Posts

Showing posts from January, 2017

GT Mobile GT-888 | Telefon Pintar Untuk Generasi Baru

Image
Dalam hidup ini kita punyai banyak pilihan. Dalam apa jua keadaan, kemahuan, bidang dan minat. Seperti saya seorang yang berada dalam dunia IT biarpun dalam industri pendidikan, saya sentiasa mencari-cari peluang melihat kepelbagaian teknologi lama, sedia-ada dan yang terbaru berada di pasaran Malaysia dan juga Asia Tenggara amnya.
Saya telah diperkenalkan dengan telefon pintar jenama dari Singapura iaitu GT Mobile, jenama yang sememangnya cukup sinonim dan popular terutama bagi penduduk Singapura. Lihat sahaja spesifikasi yang ditawarkan oleh telefon GT Mobile GT888 diatas. Dengan skrin senipis 5.5 inchi, saiz RAM 2GB (yang saya gunakan) - terdapat juga dalam saiz RAM 1GB, berat 160 gram, ROM 16GB dan OS Android 5.1 Lollipop.
Nak cas pun tidak perlu memakan masa terlalu lama. Sekejap sahaja.
Didatangkan dengan 2 warna asas iaitu putih dan hitam. Dan bagi mereka yang suka menggunakan telefon untuk mengambil gambar, GT Mobile adalah antara yang boleh disarankan. Dengan spesifikasi unt…

Solusi 2017 | Indahnya Hidup Ini Jika 5 Barangan Ini Dapat Dimiliki

Image
Kedatangan tahun 2017 memberikan semangat baru buat saya untuk lebih bersungguh-sungguh merealisasikan segala yang diusahakan. Apatah lagi tahun baru ini saya perlukan sesuatu aura yang dapat memotivasikan kehidupan dalam merencanakan lebih banyak peluang dan bersifat optimis dengan segala cabaran mendatang.
Dan ianya perlu bermula dari rumah kediaman yang didiami. Ini kerana ianya adalah persekitaran yang kita bermula dan kita akhiri setiap hari. Di tahun 2017, saya idamkan 5 barangan kediaman yang saya boleh dapati dari LAZADA.MY . Dengan tawaran harga yang berpatutan didatangkan dengan pelbagai pilihan, ternyata LAZADA antara platform membeli-belah yang mampu memberi kepuasan kepada pelanggan. Dengan semuanya mudah dihujung jari, kita boleh memilih dan tidak perlu bersudah-payah dalam membeli.
Antara 5 barangan yang saya idamkan di permulaan tahun 2017 ini adalah:-
1. Cavenzi Sigma 1+6 Dining Set
Sesuatu yang menyeronokkan apabila kita dapat makan besar bersama keluarga. Dan saya m…

Pekena Nasi Beriani Utara di Sinar Dulang, Memang Meletop!

Image
Menyusuri di kawasan perumahan Subang Bistari, mata saya tertancap pada sebuah kedai diantara deretan kedai makan di kawasan perumahan di sini. Lokasinya begitu hampir dengan bangunan Mahkamah, terletak di tepi jalan yang sangat mudah dari segi aksesnya. Dan paling penting terdapat ruang yang luas untuk meletakkan kenderaan yang dipandu. 
Biarpun hari ini merupakan hari pertama operasi restoran ini namun kelibat pengunjung yang hadir untuk mencuba menu istimewa nasi beriani dari utara benar-benar menarik perhatian saya.

Selain daripada pengunjung restoran dari kawasan setempat, turut memeriahkan majlis merupakan anak-anak yatim yang dijemput khas untuk merasai sendiri rasa kehebatan nasi beriani yang ada ditawarkan di sini.
Kawasan kerja yang bersih, kemas dan teratur.
Untuk pengetahuan semua,Rrestoran Sinar Dulang ini diusahakan oleh saudara Amir yang begitu sinonim dengan gelaran sebagai Tokey Dulang yang merupakan pengasas kepada Katering Sinar Dulang & Enterprise.
Saya difaha…

