Sistematik kah Saya???

Saya bukan jenis yang sistematik sekular...
Saya jenis berpola-pola..berubah mengikut keadaan dan masa..terutama bila dalam diri diselubungi pemyakit misteri M.A.L.A.S.I.N
tapi bila saya baca dari entri my BFF Dr Suzz http://www.suzie284.com/2011/03/sistematik-tapi-bukan-pro-juga-bukan.html ..pehhh angkat kening 2 degree saya wehh...
hoho...
ni diari/planner apa2 jerlah saya...
semuanya kat sini pasal aktiviti hari2, pasal event kena pegi, pasal keje, pasal segala-galanya..even apa yang nak beli susu anak etc...saya tulis kat sini...

biasanya saya ada overall plan yang mencakupi the whole week....

lepas tu saya ada buat detail skit bahagian memo...
huhu...tapi ni sebelum kerja nak buat..kiranya kalau dah selesai saya slash out jer...tapi untuk keep track keje dah siap atau tak saya tengok balik hari sebelumnya...so "things to do list" memang saya buat hari2...biasanya sampai 10 perkara yang kena buat :)
Yang saya tak buat ialah hadiah/barangan yang tak sampai atau tak kutip..setakat hari ni dah 31 hadiah still pending..3 hadiah dah dapat notification malas nak ambil...lagi 28 hangus cam tu jer kot huhu....ni belum kes "meeting with supervisor~ yang lama2 ada 4 saya postponed"..adeh...
Siyes susah nak jadi MZ~ sistematik dari segala segi merangkumi kerja dan hobi...
Nak kena ubah diri dan persepsi ni...wake up ayu ~dabushhh...
-------------------------------------------------------------------fainted :p
selingan iklan tajaan tutti frutti
so hari ni sebab tensen cari baju Afiq untuk Acara Akhir GAya Si Kecil Anjuran Majalah Jelita saya pun makan ler Tutti Frutti (kali kedua). Siyes lah..walaupun rasanya sedap (ada yang kata sedap giler tak terkata, fuhh marvelous fulus dan segala kata2 yang penuh kenikmatan berganda2) tapi sama jer rasanya dengan eskrem MC D (itu pandangan saya ler)..cuma Tutti ini dia diperbuat dari yogurt so berkhasiatlah sikit. Hamik kena RM10....last2 saya beli baju Afiq kat Parkson OU jer (amik masa 15 min, pilih2 dan chow sebab ada diskaun!)..

so uol kalau kelapangan meh ler tengok my Afiq catwalk:

Tarikh : 12 Mac 2011
Tempat: Subang Parade, Subang Seangor
MAsa: 2 petang
Tema: Party!!!

Kebarangkalian yang amat tinggi saya juga akan naik ke pentas juga, percayalah my Afiq (ni jenis shy-shy cat ni) pasti dia akan berdiri statik 5 minit diatas pentas lepas buat muka control nak nangis...keh keh
Sistematik kah Saya??? Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 10, 2011 Rating: 5

7 comments:

  1. Yus dah bg tips kat wan, buat buku nota jadual contest dll. tp wan folo kejap je. pehtu note bok tah kemana. wan xboleh ikut jadual. jadual letak dlm kepala. pastu mula la lepas due salu tu huhu... tp sketch book xleh renggang. mesti nk ada. even dlm jamban kdg2 bawak hahahah

    ReplyDelete
  2. ala, me sistematik bab2 contest ajer--ni mood merudum, rasa mls nak berblog+bercontest montest ni..nak kena cari mood ni...rasa nak relax--ni dok plan cuti2 paris plak ni :p kena buat reseacrh gak, print mcm2 map etc

    ReplyDelete
  3. good luck afiq n kak ayu, and epy besday kpd besday gurl yg ke berapa yer hehe.boleh buat besday party kat sane. klau tetibe saye nak g subang parade , saya dtg la yer

    ReplyDelete
  4. wahhh date catwalk tu yerrrr *wink*
    smileeeeeee tau afiq w all the luck in the world

    love
    mak Sha

    ReplyDelete
  5. wan- serua jer kite ni...hik hik

    weidaweingwaffa- :)

    suzz- sistematik gak tu

    ruha- klu nesvita dah abis kat MV wajib turun subang parade..hahahahah

    mak sha- dun forget ya...standby kena jaga amani :)

    ReplyDelete
  6. mira macam ayu jugak, sistematik tapi tak sistematik, ahaha bile rasa nak organize then i will become organize, kalau tak, tak de lah.. tapi at least i own a diary :D

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.