Sedapnya Susu IQeel, Uolls Pernah Cuba Tak?

Salam uollls...
Ai nak share satu produk pemakanan yang banyak memberi kebaikan kepada kehidupan seharian. Yup, seperti uolls nampak gambar My Amani dan susu kat atas. Kenalkan produk IQeel, susu kambing organik yang diimport secara terus dari Netherland dan seterusnya  diproses 100% di kilang bumiputera yang beribu pejabat di Seremban.

Memandangkan susu IQeel ini merupakan susu asli yang tidak mempunyai sebarang bahan sintetik, jadi ianya sesuai untuk seisi famili, untuk wanita hamil dan kanak-kanak sebaiknya untuk 1 tahun ke atas. Sebagaimana kita tahu, kanak-kanak atau bayi bawah setahun seeloknya kita berikan susu ibu :)

Menariknya kalau uolls nak campurkan susu IQeel ni dalam masakan, pun boleh juga. Pehhh memang versatil dan berkhasiat cara menyediakan hidangan uoolls!
Nak menyediakan susu IQeel senang jer uolls...
4 scoop (21 gram) susu IQeel dibancuh dalam lebih kurang 180ml air.
Kalau nak bancuh dalam botol susu, 1 scoop susu IQeel boleh dicampurkan dengan 1.5 oz air suam.
Boleh diminum bila-bila masa sahaja, tapi paling baik diamalkan pagi dan petang.
Macam anak saya, mereka suka minum suam-suam...
Atau di makan bersama bijirin :)
Sedikit info yang uolls perlu tahu ya...
Susu IQeel ini dikatakan organik kerana ianya dihasilkan oleh kambing-kambing tenusu yang tidak disuntik hormon dan ianya diternak di padang ragut (hanya makan rumput semata).

Susu kambing ni die lebih mudah dihadam berbanding dengan susu lembu.Sebabnya susu kambing mempunyai lebih banyak asid lemak ringkas (Short chain fatty acids) jika dibandingkan dengan susu lembu :)

Dan jika anak uolls alah dengan susu lembu tak bermakna anak uols akan alah dengan susu kambing. Ini kerana komposisi a-lactalbumin dan b-lactoglobulin (Sejenis protein susu) adalah tidak sama. Okey...
Paling penting, ianya dijamin HALAL oleh Jakim dan mendapat sijil MESTI (Skim Pensijilan Makanan Selamat Tanggungjawab Industri) dari KMM.
 
Kalau uolls berminat boleh hubungi, nombor telefon @ emel @ alamat seperti yang tertera ya.
 
See... My Akid yang sangat berselera menikmati susu IQeel ini.

Sesungguhnya IQeel Memenuhi Pemakanan Halalan Toyyiban Anda!

Sedapnya Susu IQeel, Uolls Pernah Cuba Tak? Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 11, 2014 Rating: 5

3 comments:

  1. alternatif yg baik ni..my zharfan minum DL UHT yg kotak2 tu jer..ariff masih minum susu tepung lah..minum dlm botol lg hehe

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.