MediFeet, Kasut Kesihatan Dengan Variasi Pilihan

MediFeet merupakan jenama kasut unggul yang mengeluarkan pelbagai jenis rekaan menarik yang mampu memberi keselesaan dan menepati kesihatan badan. Dengan menggabungkan "MediFeet Technology" yang mampu menyerap tekanan badan, anti-bakteria, "tone-up" (membentuk tubuh), kalis air dan juga sangat fleksibel.

Kasut MediFeet Khas Buat Wanita

Antara beberapa rekaan menarik untuk kegunaan golongan wanita, seperti:


Kasut flat yang mempunyai pengudaraan di bahagian atas. Didatangkan dengan 3 warna berlainan iaitu coklat, merah dan juga coklat.

Code : MC066-5 (Red), MC066-9 (Dark Blue), MC066-2 (Pink) & MC066-29 (Navy Blue).
Koleksi dari Fairlady. Mempunyai tapak yang tinggi sikit. Hiasan reben di hadapan kasut menambah seri kepada rekaan ini.  


Code: MW097-4 (Brown), MW097-5 (Purple) & MW097-9 (Blue)Code: MW097-4 (Brown), MW097-5 (Purple) & MW097-9 (Blue)
Koleksi Khas Hari Raya -Walkabout Classic. 3 warna pilihan lebih futuristik, menyerlah penampilan pemakai kasut rekaan ini. 
Code : MC4023 (Brown), MC6023 (Black) & MC4023L (L.Brown)
Koleksi lama yang didatangkan semua atas permintaan orang ramai. Rekaan ni nampak agak klasik :)

Code : MB101-3 (Pearl Purple) & MB101-5 (Red)
Koleksi Ballerina (dengan warna terbaru). Kasut ini mempunyai fungsi "Ultrawide with Arch Support".
Code : MC092-3 (Grey), MC092-0 (Light Grey) & MC092-5 (Maroon)
Baru dilancarkan di dalam Koleksi Comfeet 2015/16. Kasut "comfeet heel" yang sesuai untuk wanita yang berkerjaya. Sangat selesa terutama mereka yang sering bergerak dalam tugasan

Kasut ini didatangkan dengan bentuk fleksi bukan sahaja ketika kita menggunakannya, bahkan ianya "fleksi" dan mudah disimpan dalam bagasi/beg untuk dibawa ke mana sahaja. Kasut ini boleh dan mudah dilentur.

Kasut koleksi "fairlady" ini memang bertutup kemas sehingga menutupi hampir semua kaki. Sekali pandang seperti "boot" tetapi ianya adalah kasut heel biasa yang sesuai untuk dipakai ketika bekerja mahupun berjalan-jalan.

Antara rekaan dari koleksi "walkabout" yang "simple" tapi tetap menarik. 

Sandal dari koleksi "Orthotic" yang selesa untuk dipakai ketika memerlukan berjalan banyak ataupun berjalan untuk satu tempoh yang lama.



Keunikan koleksi Orthotic ini ialah ianya akan membentuk kaki ini. Biarpun pada awal pemakaian kita akan rasa tidak selesa, tapi lama-kelamaan kita akan rasa selesa dan paling penting kaki kita akan terbentuk cantik dan sihat.

Biarpun ini bukanlah rekaan terbaru dari MediFeet, tapi yang menariknya kasut dari koleksi "Walkabout" ini boleh dipakai seperti "sandal", hanya kelepet di bahagian belakang dan ianya tidak akan merosakkan material kasut.

Kasut ini juga sesuai untuk wanita yang mengandung. Yang mana bahagian pelapik kaki atas boleh dikembangkan sesuai mengikut perubahan saiz kaki. (Biasanya wanita yang mengandung, ada yang mengalami pembengkakan kaki). Dan wanita mengandung pasti rasa selesa apabila memakai kasut ini.
Code: M086-6 (Black), M086-7 (Green) & M086-5 (Purple)
Ianya baru dilancarkan dalam siri koleksi Ladies Biowalk 2015/16. Kasut ini memang "win" dihati saya, bukan sahaja kerana rekaannya yang "simple" gabungan warna kasut ini sangat unik dan nampak comel.

Code : MF242-3 (Grey
Koleksi terbaru dari MediFeet bagi saya sangat anggun dan cantik. Terdapat 3 warna yang diwarkan iaitu "kelabu", "hitam" dan juga "coklat". Rekaan yang nampak begitu feminin yang bukan sahaja sesuai dipakai untuk pergi kerj abahkan untuk ke acara-acara rasmi  yang tertentu.


Cantik bukan!!!!!!

Code : MC100-24 (Light Brown)...
Koleksi ini didatangkan dengan 4 warna menarik. Iaitu warna hitam, coklat, coklat cair dan juga merah. Ini adalah antara koleksi terbaru Comfeet 2015/16.

Cantikkan bila digaya..
Sesuai dengan apa jua busana :)

Dan banyak lagi rekaan-rekaan yang menarik uollls...
Nak tahu lebih lanjut kena lihat katalog (melalui distributor terpilih) mahupun terjah outlet MediFeet yang berdekatan.

