Workshop Anjuran Avene : Atopic Enzema



Ai hari tu berpeluang menyertai satu workshop anjuran produk Avene di Hotel Cititel Midvalley KL. Kali ni Avene berkerjasama dengan Guardian Malaysia memperkenalkan beberaap produk terbaru dari Avene terutama kepada mereka yang ada mengalami masalah kulit - Enzema..

Untuk pengetahuan uolls, Avene agak popular untuk mereka yang ada masalah kulit mahupun yang memang sering mengamalkan penjagaan kulit, hiks.

So antara rangkaian produk Avene yang boleh didapati di pasaran seperti:-
Ini lebihnya kepada perlindungan matahari .

Ini antara yang terbaru dari Avene, TriXera
Thermal Spring Water, ni memang ai suka sangat. Kalau kita stress, rasa penat dan tak bermaya..spray jer arah muka kita. Terus rasa BEST! Rasa segar dan bertenaga...
Ini untuk penjagaan kulit yang rutin...
Penerangan daripada Mr Alexandre Girouden (Avene Marketing Manager) mengenai barangan Avene yang terdapat di pasaran. Paling besh bila kita dapat lihat sendiri pusat kajian-kajian Avene, sejarah bermula produk Avene diperkenalkan di pasaran.

Saya paling suka dengar penerangan dari Dr. Leong Kin Fon (Pakar Kanak-kanak Dermologist HKL), yang menerangkan lebih terperinci mengenai penyakit kulit seperti enzema, jenis-jenis enzema dan tahap bahaya serta cara rawatan terhadap kanak-kanak.

Untuk pengetahu uolls, penyakit enzema ni biasanya bukan datang dari makanan. Hanya 10% yang disebabkan oleh makanan. Kadang2 uolls perasan tak bila bayi die ada penyakit enzema dowang suspek mak dier salah makan (sebab fully breastfeed) tapi sebenarnya enzema boleh datang dari faktor-faktor lain juga. Kalau terlebih menjaga kebersihan juga boleh menyebabkan enzema...see..

Enzema ni ada yang boleh baik terus dan adakalanya ianya akan berterusan "on" dan "off". So yang "on" "off" ni apa yang kita boleh buat adalah jangan bagi die keluar atau dengan lebih mudah kita istilahkan sebagai kita "tidurkan dier"..

Untuk maintain takde enzema kita boleh guna produk Avene TriXera. Dan TriXera ni boleh digunakan sebagai ubat sampingan iaitu steroid yang diberikan oleh doktor (ni memang betul2 kena dapatkan nasihat dan penjelasan dari pakar kulit atau doktor ya uolls)

Berkenaan dengan enzema yang berpunca daripada makanan biasanya ianya boleh dipulihkan oleh sistem imunisasi dari badan. Uolls, kenalah banyak makanan yang kaya dengan serat dan vitamin :)
Sebab saya takde masalah enzema, so saya banyak mendengar bab-bab menjaga kulit..

Dan saya ramai juga mereka yang bermasalah dengan kulit kering dan sensitif...

Ini adalah produk yang dicadangkan dari Avebe - TriXera

Cara aplikasi krim dengan betul. Urutan die agak berlainan yang saya pelajari untuk "mengurut bayi", Sebab untuk urutan ini kit akena letak ubat pada anak yang ada masalah kulit...kena banyak main peranan melalui sentuhan dari cara aplikasi dengan betul..bukan main sapu jer tau uolls...

Untuk kanak-kanak ada cara aplikasi menggunakan kaedah "white ladybird"...
Siap ada lagu lagi uolls..heheheh

Demo bagaimana nak mengaplikasikan krim untuk pesakit Enzema..

My Amani dan My Ameer ikut sama menyertai workshop setengah hari ini..

See hasi aktiviti My Amani, siap dapat sijil penyertaan beraktiviti lagik, hehehe

Kebetulan my anak sedara yang baya Ameer, Zahrain...ada sedikit masalah dengan kulit ala enzema jugak.. So dapat jumpa secara personal dengan pakar kulit dan minta pendapat cara nak merawat...

 See, lebih kurang my Zahrain a.k.a Ayien ada masalah kulit sebegini, untuk pengetahuan uolls My Zahrain ni die alergik dengan antibiotik..Masa baru lahir hari tu beliau kena masuk NICU, so PAed dah masukkan antibiotik dan ini antara kesannya..

Review hasil tulisan my adiks, catatan pengalaman beliau ya..
Ai just copy paste..

So now sy guna cicalfate dulu, after 3 days camtu or bila the eczema dah xde or reduce baru saya guna trixera tu..

Eczema Level : 2-3

cold cream (ultra-rich cleansing bar) : mandi preferable guna shower dr tub. Guna normal temp watrr. Hot or mild temp water (air suam) x d galakkan as akan worsen eczema). And mandi jgn lama sgt as city water ade chlorine yg boleh contribute to problem..

Cicalfate (repair cream) : apply thin layer to affected area & 1cm around the area. Apply to clean skin for 3 days abt 2 times daily. This cream helps to reduce the infected area.

TriXera+ (emollient cream) : apply thin layer of cream all over cleaned body & face  This cream helps to moisten skin and prevent eczema from reacquiring. Do not apply to wounded area. Can be applied as many times; just make sure the skin is clean before applying.

Avene eau thermale (thermal spring water) : to spray on skin whenever skin is dry or itchy. Helps too soothe & soften skin. Can be used as frequent .. Can be kept in refrigerator and use when its chilled. It comfort itchiness..
Good as make up removal as well

Tapi my adik kata, sangat disyorkan untuk kanak-kanak setahun ke atas..Untuk bayi better jumpa dan minta nasihat doktor.

 
So, uooll...kalau nak tahu lebih lanjut mengenai rangkaian Avene boleh layari web ini ya :=)
 http://www.avene.co.uk dan boleh dapatkan di farmasi-farmasi yang berhampiran ya!

Workshop Anjuran Avene : Atopic Enzema Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 08, 2014 Rating: 5

3 comments:

  1. Interesting.. Macam nak try mist spray tu jer.. Hehe..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  2. Awesome... this is different from the one I attend... THis is very informative...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.