yang berminat untuk melihat sendiri karya-karya yang dihasilkan oleh kanak-kanak, boleh klik di link bawah..
Pictures of the paintings : 
https://www.dropbox.com/sh/4bzd06bylebbk8q/Qk7DyeOP3c/Esse%20Gives%20Back%20Entries
Photos of Nadia Heng visiting Shelter Home :
https://www.dropbox.com/sh/ohdpzx6eb0ctls8/u6FWowEVt
Photos of the painting :

https://www.dropbox.com/sh/xs4ccoqs3m0ttyh/yVDkFw2cOJ

Berminat untuk membeli bolehlah datang ke acara charity seperti yang diwar-warkan. projek lelongan lukisan akan bermula pada pukul 4pm 19hb Julai 2013. Anda juga boleh membuat RSVP di https://www.facebook.com/events/159500284232325/?fref=ts demi sokong kepada program kebajikan yang dianjurkan.

Antara lukisan yang dihasilkan adalah kanak-kanak yang semuda 4 tahun...Hebatkan :)

Berikut antara lukisan kanak-kanak yang telah menarik perhatian saya...
Kagum sungguh saya!!!
Jadi uolls, bagi yang berkemampuan dan ingin membuat kebajikan membantu anak-anak di luar sana yang perlukan pertolongan, ayuh mari kita sama-sama kurangkan bebanan mereka yang memerlukan. Moga hidup kita akan terus diberi keberkatan :)
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai rumah kanak-kanak ini, boleh layari... http://www.shelterhome.org/
one day "Nature" themed charity art sale event Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 15, 2013 Rating: 5

3 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.