ASTRO MERAIKAN KEMERDEKAAN, DAN KITA JUGA PERLU MERAIKAN BERSAMA!!!

Tanggal tiga puluh satu bulan lapan lima puluh tujuh...
Hari yang mulia, hari bahagia, sambut dengan jiwa yang merdeka…
Jeng jeng jeng….

Sekejap jer masa berlalu kan, 56 tahun Negara kita telah mencapai kemerdekaan…
Sememangnya kita sebagai salah seorang warga Malaysia memang akan senantiasa teruja untuk bersama-sama meraikan Hari Kemerdekaan. Waktu inilah akan kelihatan bendera jalur gemilang berkibaran di serata tempat. Ini membuktikan betapa harmoninya kehidupan pelbagai rumpun bangsa di satu Negara, di bawah satu pemerintahan.

Dengan kehadirannya Hari Kemerdekaan tidak lama lagi, Astro melancarkan pelbagai program dan aktiviti yang menarik bukan sahaja untuk pelanggan-pelanggan Astro bahkan boleh disertai oleh semua masyarakat Malaysia.

Antaranya seperti……. #GoBeyond
Sehingga kini, bilangan angka yang telah menyertai projek GoBeyond bersama Astro!! Perghhhhhh, kagum saya, dan saya antara penyumbang angka tersebut J

Untuk anda semua juga boleh menyertai sama, dengan hanya klik pada aplikasi di  https://www.facebook.com/AstroGoBeyond/app_179047725597311 

Like dulu page aplikasi tersebut.
Mulakan dengan tindakan/ekspresi anda sebagai salah seorang masyarakat Malaysia yang akan menyambut kemerdekaan tahun ni.

Contohnya macam saya, “act” yang saya ekspresikan
“I CARE, U CARE, WE CARE Because We’re Malaysian”

Penuh dengan rasa jiwa merdeka giteww, chewah hehehehe... Upload gambar yang menunjukkan ciri-ciri ekspresi tersebut. Dan kongsikan bersama rakan FB anda.
Maknanya anda sudah sukses mengekspresikan…
Dan anda boleh mendapatkan kenaikan meter point anda setiap kali anda menghantar ekspresi yang baru. Seronok bukan? Berlumba-lumba gitew J

Keterangan lanjut mengenai aktiviti ini boleh lawat pada link berikut:

Selain daripada itu ASTRO juga menawarkan aktiviti #UrMalaysianIsShowing
Kata-kata seperti...
Gerek Seh!...
Rileks Bro…
Ngeteh jom...
Tak rock weh
Mamak Teh Tarik kurang manis satu…
Fulamak!
Macha, roti banjir kasi potong habis!! à korang biasa sebut tak? Buahahahah

Macam-macam der, trademark orang Malaysia tau…
Bukan untuk orang Melayu semata-mata, mahupun Cina ajer, ataupun hanya untuk kaum India... tapi untuk semua… untuk 1 Malaysia…

Kita memang masyarakat kreatif bukan?
*Tangan kat dada mata kat atas, huhuhuhu

So, ASTRO dengan gembiranya menawarkan trademark orang Malaysia yang unik ni dijadikan paparan kreatif pada t-shirt.
Kita boleh pilih samada pada t-shirt yang sudah ada rekaan tersendiri. Contohnya aseperti di atas.
Ataupun kita boleh layari di https://apps.facebook.com/yourmsianisshowing/shoppingcart_detail.php?pid=76&sh=0
Dan mulakan rekaan anda sendiri.
Di aplikasi ini anda boleh memilih samada hendak membuat pembelian dengan memilih t-shirt yang sedia ada untuk dijual.
Atau mereka perkataan trademark anda yang unik itu sendiri.
Macam saya “AYU ROCKS!”… ngeeeeeeeeee

Ada macam-macam saiz, warna hitam atau putih dan harga serendah RM25 sahaja. OMG t-shirt yang boleh kita reka perkataan sendiri, memang murah dan berbaloi harga tu. Potong kuku 5 kali seminggu kalau masih tak percaya :p
J
J
Saya antara blogger yang terpilih untuk menyertai aktiviti Astro dengan kolaborasi bersama Nuffnang dan ChurpChurp pada hari Sabtu 24 Ogos 2013, di Mid Valley Kuala Lumpur, Malaysia.
Kredit pic: Nuffnang FB
Acara dimulakan pada pukul 3 petang dengan ucapan orang besar dari Astro dan kehadiran selebriti terkenal tanahair seperti Pak Nil dan Lisa Surihani , DJ-DJ radio yang dedikasi seperti Hanif dari Era serta yang lain. Dan tidak lupa rakan media, bloggers serta pengunjung MV turut memeriahkan suasana.
 
