Bengkel Membuat Roti Bersama Panasonic ~Yabedabedu Saya Menang Breadmaker! Ngeeeee

Saya menyertai peraduan di aplikasi Panasonic yang mana kita perlu menghantar foto /resepi membuat roti bersama anak. Gigih jugalah saya menyertainya since keluarga saya memang suka makan roti. Dan saya suka memasak so memang mencari peluang untuk mencuba membuat roti sendiri satu hari nanti.

Dan para pemenang yang terpilih untuk menghadiri bengkel masakan yang dianjurkan akan berentap sekali lagi untuk terpilih menerima hadiah yang ditawarkan iaitu sebuah "breadmaker"!
Mula-mula kami diperkenalkan bahan-bahan asas untuk membuat roti. Antara lain yis, tepung, mentega, susu dan telur...
Part paling beshhh sesi mengenali produk dengan lebih dekat lagi. Mempelajari bagaimana breadmaker ini berfungsi.
See peserta-peserta bengkel yang begitu khusyuk mendengar cara nak menyediakan roti asas.
Sekali imbas macam periuk nasi kat umah, kan? Hehehe
Ni adalah tempat untuk mletak yis kering dan kekacang (sekiranya ada).
Kalau nak buat roti letak keju atau kepingan daging nipis, cenggini caranya ya uolls... Mudah jer :)
Dan tibalah cabaran kepada peserta untuk merebut peluang membawa balik breadmaker yang ditawarkan.
Diberikan beberapa bahan untuk digunakan dalam sesi mendeko...
Dan seDOH roti untuk dibakar dan dihias...

Ok, ada 2 task yang kitaorang kena buat;
1. Kena deko roti yang belum dimasak (buat apa2 bentuk).
2. Kena deko roti plan (ni ala2 bento style).

So, saper yang memang tangan berseni memang mudahlah task ni bagi dowang...
Bagi ai, iskkk gigih jugakler... sebab tangan tak berapa seni, even idea mengkreatifkan roti ader jer... huhu

Antara hasil seni roti yang dihasilkan oleh peserta... cikedaut
Tema bebas...
Yang ni kucing 2 beradik... kemas dan chantek, kan?
Cutenyerrrrrr...
Cam citer si kura-kura dan arnab... ni memang kreatif :)
Titanic pun adorr!
Rumahku syurgaku...
Hidupan lautan...
Cantek kan sotong tu?
Ni ulat bulu saya, hahahah cam ulat gonggok pun ya...
Ni lebah comey saya juga, hahahahahaha
My partner masa mendeko...
Bergambar dengan para pemenang...
See see ai ada kat situ, ngeeeeeeeee
Yeszaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Saya menang juga gadget impian saya "Breadmaker dari Panasonic" :) 

Bengkel Membuat Roti Bersama Panasonic ~Yabedabedu Saya Menang Breadmaker! Ngeeeee Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 19, 2014 Rating: 5

4 comments:

  1. congrats ayu!! siyes sgt besh hadiah tu!!

    ReplyDelete
  2. Congrats! I also went for this event a week earlier. Can follow my blog at yeelinda.blogspot.com? If u know of any events, let me know. Thanks.

    ReplyDelete
  3. Congrats on your winning too. Happy for you. Love your creation also...

    ReplyDelete
  4. Bread maker panasonic ni boleh uli doh donut x. Maksud saya, saya nak guna breadmaker ni hanya untuk menguli? Boleh ke?

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.