Kasut MediFeet Khas Buat Lelaki

Koleksi buat lelaki biarpun tidak banyak pilihan seperti koleksi wanita, namun ianya tetap mencuri pandangan. Apatah lelaki jug aperlu menikmati "rasa selesa" dengan kasut yang dipakai hari-hari,

Kasut dan sandal pelbagai rekaan..
Koleksi "Men's Comfort" yang sentiasa menjadi pilihan...


Warna hitam koleksi Men's Comfort dengan ciri super elegan dan kemas.

Rekaan sandal dari koleksi Orthotic ini agak klasik, tapi percayalah memakainya memang selesa.

Lagi pilihan sandal koleksi Orthotic terbaik buat kaum lelaki.

Kasut MediFeet Khas Buat Pesakit Diebetik

Bagi kebanyakan pesakit kencing manis mereka terlepas dari beberapa komplikasi, dan ianya menyebabkan keadaan menjadi lebih teruk jika dijaga/dirawat dengan baik. Salah satu komplikasi yang boleh berlaku ialah "gangren" dan "ulser"

Pesakit diebetis perlu tahu cara menjaga dan memilih kasut yang sesuai dengan masalah penyakit yang dihadapinya oleh mereka.

Ini adalah antara koleksi MediFeet khas untuk pesakit diebetik.

Tapak kasut (pengalas kaki) yang direka boleh diganti dan dibuka. Ini adakalanya apabila pesakit diebetik mengalami pendarahan dikaki, jadi ianya mudah dicuci.

See...sangat mudah untuk diuruskan jika kita ada masalah dengan kotoran (penting untuk isu kebersihan) di tapak perletakan kaki. Ianya juga sangat lembut dan selesa.

Code : M053-6 (Black) & M053-5 (Red)
Kasut MediFeet diebetik  rekaan terkini khas buat wanita.


Kalau kita melihat pada rekaan kasut, ianya tidak menggunakan sebarang konsep jahitan. Ini memandangkan kaki pesakit diebetik boleh jadi sensitif dengan elemen seperti itu.


*****
Bila berada di outlet MediFeet ini memang kita akan menjadi rambang mata untuk memilihnya. Bukan sahaja kerana terdapat pelbagai rekaan dan warna. Dan yang paling penting kasut ini mampu memberi keselesaan sebenar pada kaki ketika menggunakannya.

Antara koleksi terkini di outlet MediFeet Shah Alam yang menawarkan potongan harga sehingga 50%. dan 30%.

Koleksi yang diberi potongan hebat. Keterangan lanjut mengenai harga boleh kunjungi MediFeet Shah Alam.

Selain itu MediFeet juga memperkenalkan, selipar yang boleh dipakai dalam rumah. Ianya dilengkapi dengan ciri-ciri kesihatan dan keselesaan yang diperlukan oleh tubuh badan.

Nampak sumper comfy sangat kannnn...

Terdapat juga stokin kesihatan yang dijual di MediFeet.

Dan variasi aksesori lain...

Terdapat promosi sempena Raya (tinggal beberapa hari lagi) yang boleh direbut oleh semua pelanggan MediFeet.

Pemilihan kasut mengikut bentuk kaki sangat penting uollls. Bukan sahaja ianya baik untuk menyokong tulang belakang ketika kita berjalan, membawa barang, mendukung anak dan pelbagai lagi aktiviti. Selain itu dengan memakai kasut yang selesa, menjadikan kita lebih percaya diri dengan penampilan setiap hari.

Pemilihan kasut yang MediFeet yang mempunyai penjagaan kesihatan yang terbaik menjadikan "cara gaya hidup" saya lebih menarik. Apatah lagi kasut ini sesuai digayakan samada ketika saya melaram memakai seluar, baju kurung, jubah, gaun panjang dan skirt labuh!

Percaya atau tidak, kini saya mampu mendukung my Ameer (yang memiliki berat 12 kg) dan berjalan pada jarak yang jauh, mengambil masa yang agak lama tanpa rasa letih atau kurang selesa. Ini kerana tapak kaki yang menampung berat badan saya ketika berjalan mampu memberikan keselesaan :=)

Keterangan lanjut mengenai kasut MediFeet dan cara untuk mendapatkannya, bolehlah layari :-


ataupun

MediFeet HQ at : 2-3, Block 1, Ground Floor, Worldwide Business Park, 

Jalan Tinju 13/50, Section 13, 40675 Shah Alam.

ataupun hubungi di talian

 03-5513 3708 
MediFeet, Kasut Kesihatan Dengan Variasi Pilihan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 13, 2015 Rating: 5

7 comments:

  1. Kat Shah Alam rupanya pejabatnya.memang sedap pakai kasut ni

    ReplyDelete
  2. nampak selesa je kasit ni.. tak pernah try lagi..

    btw, jom join GA di sini
    http://www.ummiirfan.com/2015/08/giveaway-dari-ummiirfancom.html

    :))

    ReplyDelete
  3. emalin- yup :)

    sherry- no doubt

    lia- harus try hehehe, ok insyaallah

    ReplyDelete
  4. Ya Allah, comelnyaa!!!

    Nak terjah la. dekat je rupenye HQ die kat Shah Alam.
    Sempena nak raya ni.

    Kat mana ye nak tengok senarai harga ?

    ReplyDelete
  5. Mahal ke kasut macam ni?

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.