Anchor Melancarkan Kempen "Say Cheese" 2016

Semua orang suka hidangan pencuci mulut. Dari hidangan tart yang tidak manis dan manis serta berkrim, pelbagai bentuk dan saiz. Biskut, kek, pai, antara hidangan yang turut serta dalam Kempen Anchor 'Say Cheese' 2016, yang mewarnai serambi gastronomi masyarakat Malaysia.

Berikutan kejayaan dengan kempen pertama tahun lepas, untuk tahun ni Anchor telah meneruskan lagi kempen dengan memperkenalkan ciptaan pencuci mulut terbaik menggunakan Anchor Cream
Cheese, Anchor Butter dan Anchor UHT Full Cream Milk.. Apa yang menarik resipi pencuci mulut ini telah dicipta dengan teliti oleh chef pastri Fonterra sendiri dengan memberikan lebih perincian yang pengguna telah datang kepada harapkan daripada pencuci mulpenggunaan jenama Anchor yang berkualiti.
Mr. Jeffrey Chen, Vice General Manager of RT Pastry House Sdn. Bhd. bersama Ms. Linda Tan, Head of Fonterra Foodservices di majlis pelancaran fasa ke-2 Anchor Say Cheese campaign.

Dan Kedai RT Pastri antara rakan kolabrasi dengan pihak Fonterra dalam menghasilkan hidangan pencuci mulut yang hebat serta dapar kongsikan dengan masyarakat Malaysia amnya.

Sebanyak 4 jenis hidang pencuci mulut terbaru yang boleh kita dapati dari RT Pastri yang diinsiprasi dari resepi istimewa menggunakan cream cheese Anchor dari Fonterra, iaitu:-

1. Lady Marmalade
2. First Love
3. Almond Rosa
4. Cheeznie

Lady Marmalade, a sweet bread with an orange cream cheese filling topped with orange candied peel.


Segah namanya Lady Marmalade, dari keluaran pastri kita dapat lihat betapa cantiknya tekstur. Didalamnya mengandungi krim keju yang mempunyai percikan rasa oren yang manis-manis masam. Dalam paling mengujakan, tekstur rotinya didalam memang lembut.


First Love, a sweet bread with a brown sugar cream cheese in the center.

First Love, seakan jatuh cinta pada gigitan pertama dengan keenakan dan kelembutan roti yang dihasilkan oleh cream cheese Anchor sememangnya benar-benar memikat.

Apatah diatasnya ditaburkan dengan icing gula yang tidak terlalu manis seperti 'snow', memang serasi dengan kelembutan pada roti. Oh ya, First Love didatangkan juga dengan filing cream cheese Anchor yang enak!

Kenalkan ciptaan siri signature terkini RT Pastri iaitu  Almond Rosa dan Cheeznie!!

 Cheeznie, a perfect combination of cheese and chocolate with a cream cheese sandwiched between two slices of decadent chocolate brownies and topped with chopped walnuts.

Seakan brownies tapi lebih lembut. Dengan hirisan kekacang walnut dan juga sapuan cream cheese Anchor ditengahnya benar-benar memberi kesempurnaan pada rasa. Peminat coklat pasti menggemari pencuci mulut ini.

Almond Rosa, a nutty almond butter sponge cake with a rich layer of cream cheese.

Saya pula sangat menggemari hidangan ini. Ini kerana saya benar-benar sukakan pada kelembutan rasa tekstur kek yang sarat dengan rasa keju. Setiap lapisan juga diselitkan dengan sapuan cream cheese Anchor.


Dengan setiap pembelian 2 kotak dari Anchor Say Cheese’s signature desserts, pelanggan bakal menerima edisi terhad sudu istimewa dari Anchor. Comel gilerr!!!


Menikmati hidangan pencuci mulut yang enak bersama secangkir latte, sememangnya meninggalkan momen yang begitu istimewa.


Apatah lagi menikmatinya bersama rakan-rakan yang sekepala, yang tidak henti-henti berkongsi cerita sambil bergurau senda.

Memang meriah betul suasana.


Jom ke RT Pastri dan nikmati sendiri siri signature terbaru yang berinspirasikan cream cheese Anchor yang enak sekali.


Makan sekali, teringat-ingat berkali-kali :p
Anchor Melancarkan Kempen "Say Cheese" 2016 Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 18, 2016 Rating: 5

3 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.