Brownies Nutella - Sedap Sesangat, Hanya 3 Bahan Sajer!

Ari tu masa syok berblog-walking, saya terjumpa satu resepi yang sangat sedap dan mudah dari http://thepinkstilettos.com. Baca sekali pun dah boleh hengat cara nak buat. Tak perlu gigih nak print ke tulis ke resepi cara nak buat brownies ni...
Bahan-bahan dier 3 jaaa... Nutella, tepung & telur. Nak lagi best tambah kacang walnut as deko utk topping...
Guna 2 biji telur, saya masukkan sedikit esen vanilla untuk kurang hanyir...
Nutella ni kena 1 cup ya... Nampak cam "wah banyoooknya pakai nutella"... ngeeeee
 Tepung saya guna all purpose flour... sukatan 1 tbs, nak sepuluh kali ya... (10 sudu)
 Bancuh semua bahan...
 Jadi rupa cenggini....
Masuk dalam loyang... saya guna loyang besar, jadi nipis sikit brownies saya...
Suhu dalam 150°C - 160°C, bakar sampai masak. Saya bakar dalam 15 minit jer...

Lepas tu saya sapukan Nutella, potong 4 segi siap-siap. Akhir sekali letakkan kacang walnut sebagai hiasan (kacang ni saya bakar dulu)...
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Sedap dan mudah...
Silalah menerai ya :)

Brownies Nutella - Sedap Sesangat, Hanya 3 Bahan Sajer! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 16, 2014 Rating: 5

6 comments:

  1. Nutella dah le mahal sikit rege. Nak pakai 1 cawan. Tapi dek sedap punya pasal nak try jugak ler...

    ReplyDelete
  2. woit...buat lapar jer pagi pagi ni tengok cookies sedap ni..mcm senang jer nak buat.. thanks!

    ReplyDelete
  3. Sbb nutella mahal, smpi skrg tak terbuat lg. Niat nak buat lama dh.. Nk tggu nutella turun harga ntah bila la plak kan hahaha... In shaa Allah akan buat gk nnt

    ReplyDelete
  4. Senangggg nyeee..! Boleh try.. nampak pon dah sedappp :)

    ReplyDelete
  5. Senangggg nyeee..! Boleh try.. nampak pon dah sedappp :)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.