Tuesday, May 27, 2014

Ujian Karate Yang Pertama Buat Si Afiq!

Gigih tau kami sekeluarga keluar umah pagi2 di hari Ahad...
Selalunya kami boleh lepak sampai tengahari baru nak fikir arah tujuan...
Ni seminggu sebelum hari kejadian, memang dah rancang perjalanan...
Semata-mata kerana Afiq ada ujian Karate (nak tukar tali pinggang, kih kih)
Rasa baru 2-3 bulan Afiq join Karate...
Bulan lepas dah masuk perlawanan...
Kali ni ujian naik tarap pulak...
Syok betul bila bebudak kecik2 ni duk sebut...
Kiyai... Kiyai...
Kiranya untuk tali pinggang putih...
Memang semuanya pukulan asas jer...
Tapi bagi saya selain daripada ianya salah satu seni mempertahankan diri.
Menyertai apa2 aktiviti seperti ini, boleh mendidik anak lebih disiplin dan punyai aktiviti yang digemari.
Sesi terima tali pinggang hijau :)
Muka serius jer kan? :p
Ada sijil lagik...
Tahniah my Afiq... bulan 9, kita tukar tali warna biru pulak ya... hehehe
Antara sedutan ujian...
Lama juga dowang kena tunjuk skill... dalam 15-25 minit ada kot.

Pstttttttt: Tak sangka ada gak antara anak ai yang suka sukan mempertahankan diri :)

4 comments:

Mama Zharfan said...

congrats afiq!

Wan Amira Wan Salleh said...

Afiq boleh protect abang dengan adik2 eh.. kakak jugak..:)

eyriqazz said...

Pernah join taekwondo juga dulu..bagus utk disiplin..

Bahrain said...

lama juga tu, letik tu dalam 20 minit. Kalau dah minat tak jadi masalah.