Pengacara yang sangat happening. Benar-benar menghiburkan!
Antara barisan DJ yang mengambil bahagian. Sememangnya dowang ni memang pantang dapat mikrofon. Ohhh yer bukan berceloteh jer hebat, menyanyi pun terror!

Kemudian, ada pelancaran statue GOBeyond sempena merdeka...
Nama die erkkk "Positive Engine"
Unik dan cantik!
Sebenarnya di situ ada bola kecil keluli yang akan berpusing mengelilingi “statue” ni...
“Statue” ni menggambarkan banyak tempat menarik di Malaysia, selain dari bangunan yang menjadi kebanggaan kita. Simboliknya ianya menceritakan “Betapa beruntungnya kita sebagai Rakyat Malaysia, yang mempunyai pelbagai etnik dan budaya, serta mendiami Negara yang maju dari segi infrastruktur dengan pelbagai keistimewaan kemudahan yang diberikan”
************************************
Para bloggers dan Churpers, telah dibahagikan kepada 4 orang dalam satu team. Dan saya berada dalam team sepuloh atau dalam angka kita tulis macam ni “10”.

Ada dalam 27 tugasan yang sangat mencabar, ngeeeeeeeeeee…
Dan perlu disiapkan dalam masa yang diberikan. Untuk pengetahuan semua setiap tugasan yang selesai dilakukan samada perlu di”tweet”kan, ataupun dikongsikan dalam instagram. Ianya samada dalam bentuk video atau gambar. Memang FUN giler, janji kita kena sporting dan sentiasa ada semangat kerja dalam kumpulan. 1 Malaysia lah weh!!!
Kredit pic: Nuffnang FB
Dan setiap 2 kumpulan diberikan 1 orang marshal. Yang mana setiap aktiviti yang telah diselesaikan akan di”update”kan pada marshal tersebut.

Kumpulan saya dapat menyiapkan semua tugasan! Tapi malangnya tugasan yang melibatkan video tidak berjaya diuploadkan dalam aplikasi yang ditetapkan. Sedih L tapi kitaorang still takdelah kecewa menonggeng2 (masalah dengan network). Adatlah mesti ada cabaran tapi janji kami dapat menyiapkan segala tugasan dengan dedikasi dan semangat berjuang bersama rakan kumpulan.

Tadaaaaaaaaaaaaaa…
Dan ini adalah pemenang-pemenangnya…
Gambar dari sisi ya J
Kredit pic: Nuffnang FB
Dari depan... Amboi, senyum lebar masing2 ya. Kumpulan ini berjaya menguploadkan segala tugasan dalam aplikasi. Untong tau RM600 voucher. Jeles mak sampai juling2 biji mata.
1st runner up, kumpulan yang dianggotai salah seorangnya Kak Lily. Amboi kak, beria ko yer. Bukan main, statement sebelum acara “iskk akak malaslah nak main, nak balik awal sebab nak pergi open house”. Buahahahahahah. Last-last dier paling last balik, hahahahahah. Saya memang solute pada Kak Lily, die memang ratu apps... tak caya gi skodeng instagram dier. Rajin nauuuuuu, update… ”Blogger celik IT terlampau ni, hehehehe”
2nd runner up, salah seorang kat situ my ex-student, Suzanne. Amboi ko dik! Hehehe

Takpe kitaorang kalah sipi2 jer…
Still boleh kitaorang dianggap berjaya juga (nak juga perkataan berjaya disitu, hehehe).
Ahem, menjayakan melengkapkan tugasan cuma misi belum sempurna J

Dan my Afiq memang hepi sebab.....
 
Dapat jumpa dengan Pak Nil a.k.a Uncle Aznil Tom Tom Bak!!
Akhir kata salam merdeka buat semua J J
Peace yoooooooooo!!!

Saya akhiri dengan SILALAH LAYAN VIDEO KLIP NI!

ASTRO MERAIKAN KEMERDEKAAN, DAN KITA JUGA PERLU MERAIKAN BERSAMA!!! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 30, 2013 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.