FACES OF FAREEDA – AMYRA ROSLI

Bermula pada 19.10.2015, pelakon drama yang cukup popular di Malaysia  iaitu Amyra Rosli telah dilantik sebagai ‘Faces of Fareeda’ yang terbaru. Sebagai ‘Faces of Fareeda’  Amyra Rosli akan memperagakan koleksi-koleksi terbaru dari Fareeda sekaligus mempromosikan keluaran butik Fereeda yang terkini.


Pada sidang media yang dijalankan baru-baru ini, Amyra Rosli telah  menggayakan tudung koleksi terbaru daripada Fareeda iaitu ‘Fareeda Persia’ dihiasi dengan ‘Diamonds yang bermutu tinggi. Manakala, baju pula adalah daripada jenama Mawar™ FAREEDA PERSIA.

Untuk pengetahuan semua, pakaian dan tudung terbaru keluaran Fareeda adalah diilhamkan oleh Puan Faridah Zakaria, iaitu Pengasas Fareeda sendiri dengan mengambil kira kesesuaian serta keinginan wanita masa kini yang ingin tampil anggun dan bergaya tetapi pada masa mahu kelihatan sopan.


Rekaan unik berasaskan selendang beropol yang dijahit sekali dengan badan tudung sememangnya dengan hanya sekali pusingan lilitan yang boleh di sesuaikan dengan saiz dan bentuk muka pemakai. Selendang beropol di hasilkan dengan mencantumkan kain berasingan kepada helaian selendang kemudian di jahit dengan cantuman zig zag luaran yang rumit untuk menghasilkan ropol-ropol yang hebat.

Teknik rekaan ropol dengan jahitan zig zag serta cantuman selendang ropol tersebut terhadap badan tudung telah memberikan status keunikan tudung ‘Fareeda Persia’ ini. Rekaan selendang beropol di tepi tudung adalah di ilhamkan dari gaya selendang yang di pakai oleh golongan bangsawan empayar Parsi dimana perkataan Persia ini menggambarkan kehebatan sebuah empayar yang luas dengan gaya wanita bangsawannya yang mewah dan gah.

Tudung ‘Fareeda Persia’ ini di datangkan dengan warna-warna polos pastel kain chiffon berkualiti tinggi samaada satu “tone” atau “dwi-tone”. Untuk “dwi-tone” pembahagian warna adalah badan dan selendang ropolnya berbeza warna tetapi tetap menggunakan warna-warna polos pastel.

Istimewanya tudung ‘Fareeda Persia’ ini ianya diberikan penataan tambahan aksesori dengan batu-batu kilauan “diamonds” tampalan import berkualiti. “Diamonds” tampalan ini di tampalkan di bahagian jahitan zig zag yang merangkumi separuh bahagian di sebelah kiri kepala tudung tersebut.Tudung‘Fareeda Persia’ yang didatangkan bersama dengan aksesori hebat “diamonds” tampalan ini umpama “Princess of Persia” dengan aksesori “Arabia Diamonds Crown”. Pasti membuatkan pemakai tudung ‘Fareeda Persia’ ini sangat gah, hebat dan sudah tentu menggamit mata memandang seolah-olah Puteri Parsi yang di gilai. Setiap tudung yang dikeluarkan oleh Fareeda didaftarkan di Perbadanan Harta Interlek Malaysia (MyIPO) untuk melindungi hak rekacipta.


Selain dari rekaan terbaru tudung dan pakaian, kali ini Fareeda mengorak selangkah ke hadapan dengan memperkenalkan Shampoo by Mawar™. Untuk pengetahuan semuaShampoo by Mawar™ adalah jawapan kepada masalah wanita bertudung dimana ianya amat bersesuaian dengan cuaca di Malaysia. Tiada lagi masalah keguguran rambut dengan penggunaan Shampoo by Mawar™ malah menggalakkan pertumbuhan rambut yang lebih sihat. Shampoo by Mawar™ yang diformulasikan dari Habbatus Sauda bersama wangian bunga Mawar adalah penyelesaian terbaik bagi masalah wanita bertudung. Yang paling penting, dengan penggunaan Shampoo by Mawar™ secara berterusan akan memberikan kesegaran sepanjang hari, dan menjadikan rambut hitam bersinar. Shampoo by Mawar™ akan mula diedarkan secara rasmi bermula 19.10.2015 dan para peminat boleh mendapatkannya di Butik Fareeda Exclusive, Seksyen 9 Bandar Baru Bangi (03-89267164)



FACES OF FAREEDA – AMYRA ROSLI Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 23, 2015 Rating: 5

5 comments:

  1. sesuai fareeda dgn amyra. cantik. hmm syampoo pon ada eh.hehehe

    ReplyDelete
  2. aah eh? shampoo pon ada ye? hahah tahniah mawar yg sgt cantik!

    ReplyDelete
  3. mz- muka org arab :)
    ezz- hehehe

    suzai--adoooo, meh cuba

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.