Misteri Wanita Tua Dalam Mimpi :(

Gambar hiasan semata2 ya! Ehsan dari Pak cik Google :)

Citer macam ni, semalam hari Isnin 11/4/2011, kelas takdelah banyak tapi rutin saya jadi packed sangat sebab saya fellow on duty pada malam tu. seperti biasa lepas sahaja memasak dan berkemas apa patut saya dan Amani terus ke Mahallah (asrama) buat rutin harian dan jenguk2 student. Tapi malam ni Amani agak pelik sebab dia asyik peluk/dakap kuat sangat. Sampai setiap bilik singgah dia nangis tak nak berhenti. Saya pulak rasa sakit2 badan dan penat sangat so lepas abis duty saya terus straight balik. Amani OK time ni takdelah meragam.


Balik rumah diapun OK lagi cuma pukul 10pm Amani meragam nak tido (saya termiss tengok citer Criminal mind, huhu). Saya tidorkan dia. Kul 12am saya dengar Yana cam mengingau buka pintu bilik. Saya keluar dari bilik tidur, pimpin Yana masuk bilik tidur dia balik. Then, mata takleh tido saya duk ralit tengok komputer sampailah dengar suara Amani nangis (bunyi cam baby mengingau). Saya tido ngan Amani. Dan masa saya baring kepala saya berat sangat cam kena hempap ngan batu.


Saya sedar dalam kul 6.45am (lewat dah ni) tapi tahu tak saper yang kejutkan saya.... Hmmm saya cam bermimpi didatangi seorang mak cik tua yang memang agak familiar bagi saya (macam pernah jumpa). Dia datang masa tu saya nampak diri saya tengah tido, dia kejutkan saya...cuma dua ayat jer yang saya dengar...


1. Nak, mak cik dah jumpa anak mak cik...


2. Nak bangunlah solat..subuh nak dekat habis... s


aya terus terjaga then rasa cam pelik sebab berpeluh lenjun (sedangkan bilik berair-cond)..Saya tengok jam ...6.45am dan saya perasan jam loceng tak berbunyi macam biasa... Saya solat, kejut anak dan buat aktiviti pagi macam biasa... My Amani pun bangun OK takde tanda2 pelik... cuma bila saya datang opis saya asyik teringat muka mak cik ni...kat mana ya..saya duk pikir takut muka2 sedara lama ke..mak cik cleaner kat opis ke...sampailah waktu lunch tadi masa saya belek diari saya perasan memo "appointment amani untuk check up hari Khamis ni".... terus saya teringat..saper mak cik tua yang hadir dalam mimpi saya itu...


Saya still ingat mak cik ni hari kedua saya di wad (sebelum dibenarkan keluar) semasa melahirkan Amani. kiranya mak cik datang jenguk menantu dia bersalin pagi itu (saya bersalin malam sebelum tu). Dia datang main ngan Amani then dia borak ngan saya.. masa tu kul 10am lebih bukan waktu melawat tapi mak cik ni special sikit sebab menantu dia baru bersalin so nurse bagi dia kelonggaran masuk. Mak cik ni cerita ngan saya macam2 termasuk kesedihan yang ditanggungnya sejak setahun lalu. Pasal apa...pasal kematian anak pompuan dia setahun yang lalu..nama anak pompuan ada Ina2 sikit...Anak pompuan berumur 22/23 tahun. Mati mengejut dan dipendekkan citer itulah anak yang paling dia sayang sekali. Dan sampai ke hari ni dia tak pernah miss ziarah kubur anak dia setiap pagi kecuali masa dia pergi buat umrah. Bila dia nangis saya pun sedey jugaklah...Saya cuma mampu berkata masa tu "Mak cik sabar ya"...Cuma mak cik ada cakap ngan saya..."Saya nak sangat jumpat anak saya (arwah)"...Saya ada balas balik "Mak cik kena redha"...Lepas tu mak cik pun tambah lah story camana orang kampung ingatkan dia dah gila sebab kadang pergi kubur setengah hari baru balik...Saya dah orang citer dengar jerlah...Last2 sebelum dia beredar (sebab mak dan adik2 saya dah dtg-waktu melawat dah pun)...Mak cik tu ada pesan ngan saya ...Jaga anak elok2, jadi ibu yang baik...kalau ada jodoh kita jumpa lagi...Terima kasih sudi teman mak cik bercerita... Dan malam tadi saya jumpa mak cik itu....cam scary gak (mak cik ni org Klang)..hmmm


ok...kalian nak minta tolong ya...saper ada facebook :)


Tajuk : Aksi Lucu Si Manja Pa&Ma (April 2011)


Nama Ibu:Ayu Rafikah binti Mohd Amin


Nama Bayi :Amani Shadrina binti Zulhazmi


Tarikh Lahir : 28/05/2010


Description : Saya penggemar merah jambu, Tampil manis dan comel selalu :)


Mula2 like page ni dulu: http://www.facebook.com/?ref=home#!/majalahpama


Kendian page ni:


http://www.facebook.com/?ref=home#!/photo.php?fbid=1753519998855&set=o.80687412821&theater


p/s: rasa takut lak nak tido malam ni ...hmmmm

Misteri Wanita Tua Dalam Mimpi :( Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 12, 2011 Rating: 5

7 comments:

  1. me dgr pun takut ni..me spesis penakut..

    me dh vote :)
    u kena rajin raih undi via votes exchange kalau nak bagi byk2 votes!

    ReplyDelete
  2. mula2 baca cerita tu, mmg rasa seram gak laa.. lepas tengok si kecik tu terus tergelak..hihi..

    dah vote kak ayu... gluck ye kak.

    ReplyDelete
  3. ica rs mcm tahu makcik yg mana
    yg katil depan awak tu kannn?

    ngegegeggegegege gegel!

    ReplyDelete
  4. yelah takutlah sangat nak tido.. mlm tadi kol 11 dah go awai2... hahaha

    ReplyDelete
  5. erk, anggap jelah makcik ni dtg nk kejut subuh awal sis, gulp..

    ReplyDelete
  6. amboi panjangnya cite makcik tue..btw ila dah like

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.