The Launching of GT Dollar

Image
Kuala Lumpur, 16th January 2016 – Y.B. Datuk Mas Ermieyati Binti Samsudin, Deputy Minister of Tourism and Culture debuted the launch of e-commerce giant, GT Dollar Malaysia at Sime Darby Convention Centre, Bukit Kiara, Kuala Lumpur today at the Malaysia FinTech Ecosystem Conference and GT Dollar Grand Launch.
The event was witnessed by distinguished government officials as well as 3,000 prominent IT and e-commerce industry leaders who support the development of a dynamic FinTech ecosystem, paving way for SMART innovations like GT Dollar, making Malaysia a force to reckon with in the FinTech sector.
This collaboration between the Malaysian government and GT Dollar helps to alleviate the lives of people through the launch GT Dollar mobile application, which is a “one-stop mobile e-commerce platform” that seeks to build a cohesive community for consumers and merchants from a myriad of industries to interact within its marketplace.
To complement this collaborative effort, GT Robot an innovat…

rakshee by Rakshee Cafe

Image
Sebenarnya ini adalah pertama kali saya menjejakkan kaki ke sini. Itupun atas kegigihan Nannie Iaa yang begitu beria nak makan kat sini. Mengidam ke apa minah ni? Iskkkkk
Dari luar nampak begitu esklusif cafe ni. Mungkin sebab keadaan susun atur dekorasi luar dan dalaman nampak agak hipster itu yang menjadi penarik kepada pengunjung untuk datang ke sini :=)
Hokeh! Menu takdelah banyak mana. Cuma hidangan yang ditawarkan kebanyakan jenis western yang ringkas. Contohnya seperti mini size berger, spaghetti...dan ada juga dijual mee ala2 Boat Noodle...(katanya ini adalah tarikan pengunjung ke sini).  Selain itu bakso nugget juga antara menu yang laku keras ditawarkan di Rakshee Cafe
Antara yang sempat saya dan Nannie melantak...
Set menu berger size menu. Sedap juga, sebab roti dier lembut giler. Daging tu bakso dan disaluti dengan sos lada hitam.

Baked spaghetto balognese. Bagi saya biasa jer. Sebab ada keju melimpah kat atas tu..sedap tang tu. Maybe sebab saya jenis tekak tak berapa su…

San Remo 80th Birthday Bash

Image
Produk San Remo antara produk yang menjadi pilihan famili saya sejak dulu lagi. Kiranya pilihan generasi ke generasi. Cuba bayangkan tahun ni sahaja umurnya sudah menjangkau 80 tahun, betapa gahnya jenama ini berada di pasarn :-)
Kek edisi khas bersempena dengan 80 tahun usianya jenama San Remo diperkenalkan di masyarakat dunia.

Antara produk dari San Remo yang menjadi pilihan masyarakat tempatan dan antarabangsa.
Chef Fazley yang dilantik sebagai duta produk San Remo. Sepanjang bergelar duta kepada produk ini, Chef Fazley sentiasa berkongsi masa ke semasa resepi yang menark dan lazat menggunakan produk-produk dari San Remo.
Bersempena dengan ulangtahun ke 80 tahun ini juga, San Remo telah menjrmput pengguna-pengguna yang bertuah ke satu majlis meraikan ulangtahun esklusif yang penuh bermakna ini. Selain daripada pemenang bertuah dihidangkan dengan hidangan yang lazat, terdapat juga pelbagai aktiviti menarik disediakan. Memang meriah uollls!

Chef Fazley bersama bondanya yang tercinta…

TWISTSHAKE Botol Susu Terbaik Buat Bayi dan Anak Yang Menyusu!

Image
Tidak dinafikan pemilihan botol susu buat bayi dan anak-anak yang masih menyusu sangat penting dan perlu diambil kira pelbagai faktor. Ini terutamanya bahan yang digunakan dalam pembuatan botol susu, perlulah selamat digunakan~Bebas BPA ya! (sejenis bahan kimia yang kerap digunakan dalam pembuatan plasyik dan ianya sangat merbahaya buat kanak-kanak).. Selain itu ianya perlulah praktikal, mudah dan yang paling penting bayi/anak selesa ketika menggunakannya.
Selain daripda faktor-faktor diatas, bagi saya peranan warna juga sangat memainkan peranan dalam menarik minat anak saya untuk menyusu.


Apatah lagi melihat sendiri botol terbaru daripada jenama Fiffy yang juga didatangkan dengan bekas simpanan susu (khasnya bagi mereka yang perlukan botol ini untuk membawa si kecil berjalan-jalan). Sekaligus mampu menjimatkan masa persediaan susu buat bayi/anak tidak kira dimana sahaja!

Oh ya, "container"(bekas yang didatangkan bersama) bersaiz 100ml, jika tidak mahu diletakkan stok susu …