Tuesday, November 3, 2015

Ekau-No-Money

Ajer gilerlaaa (ni ayat tipikal yusrizan, hahahaha)...
Taraf hidup manusia yang bernapas kat tanah buminya Malaysia...
Makin hari makin naik...
Gaji tidaklah menaik...tapi perbelanjaan setiap hari makin naik...

Memang kena hadap jugak..
Walaupun tak suka...

Kalau dulu hidup betul2 dalam perancangan kewangan paling terbaik...
Mulai hari ini, kena lagi baik...
Bukan setakat mengawal perancangan kewangan...
Tapi kena bijak mengatur dan mencari pendapatan sampingan...

Selalu juga fikir...
Kalau orang marhein cam saya pun giler kena atur kewangan yang sedia ada..

Bagaimana pula nasib mereka yang belum cukup kewangan dalam bulan-bula yang biasa sebelum kenaikan...
Memang sangat menyakitkan!

Apapun, selain kena bertabah..kena fikirkan jalan terbaik untuk hidup selesa biarpun taraf nak bermewah tu jauh tapi...

Cukuplah untuk belanja makan minum setiap hari...
Cukuplah pakaian setahun tu berganti...

*mode kecewa
*hugs

5 comments:

CikLily Putih said...

aku tengok ni dah rasa pening dah memikirkan budget masa depan kan

Merlyn Hasshim said...

pening kepala gak. tgh mencari dana utk membantu anak-anak yatim/miskim dlm 65 orang utk beli brg keperluan sekolah. pening sebab budget dah larik, kos bertambah. Semoga dipermudahkan mission kali ini.. Amin...

juelee said...

kan kak.. saya mcam rasa ya allah zaman makpak dulu gaji kecik dr kita tapi kira mewah la idop.. gaji kita yg besar dr deme rasa macam tersepit2 je idop kene cr income sampingan lain....

benda seme makin lama makin naik.. rasa macam eeehhh apa keje mentri skang ni keje naik kan harga je ke pehtu bg alasan tak munasabah....

Mama Zharfan said...

well said
memang tiap bln pening sbb duit selalu jd minus :'(

adianiez AIDA said...

Sedih.
Sebak.
Kekadang marah...
Nulai duit kecik bebeno.
Jadi fobia nak gi psr mlm sebab tgk harga melampau2...