Solusi Untuk Mereka Yang Mengalami Masalah Kulit

 Setiap orang mempunyai jenis kulit yang berbeza. Tidak kiralah samada kulit dari bahagian tubuh mahupun muka. Ada yang jenis kulit kering, ada juga yang jenis berminyak, tak kurang juga mereka yang mempunyai kulit yang agak sensitif.

Jadi, kita perlu bijak dalam membuat pemilihan jenis produk yang bersesuaian dengan kulit kita.

Jadi apabila saya diperkenalkan dengan produk dari jenama  Avene iaitu :-
- Cicalfate
- TriXera+
- Cold Cream
- Thermal Spring Water



 Kenalkan produk "Eau Thermal Avene Cicalfate repair cream". Produk ini sesuai bagi mereka yang mengalami masalah bibir merekah, kekeringan serta kulit di tangan, parut jerawat, kesan luka yang tidak sembuh ataupun bayi yang mengalami masalah ruam yang agak serius.

Kadang2 kita mengalami masalah kulit yang mengambil masa agak lama untuk sembuh. Yang agak terkesan apabila kulit yang bermasalah ini terkena jangkitan kuman. Bagi mengatatsi masalah ini daripada berlarutan  "Eau Thermal Avene Cicalfate repair cream" antara yang disyorkan bagi membantu mengurangkan kesakitan dan kemerehan. Untuk pengetahuan uolls rumusan unik kandungan krim  iaitu sucralfate dan kombinasi elemen copper-zinc, sangat membantu mengelakkan jangkitan bakteria pada kulit yang bermasalah, memperbaiki kawasan luka dan melegakan kesakitan. Krim ini sesuai untuk semua peringkat umur teruatma pada nereka yang mempunyai masalah seperti kulit sensitif.

Harga untuk Cicalfate Repair Cream 40ml di pasaran ialah RM45.00, boleh didapati di Guardian Pharmacy, Watson’s Personal Care Store, Caring Pharmacy, Aeon Wellness Pharmacy, SASA Cosmetics and Independent Pharmacies. Guna sekali atau dua kalai sehari ya!

TRIXERA EMOLIENT CREAM  pula sesuai  bagi mereka yang mengalami masalah kegatalan kulit atau kulit terlalu kering. Krim instimewa ini mengandungi Avène thermal spring water (soothing & anti-irritant), pati botanical oils (protective barrier) and glycocoll (anti-itching). Krim ini benar-benar memberi keselesaan selepas menggunakannya, Paling penting ianya bebas Paraben dan pewangi. Juga sesuai untuk semua usia.

 Cold cream imenggunakan tradisional formula daripada French Pharmaceutical Codex. Ianya dihasilkan daripada "bees wax", sweet almond oil dan rosewater.

 Avène Cold Cream ini berwarna putih, agak berkrim dan bila kita menggunakannya tidak banyak buh sabun kelihatan. Tapi yang agak ketara ianya benar-benar memberi kelembutan dan keselesaan pada kulit. Sabun ini sangat sesuai bagi mereka yang kulit agak sensitif.

Sabun ini juga perlu disimpan di kawasan yang kering, dan ianya tidak mengandungi bahan-bahan yang dapat mengekalkan bentuk asal sabun.

 Ini adalah produk feveret saya dari Avene dulu dan kini...selamanya...

Kandungan air yang unik, saya ssangat memerlukannya terutama apabila saya rasa letih..muka tak bermaya...Saya hanya sembur sedikit di bahagian muka. Ianya juga sangat mujarab bagi kita yang mengalami kesakitan seperti kena minyak panas atau benda panas. dengan menyembur secara perlahan Avène Thermal Spring Water Spray ke kawasan yang kena infeksi...

My Yana merupakan seorang yang sangat aktif dan gemar bersukan. Dalam umurnya yang meningkat remaja memang tidak dinafikan beliau sering menghadapi masalah kulit berminyak dan berjerawat, Setelah saya memperkenalkan produk-produk seperti:-

- Cicalfate
- TriXera+
- Cold Cream
- Thermal Spring Water

Terutama penggunaan Cicalfate secara konsisten dalam masa 2 minggu ternyata produk ini memberi banyak perubahan pada wajah My Yana...

See see kini kulit muka My Yana lebih cerah dan bersih. Yang pastinya tiada lagi masalah jerawat!!!

Memang best!!
Solusi Untuk Mereka Yang Mengalami Masalah Kulit Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 11, 2015 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.