Pa&Ma Genius Memang Genius!!

Ai memang jenis suka membaca...
Terutama majalah dan novel...
Paling kemaruk baca T&C borang peraduan, hahahahah
Tapi antara majalah yang ai langgan sampai sekarang ialah Majalah Pa&Ma...
Sebab majalah ni banyak membantu saya untuk memahami lagi mengenai karektor anak, ilmu keibu-bapaan, dan banyak lagi :)
So, bila FB Pa&Ma update tentang keluaran edisi khas mereka iaitu Pa&Ma Genius..
Ai terus terjah mana-mana kedai buku di area Shah Alam dan juga PJ...
Memang takde..
Heran...
Last2 ai pergi Karangkraf Mall kat Shah Alam dan beli kat situ...
See gigihkan, hahahaha
Hmm...Thanks to Jastina (wartawan PA&Ma) yang mencadangkan ai untuk mendapatkan Genius terus dari situ...
Untuk pengetahuan uolls..Pa&Ma Genius ni Edisi khas ya..
Setakat ni ianya tidak dikeluarkan secara bulanan...
Yang baguihnya, kandungan isi dalam majalah ni khas terutamanya untuk mereka yang mempunyai anak antara 3-5 tahun...
Peringkat umur ini yang mana-mana anak-anak mula belajar dan memahami perkara2 baru samada secara verbal mahupun perbuatan.

Dalam majalah yang setebal 194 mukasurat ini, dibahagikan kepada 10 segmen yang menarik.
* Perkembangan Kanak-kanak
*Adik Bergaya & Sihat
*Adik Bijak
*Sisipan Pemakanan
*Kesihatan
*Famili
*Deko oh Deko
*Jom Relaks!
*Direktori
*Tadika Pilihan

Confirm, dalam 1 hari uolls tak mampu nak habiskan membacanya..
Sangat padat uollls...

Tapi ai suka nak kongsikan beberapa artikel yang menarik sebagai santapan minda terbaik buat ibu-bapa...Antaranya...
Sebagai seorang ibu kepada 6 orang anak. Saya kadang-kala ada rasa ingin tahu bagimana nak membantu anak kita untuk menyerlahkan lagi potensi diri mereka. Setiap anak adalah anugerah. Setiap anak ada berlainan karektor.

Melalui artikel ini saya dapat belajar, pendekatan terbaik bagi membantu anak lebih rasa yakin diri menerusi potensi yang sememangnya ada dalam diri mereka. Check it out guys, serious! It's really helpful..

Sayalah ibu..Saya juga isteri..Saya juga seorang pekerja..Saya juga ahli masyarakat setempat...
Bagaimana nak uruskan masa....
Biarpun tak boleh jadi sehebat SuperMama...tapi sekurang-kurangnya kita mampu bahagi masa seadilnya melakukan perkara-perkara hebat seperti mama yang berjaya. Pelbagai tips yang bagus sekurangnya Mama juga perlu ada masa untuk diri sendiri :)

Ahaks...
Kalau majalah golongan dewasa saya biasa tengok segmen, mix and match...
Ini cadangan bergaya untuk si kecil...
Ai terasa macam Victoria Spice Girls jaaa...leh gayakan anak dengan padanan baju yang menarik...paling penting praktikal mengikut kesesuaian acara.

 Majalah ni boleh juga dikongsi baca. Kalau laki kita malas membaca. Kita baca dan explain kat dier...Share this knowledge with our other half...Baguihhh tau....

Rangsangan otak. Walaupun saya pernah membaca buku setebal beratus mukasurat mengenai bagaimana merangsang otak kanak-kanak, tapi bagi saya cara penyampaian di Genius lebih mudah dan kompak. Apa yang saya baca dulupun saya agak sudah tidak berapa ingat, so bila baca balik ruangan ni...ianya membantu mengingatkan kembali kepada saya apa yang saya lupa...

Anak pandai, berjaya, genius tapi takde adab pun kita boleh dianggap gagal juga. Sebab dengan adanya ADAB anak kita akan lebih berjaya untuk menjadi "manusia yang berjiwa", betul idok :)

BAnyak lagi sebenar uolls....
Ini hasil ai baca satu malam...
Ada lagi beratus mukasurat ai tak khatam lagi..
Apapun, saya sangat mengesyorkan pada ibubapa di luar sana untuk mendapatkan majalah Pa&Ma Genius (Edisi Terhad), yang keluarannya bukanlah untuk setiap bulan. Dengan harga RM10, untuk ilmu setebal itu sangat berbaloi uolls..

Moga kita semua mampu menjadik ibubapa yang dapat mendidik anak agar mereka menjadi GENIUS dunia dan akhirat...

Salam sayang dari mak yang koya GENIUS, hahaha
Pa&Ma Genius Memang Genius!! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 14, 2014 Rating: 5

6 comments:

  1. wahhh menarik ni..ada contest besh2 tak dlm edisi ni?

    ReplyDelete
  2. ada 3 contest..dpt baju, photolicious, satu lg brgn dr rancangan pendidikan tv

    ReplyDelete
  3. blih la nak sambar satu. dah lama tak beli magazine

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Bila Anne kecil, Miera pun selalu baca Pa and Ma jugak.... ada pernah keluar jugak artikle dalam tu... hehehe

    ReplyDelete
  6. macamna nak dapatkan majalah ni sbb saya cari kat kedai buku takde

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.