Begitu Mudah Membuat Tempahan Penginapan Dengan Harga Berbaloi Menerusi Apps OYO!


Dapat pergi bercuti sememangnya sangat dinanti-nantikan oleh setiap orang! Apatah lagi berkesempatan bercuti bersama kawan-kawan rapat mahupun keluarga yang dicintai. Pemilihan hotel yang selesa dengan bajet yang cukup berbaloi memang antara faktor-faktor yang kita titikberatkan setiap kali bercuti.

Dan kini, semuanya mudah dan efisien dengan pengenalan kepada aplikasi iaitu OYO apps! Iaitu satu aplikasi terkini yang pasti sangat membantu terutama kepada pengembara dan mereka yang suka melancong.
OYO mula diperkenalkan pada tahun 2013 dan ianya berasal dari negara India. Dan sehingga kini OYO apps menawarkan lebih daripada 6500 hotel daripada lebih 180 bandar di seluruh negara.

 Di Malaysia sahaja, terdapat lebih daripada 200 hotel di sekitarLumpur, Klang, Petaling Jaya, Rawang, Seremban, Shah Alam, Subang, Penang, Malacca, Johor Bahru, Langkawi, Ipoh, Taiping, Kuala Kangsar, Kampar, Seri Iskandar, Kota Kinabalu and Cameron Highland dengan menawarkan lebih 5000 jenis bilik dan kemudahan. Ianya sesuat yang memberangsangkan biarpun ianya baru diperkenalkan pada awal tahun ini iaitu Januari 2016. Dan dijangkakan ianya akan meliputi semua negeri di Malaysia pada masa akan datang.


Terlebih dahulu kita perlu memuat turut aplikasi OYO ke telefon pintar kita. Setiap biasa bagi pengguna android perlu memuat turun dari Google Play, manakala pengguna iOS adalah dari App Store.  Bukan itu sahaja kita bakal perolehi kredit RM50 secara percuma apabila mendaftar dengan kod OYO10X. Best giler!



Dengan pemilihan yang bijak, mengikut bajet dan lokasi pilihan pasti  kita akan mendapat kepuasan. Apatah lagi harga yang ditawarkan di aplikasi OYO jauh lebih murah jika dibandingkan harga penginapan biasa diwar-warkan.

Selain itu yang menariknya penginapan dari aplikasi OYO memberi banyak faedah dan manfaat, antaranya seperti :-

  1. Harga sangat berpatutan, murah dan mampu milik
  2. Penginapan yang cukup selesa
  3. Ada WiFi percuma
  4. Terdapat variasi pilihan hotel mengikut lokasi
  5. Kemudahan pembayaran atas talian
  6. Terdapatnya 2 bilik bajet dan premium
  7. Membaeri bantuan khidmat pelanggan 24 jam


Aplikasi OYO ini sememangnya mesra pengguna. Selain daripada terdapat banyak harga promosi yang dikemas kini dari masa ke semasa. Kita juga boleh membuat penginapan hotel dengan mudah dari seluruh negara. Paling best, ada harga penginapan yang ditawarkan serendah RM49 untuk satu malam!

Sebaik sahaja kita memuat turun aplikasi OYO ke dalam telefon pintar kita. Secar atidak langsung kita juga perlu mendaftarkan sedikit pengenalan diri terutama dari segi email dan no telefon bimbit bagi memudahkan segala urusan tempahan dan pembayaran.

Dan kita boleh menyemak serta melihat status tempahan hotel yang telah dibuat dan juga jika ada rakan-rakan yang membuat tempahan menggunakan kod OYO buddy (milik kita-contoh saya punya MYBUD346), secara tidak langsung kita juga bakal menerima komisen :=)



Kita boleh membuat carian mengikut negara dan bandar. Dan ianya disusun dengan cukup teratur dan bersistematik iaitu mengikut abjad.



Hanya masukkan carian lokasi. Dan kita boleh melihat beberapa cadangan harga penginapan di lokasi yang kita buat carian. Boleh rujuk seperti gambar di atas.


Contohnya saya ingin ke Penang. Jadi saya membuat carian penginapan (available) di Bandar Penang. Dan seterusnya saya boleh membuat pemilihan penginapan mengikut harga dan kesesuaian dengan bijak.



 Perlu juga membuat pemilihan tarikh untuk masuk dan tarikh dijangkakan keluar ya.


 Dan aplikasi OYO akan memberikan segala maklumat pembayaran yang perlu dibuat. Dan jika hendak medapatkan lebih diskaun dari harga yang ditawarkan bolehlah masukkan kod MYBUD346 untuk penjimatan 20% lagi!


Betapa efisiennya aplikasi OYO ini dengan mendapatkan kebenaran daripada pengguna untuk sentiasa mengemaskini tentang tempahan penginapan yang dibuat kepada penguna. Ohsemmmm!!!

Cara pembayaran sangatlah mudah, iaitu samada melalui:-
  • Akaun paypal
  • Transaksi kad debit atau kredit
  • Bayaran tunai pada waktu check-in
 Jangan lupa ya uollls, masukkan kod MYBUD346 untuk lebih penjimatan :p

Keterangan lanjut boleh layari,


Twitter: @OYORooms
Facebook: OYO.Malaysia

Jom bercuti dengan OYO!
Hidup pasti lebih rasa fuyooooh!!
Begitu Mudah Membuat Tempahan Penginapan Dengan Harga Berbaloi Menerusi Apps OYO! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 26, 2016 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.