FoodSaver Mampu Mengekalkan Kesegaran Makanan 5 Kali Lebih Lama

Saya memang setiap hari akan memasak untuk keluarga. Tapi masalahnya kadang-kadang walaupun saya masak cukup-cukup hanya mengikut keperluan saiz perut isi rumah, tetap ada lebihan makanan. Jadi saya perlu menyimpannya didalam peti ais. Masalahnya, saya sendiri tidak pasti samada makanan boleh disimpan lama dan dapat dikekalkan kesegarannya dengan hanya meletakkan ianya didalam pembungkusan ataupun bekas makanan seperti biasa.

Begitu juga dengan situasi yang mana saya perlu menyediakan makanan "frozen" untuk keluarga saya. Kadang-kala walaupun frozen ianya tahan untuk 1-2 hari sahaja. Dan ianya memang tidak praktikal untuk saya yang mempunyai keluarga besar.

Dan saya begitu teruja apabila diperkenalkan dengan FoodSaver, teknologi yang dibawakan khas oleh portal 11street sebagai alternatif cara penyimpanan makanan agar lebih lebih selamat dan segar. Produk keluaran khad dariVisionary Solutions ini cukup popular dikalangan masyarakat dunia, yang mana dikatakan kajian di US mendapati dari 10 rumah, 8 daripadanya mempunyai FoodSaver.

Kehebatan FoodSaver ini  tidak dinafikan dan produk ini sebenarnya telah dianugerahkan sistem pengedap vakum # 1 dunia - sistem pemeliharaan makanan revolusioner - tersedia secara eksklusif.
Untuk pengetahuan semua FoodSaver Vacuum Sealer V3840 yang canggih ini mampu mengekalkan kesegaran hasil atau makanan yang dimasak hingga 5 kali lebih lama. Hebat bukan?

 Ketua Pegawai Operasi 11street, Chuljin Yoon berkata: "Laporan pada tahun 2015 mendapati bahawa rakyat Malaysia membazir kepada 15,000 tan makanan harian. Oleh itu, perkongsian dengan Solusi Visionary akan memberikan pengguna dengan pilihan mampan untuk menguruskan inventori makanan mereka dengan harapan dapat mengurangkan pembaziran makanan dan berpotensi membantu isi rumah berjimat sehingga RM12,000 setahun. "
Di samping itu, penemuan baru-baru ini menunjukkan bahawa rantau Asia Pasifik berkembang menjadi dominan pasaran untuk penggunaan makanan segar. Pada tahun 2015, penyelidikan Nielsen melaporkan bahawa rantau Asia Pasifik sedang bersiap ke arah pemakanan dan gaya hidup sihat.

"Gaya hidup sihat yang hidup melalui pilihan makanan cepat menjadi norma dalam masyarakat kita, dan ini ditunjukkan oleh pertumbuhan perkhidmatan penghantaran makanan yang sihat dan penggunaan hasil segar. Walaupun makanan tabiat penggunaan terus berubah, ada jurang di pasaran dapat mendidik pengguna cara yang terbaik untuk memelihara makanan mereka. FoodSaver memperkenalkan penyelesaian kepada jurang ini, untuk pelanggan kami menikmati makanan segar mereka  untuk tempoh yang lebih lama, "tambah Yoon.

Pengarah Eksekutif Penyelesaian Penglihatan, Lim Pei Yan berkata, "Dengan FoodSaver, kami berharap para pengguna boleh terus mengamalkan gaya hidup sihat dan mengambil hasil segar, yang kini boleh bertahan sehingga 5 kali lebih lama dengan teknologi FoodSaver. "

Metodologi pemeliharaan makanan telah berkembang selama berabad-abad walaupun teknik tradisional dari garam, beku atau dehydrating yang masih wujud hari ini. Kaedah-kaedah ini, tidak terbukti dapat memelihara kesegaran makanan dengan tepat. Selain itu tidak dapat mengekalkan tekstur atau rasa asalnya. 

Merintis kaedah baru - vakum pengedap - FoodSaver dilengkapi dengan teknologi canggih untuk membuat penyimpanan mudah dan tahan lama realiti. Dengan FoodSaver, apa yang biasanyabertahan selama 6 bulan boleh dibekukan sehingga 3 tahun. Dan paling penting ianya dapat mengekalkan tekstur makanan itu seperti baru dimasak.

"Apabila pengguna beralih ke arah membeli-belah dalam talian untuk semua keperluan pembelian mereka, kami menyedari keperluannya rakan kongsi dengan pasaran dalam talian utama seperti 11street untuk menerokai pangkalan pasaran yang lebih luas ini. Kolaborasi ini menapakkan produk FoodSaver di pasaran dan memudahkan pelanggan untuk mencari produk yang dapat meningkatkan gaya hidup mereka, walaupun dengan cara pemeliharaan makanan, "tambah Lim.

Di pelancaran itu juga turut hadir ialah Chef Celebrity Nik Michael Imran,salah  seorang peserta dari MasterChef Malaysia 2011, Chef Nik telah membuat demonstrasi memasak dua resipi kesukaannya iaitu gulungan mayung telur asin dan Smoked Duck Carbonara. Berkongsi pengalaman tentang dunia masakan Chef Nik Imran berkata :

"Kesegaran adalah faktor utama yang diambil berat ketika menyiapkan hidangan yang baik. Untuk mencapai matlamat ini, saya hanya akan menggunakan sumber bahan-bahan terbaik dan paling segar di pasaran. "


Vacuum Sealer V3840 FoodSaver teknologi efisien serba boleh yang boleh digunakan dengan pelbagai pembalut vakum, balang dan penutup botol, beg vakum, bekas vakum makanan. Ini bagi pengguna dapat memelihara makanan mereka dengan lebih baik dan mengekalkan kesegaran yang berpanjangan.



Vacuum Sealer V3840 FoodSaver boleh didapati pada 11street bermula dari RM1,359 dari 2 Oktober -22Oktober 2017. 

Untuk maklumat lanjut, sila lawati

FoodSaver Mampu Mengekalkan Kesegaran Makanan 5 Kali Lebih Lama Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 04, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.