Cabaran Yana Bersama Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment

Bila kita punyai anak perempuan yang sedang meniti usia remaja dan juga mengalami masalah seperti setengah anak gadis yang lain iaitu muka berjerawat, sebagai ibu kita pasti akan rasa terkesan. Apatah lagi anak saya Yana memang seorang remaja perempuan yang sangat aktif dalam bidang sukan.

Faktor cuaca, kebersihan dan harmon antara punca kenapa muka Yana naik jerawat dengan mendadak. Keadaan ini menyebabkan Yana ada sedikit rasa rendah diri dan sering meluahkan rasa ketidakselesaan dirinya apabila berjalan di luar rumah mahupun pergi sekolah dan berjumpa dengan rakan sebaya,

Apabila saya diberi peluang untuk menyertai Cabaran Bebas Jerawat Eucerin selama 14 hari, saya memang teruja untuk memberi Yana mencubanya. Dan Yana turut berbesar hati menyahut cabaran membebaskan masalah jerawat di mukanya.


Jenama Eucerin®, dermo-kosmetik cukup terkenal dikalangan masyarakat dunia. Ini kerana jenama ini telah terbukti keberkesanannya oleh pengguna terutama produk penjagaan kulit muka. Salah satu produk yang sentiasa menjadi pilihan pengguna iaitu Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment, produk penjagaan kulit anti jerawat yang hanya bukan saja dapat menyuburkan kulit waima ianya dapat membantu menghapuskan jerawat dengan berkesan.



Apa yang best tentang Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment ? Ianya merupakan pelembap dirumuskan untuk kulit berminyak dan berjerawat yang telah diuji mampu membersihkan pori yang tersumbat, mengurangkan dan menghalang kemunculan semula jerawat,selain dapat mengekalkan kelembapan kulit.

Diformulasikan dengan bahan-bahan aktif yang terbukti berkesan, Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment mengurangkan jerawat komedon dalam masa hanya DUA minggu tanpa mengeringkan kulit. Formulanya yang mengawal kerengsaan untuk kulit lebih licin dan sihat terdiri daripada:

● Sepuluh peratus Hydroxy Complex, kombinasi tiga ejen pengelupasan yang berkuasa tinggi iaitu AHA (asid glikolik), BHA (asid salisilik) dan PHA (gluconolactone) yang membantu memperbaharui permukaan kulit, membersihkan pori, mengurangkan bakteria penyebab jerawat, P. acnes, dan menanggalkan sel kulit mati;

Licochalcone A, bahan anti radang yang mengurangkan kerengsaan dan membantu mengurangkan kemerahan pada wajah; Dexpanthenol, yang terhasil daripada vitamin B5 adalah pelembap yang mengekalkan kandugan air dalam wajah untuk meningkatkan daya tahan kulit dan melindunginya daripada pencemaran alam sekitar.

Ini adalah wajah Yana bersama produk Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment di hari pertama penggunannya.


Close-up jerawat di muka Yana. Terdapat jerawat besar dan kecil. Sebenar kalau diikutkan kulit muka Yana sangat lembut tetapi pada yang sama ianya juga kulit mukanya adalah jenis berminyak dan kering. Selain daripada disebabkan gaya hidup Yana yang aktif bersukan, tidak mencuci muka dengan konsisten juga antara punca mengapa wajah Yana dinaiki jerawat dengan pantas.

Pakai sikit jer di bahagian muka kita yang berjerawat tu. So lebih banyak penjimatan sebab tak perlukan banyak pemakaiannya di muka.


Ini adalah wajah 7 hari selepas menggunakan produk ini. Agak berkurangan di bahagian pipi. Tetapi jerawat masih lagi kelihatan tetapi kebanyakannya sudah mengecut kecil. Cuma saya perasan wajah Yana semakin cerah daripada sebelumnya. Jika dibandingkan dengan wajahnya sebelum ni agak lesu dan kusam.

Ini adalah hari ke 12 setelah menggunakan Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment . Jerawat semakin kurang, hanya tinggal sedikit kesan jerawat di muka.



 Ini adalah wajah setelah 14 hari penggunaan Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment . Pastinya Yana semakin seronok dengan hasilnya dan keyakinan diri juga semakin bertambah.

Apa yang pasti untuk mendapatkan muka yang bebas jerawat dengan cepat, bagi saya ada 7 perkara yang perlu diambil berat iaitu:-

1. Tidur kena cukup
2. Lebih makanan sayuran dan buahan
3. Elakkan makanan berminyak
4. Teruskan bersukan jangan stress
5. Kebersihan diri kena ambil serius
6. Menqjga wajah dengan mengikut regim lengkap penjagaan kulit dan waktu malam. Contohnya menggunakan produk-produk dari Eucerin seperti di bawah.


