Menangani Masalah Anak Kurang Selera Makan, Macam Mana Eh???

Dalam 5 orang anak saya, my Akid lah yang sangat cerewet setiap kali tiba waktu makan.
Beliau sangat memilih tentang makanan... ada saja yang tidak kena...
Waktu makan pun menjadi tidak teratur kerana bergantung kepada kemahuan samada beliau mahu menikmati hidangan makanan ataupun tidak. Keadaan beliau menyebabkan saya sangat stress. Apatah lagi keadaan saya yang terpaksa menguruskan 4 anak lain disamping juga merupakan ibu yang berkerjaya :(

Paling kronik bila beliau mula memilih makanan...
Tidak mahu makan sayur... Nak makan nasi dan kuah semata-mata...
Tidak mahu lauk ikan atau ayam... nak lauk telur setiap hari (hmmm, takut juga kalau setiap hari telur menyebabkan kolestrol tinggi). Beliau juga suka makan biskut sahaja untuk setiap rutin waktu makan. Adoihai...

So, satu hari saya diperkenalkan satu produk pemakanan sihat yang sesuai untuk kanak-kanak Abbott PediaSure® Complete Liquid with Elite Formulation

Saya diberi peluang untuk melihat sejauhmana keberkesanan susu Abbott PediaSure® Complete Liquid with Elite Formulation dalam melihat perkembangan my Akid setiap hari terutama perubahan dalam pengambilan pemakanan seharian.
Jeng... jeng... jeng... Apakah benda di dalam itu ya?
Susu PEDIASURE COMPLETE LIQUID!!! ya :)

Seperti yang kita ketahui jenama susu PEDIASURE antara jenama susu yang tersohor dan diyakini oleh ibu-bapa hari ini. Terkini pihak ABBOTT telah melancarkan PEDIASURE COMPLETE LIQUID yang mana ianya sedia untuk diminum dengan formulasi Elite dan nutrisi tambahan yang pertama di Malaysia (siyessss). Susu ini khasnya untuk kanak-kanak yang berusia seawal 1 tahun sehingga 10 tahun yang cerewet makan.

Yang beshnya PEDIASURE COMPLETE LIQUID yang sedia diminum ini merupakan satu-satunya susu yang mempunyai formulasi 100% nutrisi lengkap yang membantu memenuhi melengkapkan keperluan nutrisi yang diperlukan oleh seorang kanak-kanak. Bayangkan susu ini membekalkan 100% atau lebih kandungan diet US (DRI) protein dan 24 jenis mineral dan viteamin. Wooot wooot... 

Saya dapati my Akid...(pendapat peribadi saya ya)
Tersangatttt suka dengan rasa vanilla yang lazat. Dan paling penting ianya bebas pengawet
Minum susu sebotol seperti minum secawan susu. Perasan tak botolnya begitu praktikal, senang dibuka dan kalis kebocoran. So secara tidak langsung kandungan susu sentiasa segar dan terpelihara :)
Yang pastinya saya dapati susu PEDIASURE COMPLETE LIQUID ini membantu Akid lebih bersemangat dalam pembelajaran beliau. Tidak rasa letih dan malas sebab nutrien dalam badan mencukupi.
Selera makan pun bertambah. Tidak lagi terlalu cerewet :)
Aktif, cergas dan ceria sentiasa...
Dan setiap hari, saya tidak lupa membekalkan satu botol PEDIASURE COMPLETE LIQUID ke sekolah. Ini bagi memastikan my Akid akan terus mendapat bekalan nutrien dan khasiat sepanjang hari.

Apa lagi uollls, boleh dapatkan PEDIASURE COMPLETE LIQUID di pasaran ya!!!
Terutama jika mempunyai anak yang cerewet makan seperti saya :)

Menangani Masalah Anak Kurang Selera Makan, Macam Mana Eh??? Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 10, 2014 Rating: 5

5 comments:

  1. amboiiii akid punya ekspresi yg atas tu.... :-)

    ReplyDelete
  2. nampak benor muke akid cerewet bab makanan :)

    ReplyDelete
  3. pediasure kalau susu formula/tepung tu..harga mahal hehehe
    my zharfan terlebih selera mkn..ariff agak fussy ikut mood dia hehehe

    ReplyDelete
  4. kak nak tanya,beli susu PEDIASURE COMPLETE LIQUID tu kat mana ye?

    ReplyDelete
  5. Salam awak, mane nk beli erk susu tu?? Anak saya langsung xnak susu lain slain susu badan.. Saya plk x byk stock dan perlu outstation dlm ms terdekat.. Harap susu ni dapat membantu.. Terima Kasih

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.