#Momazing Sebagai Seorang Ibu Dalam Membesarkan Anaknya :)

Sebagai seorang ibu yang mempunyai 6 orang anak. Menjaga, membesarkan dan mengajar mereka untuk menjadi manusia yang berguna dan berjaya antara cabaran yang hebat buat saya. Biarpun ianya satu cabaran yang sukar namun pengalaman membesarkan mereka yang dikutip setiap hari menjadikan saya begitu seronok menghadapinya.

Memiliki 6 orang anak yang mempunyai pelbagai karektor dan citarasa mengajar saya untuk lebih memahami dan bersabar agar mampu menjadi ibu yang terbaik buat mereka. Banayak sebenarnya perkara menarik yang menjadi momen yang begitu indah buat saya.

Antaranya keletah mereka ketika pertama kali belajar menulis, biarpun hanya beberapa karakter ataupun huruf. Namun bagi saya itu adalah satu momen pencapaian mereka dalam pembesaran.




Begitu juga ketika mereka pertama kali, belajar menjadi pembantu yang baik kepada saya. Selalu mempunyai rasa untuk membantu ibunya membuat kerja di rumah, memasak, mengemas apatah lagi menyediakan masakan kegemaran.


Contohnya membuat biskut coklat cip…

Dan saya paling berbangga, apabila melihat sendiri bagaimana pertama kalinya mereka bersama-sama berpadu tenaga membuat kerja rumah bagi meringgankan kerja seharian saya.



Rasanya semua ibu pasti akan mengingati momen ….


Ketika pertama kali anak mula melangkah ke alam persekolahan :) Yup, saya seperti bu-ibu yang lain, ianya diibaratkan satu peristiwa yang tidak mungkin  dilupakan. Seriusly, Melihat mereka membesar di depan mata terasa begitu cepatnya masa berlalu.

Dan sebagai ibu, saya akan sentiasa pastikan anak-anak saya mendapat secukupnya khasiat dalam pemakanan hariannya. Oleh itu saya tidak teragak-agak memberikan Scott’s® sebagai salah satu makanan tambahan yang sangat diperlukan oleh kanak-kanak. Diformulasi untuk membantu merangsang pertumbuhan, perkembangan dan juga keimunan kanak-kanak tidak hairanlah Scott’s®menjadi pilihan semua ibu di Malaysia.


Menurut Pengarah Pemasaran GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sdn Bhd (GSK CH), Katharine Chen:


“Ibu-Ibu memainkan peranan terpenting dalam kehidupan anak-anak mereka, khususnya dari segi kesihatan dan perkembangan. Sehubungan ini, Scott’s® merupakan rakan setia selama 85 tahun di Malaysia yang membantu perkembangan tumbesaran dan meningkatkan imuniti dalam diri kanak-kanak"



Katharine juga berharap dengan adanya kempen #Momazing ini, kita dapat lihat betapa peranan ibu dalam kehidupan anak-anak mereka begitu bermakna. Kempen ini juga diharap dapat meraikan ibu-ibu dan momazing momens mereka, disamping mengingati tanggungjawab mereka membantu anak-anak membesar dengan sihat dan cerdas.



Ok, uollls…

Bersempena dengan Kempen “Momazing”, Scott’s® dengan sukacita menjemput uolls untuk menyertai sama dengan hanya memuat tnaik gambar momen “Momazing” uolls bersama anak (berusia antara 0 bulan – 12 tahun) disertakan penerangan ringkas mengenai gambar tersebut dan jangan lupa untuk sertakan hashtag #Momazing dan #ScottsMY samada melalui komen di Facebook, Twitter ataupun Instagram. 


Dan jangan lupa uolls untuk PM keterangan diri uolls ke Scott’s® Malaysia FB page di http://www.facebook.com/scottsmalaysia:-
a.       Nama profil FB/Twitter/Instagram
b.      URL posting anda
c.       Nama penuh
d.      Emel
e.      No. telefon
f.        Hubungan dengan anak

g.       4 digit terakhir dari nombor surat beranak anak


“Malaysia’s Best Momazing Moments” ini bermula dari 1 Februari 2015 dan akan berakhir pada 28 Februari 2015. Penyertaan terbaik akan disenaraipendek dan seterusnya 10 penyertaan terbaik akan dipilih melalui pemilihan undian dan juri.


Untuk keterangan lanjut boleh layari www.facebook.com/scottsmalaysia atau www.scottsmomazingmy.com



 #MOMAZING #SCOTTSMY #NUFFNANGMY
#Momazing Sebagai Seorang Ibu Dalam Membesarkan Anaknya :) Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 10, 2015 Rating: 5

4 comments:

  1. wish u all the best!!!.. blogwalking here... #kliknuffnang#visit my blog on shukranzahari.blogspot.com ..Happy blogging

    ReplyDelete
  2. besarnya pengorbanan seoarang ibu kan. pergh cayalah kan macam superwoman dah. 6 orang anak tu. rezeki melimpah ruah

    ReplyDelete
  3. kaknoor singgah follow sini..
    pengorbanan sorang ibu melahir dan membesarkan anak2 mmg tk terbayar..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.