Tiada Ngilu, Hidup Ceria Bersama Sensodyne

Masalah gigi sensitif  antara masalah biasa yang dihadapai di kalangan rakyat Malaysia. Dan untuk pengetahuan semua tahap kesedaran mengenai keadaan sensitiviti gigi adakah cukup tinggi di Malaysia.  Hasil dari kajian mengenai penjagaan oral oleh IPSOS mendedahkan bahawa 87% daripada rakyat Malaysia sedar syarat gigi sensitif. 

Atas itu GSK telah melancarkan Sensodyne ‘Tiada Ngilu, Hidup Ceria’ Chill Festival untuk menangani isu yang membimbangkan iaitu :-

*sensitiviti gigi dan;
* menggalakkan pengguna untuk bersama masalah gigi sensitif, secara tidak langsung mereka dapat menikmati makanan yang diingati tanpa  memudaratkan gaya hidup mereka.


Ubat gigi Sensodyne,  antara ubat gigi yang doktor gigi syorkan untuk sensitiviti gigi di mana mempunyai pelbagai produk  menyediakan penyelesaian yang berbeza untuk pengguna. Antaranya sperti :)

The Sensodyne Base mengandungi “Fresh Mint, Gentle Whitening and Gum Care” khas untuk di rumuskan membantu dan melindungi terhadap gigi sensitiviti.
~ Sensodyne Repair and Protect dengan kandungan Novamin sangat membantu dan membaiki gigi sensitif. 
~Sensodyne Relief Rapid untuk yang inginkan bantuan segera tentang sensitiviti gigi bolehlah menggunakan di mana ianya membantu dalam 60 saat dan di rumus untuk mewujudkan dan mempunyai suatu meterai fizikal terhadap sensitiviti mencetuskan apabila digunakan secara terus. 

Menggunakan ubat gigi yang betul untuk gigi sensitif boleh membantu pengguna menikmati kelegaan daripada sensitiviti gigi, yang membolehkan mereka untuk terus menikmati makanan dan minuman yang mereka suk


Dihoskan oleh Azura Zainal, ternyata kepetahannya menyampaikan tentang kempen ini mampu menarik perhatian hadirin yang hadir.





Rakyat Malaysia kaya dalam makanan. Di Malaysia, mana mana gathering pastinya makanan adalah perkara wajib yang perlu ada. GSK berharap dengan adanya kempen The Sensodyne ‘Tiada Ngilu, Hidup Ceria’ Chill Festival , platform terbaik untuk berinteraksi dan dapat memberikan pengalaman buat pengguna . Dengan Sensodyne, pengguna boleh menikmati kegemaran mereka untuk menikmati makanan dan minuman mereka bila bila masa dan mengubah ‘Ouch!’ Kepada ‘Tiada Ngilu’ untuk 50% rakyat Malaysia yang kini mengelakkan makanan mahupun minuman sejuk  dan manis. ”
Katharine Chen, Pengarah Pemasaran GSK Consumer Healthcare Malaysia. 



"Sensitiviti gigi boleh dibantu melalui seisi penyediaan pencuci mulut"
 Chef Andri Hadi 



Manakala Dr Nurul Huda Hassan, Pakar Bedah Pergigian berkata ” gigi sensitif bukan sahaja tidak menyenangkan tetapi ia juga boleh mengganggu kehidupan seharian anda. Ia adalah penggunaan harian biasa ubat gigi untuk gigi sensitif yang mengekalkan perlindungan sensitiviti dan membolehkan anda menikmati sambutan sosial dengan keluarga dan kawan ".

Untuk keterangan lanjut mengenai Sensodyne boleh layari lama web Sensodyn, dan uolls boleh check samada uolls mempunyai gigi sensitif  atau tidak melalui panel Sensodyne Tooth Sensitivity Check di situ :)


Tiada Ngilu, Hidup Ceria Bersama Sensodyne Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 13, 2015 Rating: 5

1 comment:

  1. Crest's range of toothpastes addresses a variety of specific needs such as sensitivity, gum health, whitening, enamel repair, and more. We've combed through the different benefits of specialty toothpastes so you can find the toothpaste formulation that's right for you. https://www.goodsamdental.org

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.