Friday, June 10, 2016

Buffet Ramadan di 9Kedondong Bertema "Dine At Home"

 Terletak di Jalan Kedondong Ampang Hilir, lokasi yang begitu strategik bagi mereka yang ingin berbuka puasa di kawasan bandar Kuala Lumpur. Ianya begitu dekat dengan KLCC, dan lokasinya agak privasi terutama bagi mereka yang ingin berbuka beramai-ramai seperti satu keluarag ataupun bersama rakan-rakan setugas.

 Lebih menarik turut disediakan parkir khas, di kawasan berbuka jadi tidak perlulah risau jika kita datang beramai-ramai dengan menaiki banyak kenderaan.

Kawasan untuk berbuka puasa agak luas dan selesa. Tampul eklusif kerana dekorasinya seperti kita berbuka pausa di dalam taman yang tertutup :=)

Antara menu-menu yang mendapat perhatian ketika berbuka di sini seperti:-

Nasi Putih
Kambing Golek + Sos Blackpapper
Ayam Opor
Ikan Asam Pedas + Lobak Asin Sos Cendawan
Daging Masak Lemak Minang Salad
Siput Masak Lemak + Keladi
Sambal Telor Puyuh
Ikan Kembong Bercili
Sayur kobis goreng puteri
Sup sayur
Aneka ulam kampung
Aneka sambal
Kerabu
Aneka Rojak Buah
Nasi kerabu
Ulam ulam
Telor masin
Ikan goreng tepung
ABC
Sup Daging
Bihun Sup
Mee Sup
Soto
Seri Muka
Agar Agar
Mee goreng mamak
Kway teow goreng
Ice cream
Pisang Goreng
Cekodok Pisang
Cucur Bawang
Cucur Udang
Bubur Durian
Bubur Kacang
Karipap Kentang
Kurma
Buah-buahan potong
Minuman panas
Sirap Bandung
Sirap Oren
 Kambing bakar/golek! Memang sedap, bertambah lagi sos blackpeppernya yang memang kena dengan citarasa saya. Serius, kalau berbuka disini jangan cuba ayam bakar/golek disini ya!

Masakan yang dipertengahkan kebanyakan adalah masalakan ala kampung orang melayu. Semuanya sedap-sedap. Antaranya:-
 Pelbagai jenis kerabu dan juga sambal-sambal orang melayu. Contoh sambal seperti budu, sambal belacan, cencalok dan banyak lagi.

 Sayuran sebagai pelengkap hidangan :p

 Suami saya kata, masakan ni antara HOT! Sebab kuah gulainya sedap uollls...

 Peminat asam pedas....Boleh merasa ikan pedas ikan pari yerpppp...

 Feveret anak-anak pastinya...

 Antara masakan ikan yang ditawarkan di 9Kedondong.

 Maskan orangg minang pun adoooo...

 Pertama kali say amencuba ayam opor. Not bad rasanya. Masakan orang lama memang unik dan antik :)

 Teringin nasi kerabu? Ok, di 9Kedondong ada menawarkannya ya! Cukup segala bahan. Nak makan dengan ikan celup tepung atau telur masin? Semuanya ada!

 Lepas menikmati hidangan berat. Bolehlah cuba rojak buah ni ya. Pes dier memang terbaik.

 ABC antra yang wajib ada di mana-mana tempat berbuka puasa. Sebagai pencuci mulut yang menjadi feveret terutama buat kanak-kanak.

 Semuanya dimasak panas-panas. Saya menmbah 2 pinngan cekodok pidang dan goreng pisang disini uooollls

 Makanan bersup seperti mee dan bihun!

 Kepelbagaian kuih muih dan bubur kacang ada durian memang menggiurkan!

Pilihan air panas dan sejuk :p

So uoolls, kalau nak berbuka di sini boleh lah hubungi di talian seperti di bawah :-

☎️Hubungi Haziq di 017-2250705 
☎️Hubungi Aizat di 016-8868311

Dengan harga RM 55 untuk dewasa dan RM 28 untuk kanak kanak memang murah dan berbaloi...

Tak tahu lokasi, waze sahaja 9kedondong, confirm jumpa :p

psst: Tempat solat sangat luas, so bolehlah kalau nak solat berjemaah seisi keluarga :)

Jom berbuka di sini!! --> https://www.facebook.com/9Kedondong

4 comments:

mama tisya said...

konsepnye mcm berbuka kt umh..menarik

AyuArjuna BiGoshh said...

mt- aah hihi

Shaheizy Sam said...

Kambing golek kat 9kedondong ni sedap.. puas hati makan

AyuArjuna BiGoshh said...

shaheizy a.k.a hafiz rahim--sos dier sedap kan :)