5 Fakta Dipertimbangkan untuk Perkembangan Menyeluruh Si Manja




Tidak dinafikan proses pertumbuhan si manja kita merangkumi pelbagai dimensi. Oleh itu, anak-anak kita sangat memerlukan nutrisi yang penting demi perkembangan tubuh dan otak.

Tapi pernahkah kita semua terfikir sama ada kita telah melakukan segala yang mampu untuk memupuk potensi si manja kita sepenuhnya? Adakah si manja kita sudah cukup keperluan nutrien harian untuk bergerak aktif mahupun untuk membantu perkembangan otaknya?

Tuan/Puan....


Memperkenalkan susu Dumex Dugro 5 Nutri!!


Jadi adalah penting untuk kita memberi si manja secukupnya nutrisi  melalui pemakanan sehariannya. Ini bagi memastikan anak kita mendapat dos harian nutrien yang penting untuk menyokong lima bahagian tumbesaran utama untuk pertumbuhan kanak-kanak.

"Minda, Tulang, Imuniti, Penghadaman dan Kecergasan"






1. Perkembangan Otak
Tahukan kita semua bahawa otak Si Manja akan melalui proses pertumbuhan yang cepat dalam tiga tahun pertama kehidupannya? Tidak hairanlah jika sesetengah orang mengumpamakan kanak-kanak bagaikan span yang boleh menyerap segala yang diberi! Itulah sebabnya nutrien seperti DHA amat penting untuk membantu pertumbuhan yang pesat ini.

Setiap kali anak kita melakukan kerja-kerja menulis mahupun membaca. Daya tumpuan mata dan juga otak akan sentiasa berhubung. Jika badan mereka mempunyai keperluan nutrisi yang cukup, mereka akan lebih memberi tumpuan ketika belajar.


2. Pertumbuhan Tulang
Sewaktu anak kita bermain bersama kawan-kawannya, berlarian dan bermain di taman permainan secara tidak langsung anak kita sebenarnya sedang meneroka dunia di sekelilingnya. Oleh yang demikian anak-anak kita harus mempunyai tulang yang kuat untuk menyokong seluruh tubuhnya. Menurut pakar, hampir 90% pertumbuhan tulang berlaku sebelum usia 18 tahun bagi wanita dan 20 tahun bagi lelaki. Oleh itu bekalan kalsium yang mencukupi pada peringkat kanak-kanak amat penting sebagai asas yang kukuh untuk tulang yang sihat setelah dia dewasa 


Selain daripada pertumbuhan sihat anak kita, salah satu kegembiraan kita sebagai ibu bapa ialah melihat si manja kita ini bertambah tinggi, kuat, menjadi lebih aktif dan ingin tahu tentang dunia di sekelilingnya. Inilah perkembangan yang mungkin tidak akan dapat dilupakan


3. Pertumbuhan Tisu
Proses ini seiring dengan pertumbuhan tisu. Si Manja memerlukan bekalan protein yang stabil untuk memperkukuhkan pembesaran sebabnya nutrien seperti DHA amat penting untuk membantu pertumbuhan yang pesat ini

Anak kita akan mempunyai sifat ingin tahu yang tinggi dan suka mencuba yang baru. Membesar sempurna dengan berat badan ideal membantu mereka menerokai dunia dengan penuh keseronakan.



4. Sistem Imun
Di samping itu, anak-anak kita harus mempunyai sistem imun yang kuat untuk memastikan dia dilindungi dan terus aktif bermain serta meneroka sekelilingnya. Jumlah Vitamin A yang mencukupi akan menyokong sistem imun serta daya penglihatan dan kulitnya


Mereka gemar melakukan aktiviti di dalam rumah..


Mahupun ketika berada di luar rumah...


Membenarkan anak-anak kita bereksplorasi dunia dalam rumah dan luar sangat membantu dalam proses pembesaran mereka. Jadi jika badan si manja kita sudah kuat imunnya, kita tidak perlu risau atau ragu-ragu tentang keinginan mereka untuk bereksplorasi dan bereksperimentasi terutama dengan kehidupan sekeliling.





5. Sistem Penghadaman
Penjagaan kesihatan dalaman juga amat penting. Sistem penghadaman yang baik bagi kanak-kanak membolehkan tubuh mereka menyerap nutrien dengan lebih baik. Ia juga dapat mengurangkan masalah penghadaman seperti sembelit dan turut membantu meningkatkan perlindungan terhadap jangkitan. Untuk pengetahuan semua prebiotik seperti frukto-oligosakarida berantai panjang (lcFOS) membantu mengekalkan persekitaran usus yang sesuai untuk bakteria baik (probiotik). Oleh itu, sistem penghadaman menjadi lebih sihat dan bertahan terhadap jangkitan :)

Untuk menyokong pertumbuhan dan potensi menyeluruh anak kita, Dumex™ Dugro® 5-Nutri  telah diperingkat dan dirumuskan dengan protein, kalsium, vitamin A dan IcFOS dan kini mengandungi 100% lebih DHA berbanding formula terdahulu untuk menyokong perkembangan otak.









Dengan nutrisi yang betul untuk menyokong tubuh yang sihat bersama persekitaran yang positif, Si Manja pasti mempunyai asas yang kukuh untuk membesar secara menyeluruh! Sekaligus anak kita  juga dapat mencipta serta meneroka dunia mereka dengan lebih luas dan pasti mempunyai masa depan yang lebih cerah lagi.


Untuk keterangan lanjut mengenai produk boleh layari :-



Minum Dugro dengan sarapan yang seimbang setiap pagi,
Anak membesar sihat, cergas dan aktif sepanjang hari!


5 Fakta Dipertimbangkan untuk Perkembangan Menyeluruh Si Manja Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 15, 2015 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.