Sahur Dengan Kebaikan Horlicks® Semasa Ramadan

Setiap waktu sahur saya pasti menyediakan secawan Horlicks untuk anak-anak saya. Ini kerana Horlicks merupakan sumber serat pemakanan yang baik dan sangat diperlukan. Sebagaimana kita tahu serat boleh membantu untuk menyokong sistem penghadaman kanak-kanak apatah lagi apabila berpuasa meningkatkan lagi tahap keasidan perut. Dengan Horlicks secara tidak langsung dapat mengimbangi tahap keasidan dalam perut dan melambatkan rasa lapar bahkan mewujudkan rasa kenyang sepanjang hari.

Horlicks melengkapi nilai pemakanan yang diperlukan kerana ia adalah sumber yang kaya dengan segala serat pemakanan. Pada masa yang sama, Horlicks juga diperkaya dengan Kalsium, Vitamin D, asid folik, multi-vitamin dan mineral yang diperlukan untuk membantu kanak-kanak sepanjang melakukan aktiviti di sekolah. berjaga-jaga di sekolah sepanjang tempoh puasa dan menyokong pertumbuhan mereka secara keseluruhan dan pembangunan.

"Horlicks adalah mudah disediakan dan ianya  mengandungi nutrien yang melengkapkan nutrien harian keperluan bagi perkembangan kanak-kanak. Terutama di sepanjang Ramadhan, ia adalah sangat penting untuk makan makanan yang terdiri daripada campuran nutrien yang tepat dan lengkap untuk mencegah kekurangan mikronutrien.

 "kata Katharine Chen, Pengarah GSK Marketing.


Bagi menyokong kempen ini, halaman facebook rasmi Horlicks telah berkongsikan beberapa tips menarik untuk Ramadhan dan memperkenalkan resipi  Ramadan / Hari Raya buat ibu-ibu dalam menyediakan hidangan sahur dan berbuka buat anak-anak mereka. Orang ramai juga boleh berkongsi resipi Sahur inovatif mereka dengan memuat naik gambar ke platform media sosial mereka dengan menggunakan hashtag #SahurdenganHorlicks. Selain itu juga para ibu dijemput untuk mengemukakan pengalaman berpuasa menarik anak-anak mereka di laman Facebook. 

Pertandingan media sosial akan berjalan sepanjang bulan Ramadan dan penyertaan terbaik akan dipilih setiap minggu. Lima akan dipilih dalam jumlah dan mereka akan menang 12 pek Horlicks Chocolate Malt. Pertandingan ini berlangsung dari 18 Jun - 16 Julai 2015.




#SahurDenganHorlicks
Sahur Dengan Kebaikan Horlicks® Semasa Ramadan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 27, 2015 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.