7. Menggunakan Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment . Ini paling penting! Kenapa? Satu kajian telah dijalankan dan didapati 94 peratus pengguna bersetuju yang Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment mampu menghalang pertumbuhan jerawat baharu dan mengurangkan bekas jerawat hitam. Sementara itu 80 peratus pengguna telah  bersetuju produk Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment  dapat mengurangkan bintik putih, bintik hitam, dan mengurangkan jerawat yang bengkak.




#EucerinProACNE

Cabaran Yana Bersama Eucerin® ProACNE Solution A.I. Clearing Treatment Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 02, 2018 Rating: 5

20 comments:

  1. Wow! Tengok anak akak. Teruja irra nak mencubanya. Anak remaja masalah begitu. Emak orang pula masalah bila dah berusia, mula timbul jeragat.. wlpn boleh ditutup dengan foundation, tapi taknak lah jeragat tu makin teruk..uhu nak try lah

    ReplyDelete
  2. wahhh.. memang nampak jelas juga ya perbezaan selepas guna 14 hari. terus amalkan boleh dapat kulit yg lebih mulus nanti. good luck..

    ReplyDelete
  3. Wah it really effective. I would give it a try and recommend this product to my nephew. Hope it's not too expensive. Thanks for sharing

    ReplyDelete
  4. Sesuai sngt dengan kulit berjerawat.. x mengeringkan malah melembabkan kulit.. mmg produk yg dipercayai dan ramai yg beli

    ReplyDelete
  5. Tengok member2 ramai betul yg sahut cabaran Eucerin ni ye. Emi baru lepas tukar skincare, so macam tak boleh la nak bertukar kepada eucerin for now. Tengok la in future kalau keadaan mengizinkan.

    ReplyDelete
  6. Eucerin ni memang effective.. I pun sudah guna lebih dari 14 hari dan nampak effect nya~

    ReplyDelete
  7. Bagus Eucerin..sangat membantu mereka2 yg mengalami masalah jerawat teruk..banyak perubahan pad kulit muka yana..kena guna secara berterusan

    ReplyDelete
  8. bestnye eucerin ni. Mesti simpan satu ni,utk masalah jerawat.

    ReplyDelete
  9. Wah baguslah Eucerin ni. Memang sesuai untuk remaja macam Yana.
    Hormon banyak merembes masa-masa macam ni. Jadi memang perlulah segala produk nak kawal jerawat ni

    ReplyDelete
  10. Bagus kan untuk remaja..saya pon suruh adik saya pakai juga lepas saya pakai pon nampak kesan yg baik kt muka saya..

    ReplyDelete
  11. I personally love their eye cream. Never try this range before. Look nice for your skin.

    ReplyDelete
  12. Wah ketara dia punya perbezaan.best la kalau kesan nampak macam ni kan
    Airah kena beli juga

    ReplyDelete
  13. Eucerin ProACNE memang sangat sesuai utk org kulit muka berjerawar, mcm kak meman xda jerawat sbb tulah kak tak guna eucerin tp kak bg peluang kat anak saudara guna sbb kulit muka dia memang selalu tumbuh jerawat

    ReplyDelete
  14. Memang sesuai sgt untuk remaja sbb waktu ni la jerawat tumbuh banyak.. tp tgk yg lain cuba EUcerin pun nampak perbezaan. Liez pun nak cari la buat standby bila jerawat naik

    ReplyDelete
  15. tak kira laki atau perempuan, kulit kena jaga. lagi2 kalau pasa jerawat ni

    ReplyDelete
  16. Produkx beli di mana? Mumpung aku ada di Kuala Lumpur, jadi ingin beli sebab esok tgl 6 aku sudah balik Indonesia.

    ReplyDelete
  17. waa.. serius la kak.. memang boleh rawat masalah jerawat ye.. bukan yana jek boleh guna ni, acik atie pun kena cari 1 ha.. ada jerawat plak tumbuh kat atas kening ha.. sakit hati..

    ReplyDelete
  18. Semoga Yana berjaya dengan misi bebas daripada jerawat..tapi kan, still kena consume produk ni selepas tu juga kan? Ke dah tak perlu kak?

    ReplyDelete
  19. Sama lah macam anak akak..tension aje tengok jerawat penuh kat muka. Macam-macam produk dah akak guna, susah betul nak hilang.Nampak gaya kena try jugak lah produk ni...mana tahu serasi dengan ulit wajah dia

    ReplyDelete
  20. Jenama ini memang ok and good for sensitive skin. Time remaja senang naik jerawat, dulu i pun macam itu. Hopefully this can help.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.