‘My Scar My Story’


Kebanyakan kita mempunyai parut yang telah kita perolehi daripada episod kehidupan yang akan menjadi kenangan dan pengajaran. Untuk pengetahuan semua Bio-Oil telah memulakan kempen yang bertemakan ‘My Scar My Story’ ' yang mana setiap wanita pernah melalui pengalaman mempunyai parut  sekaligus berjaya menyelesaikan masalah parut itu, boleh berkongsi pengalaman mereka sekaligus memberi inspirasi kepada wanita yang lain.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa satu dalam dua wanita mengalami masalah psikologi yang berterusan apabila dikaitkan dengan isu-isu akibat parut. Dan majoriti (56%) akan mengingati diri mereka sebagai 'Tidak normal' kerana mempunyai parut. Secara tidak langsung, Ini boleh membawa kepada masalah yang lebih serius  seperti kemurungan dan tingkah laku anti-sosial. 

Sebagai sebahagian daripada penyelesaian untuk membantu wanita mengatasi bekas luka itu, Bio-Oil juga mempunyai bekerjasama dengan Dr Nazirin Ariffin, pakar dermatologi terkenal dari Pantai
Hospital untuk menawarkan nasihat profesional dan tips mingguan bagi mengatasi masalah parut melalui laman http://myscarmystory.com.my/. 


Menurut Dr Nazirin, antara punca lazim parut di kalangan pesakit beliau termasuk masalah kulit seperti jerawat, ekzema dan psoriasis; selain itu, kulit terbakar dan kecederaan lain akibat kemalangan, luka dan terjatuh. "Sebahagian besar parut kelihatan buruk pada mulanya tetapi rupanya akan bertambah baik dari masa ke masa dengan penjagaan luka yang betul, beberapa rawatan topikal seperti salap berasaskan minyak dan pengambilan pemakanan yang betul juga sangat memainkan peranan, "kata Dr Nazirin.

Bio-Oil telah terbukti secara klinikal untuk membantu memperbaiki rupa semua jenis parut, sama ada lama atau baru. Bio-Oil mengandungi ekstrak tumbuhan seperti Chamomile, Lavender, Rosemary dan Calendula minyak, bersama-sama dengan Vitamin A & E dan penemuan bahan-PurCellin Oil ™. Tidak seperti minyak biasa, PurCellin Oil ™ mampu menyerap ke dalam kulit tanpa meninggalkan melekit dan berminyak perasaan. 

Penggunaan berterusan Bio-Oil boleh membantu mengurangkan dan menghilangkan parut. Untuk hasil terbaik: Urut pada kawasan yang terjejas dalam gerakan berpusing dua kali sehari sekurang-kurangnya selama 3 bulan. Perlu diingatkan Bio-Oil tidak boleh digunakan pada kulit pecah

Contohnya seperti saya, yang mempunyai kesan perut di bahagian siku tangan akibat kemalangan jalan raya 15 tahun yang lepas.
 Kesan agak ketara dengan ada sedikit benjolan dan juga agak kelihatan kulit agak gelap dek kerana parut yang agak kelihatan.

Penggunaan secara konsisten selama 2 minggu, menunjukkan kesan yang sangat positif yang mana parut di tangan sudah tidak kelihatan. Saya ada kongsikan cerita saya ini di laman mikro;


Ok uolls ada berita baik tentang kempen yang sedang berlangsung. Untuk pengetahuan semua kempem ini akan berlangsung selama 2 bulan dan akan berakhir pada 31 Disember 2015.  Tiga cerita pengalaman penyelesaian parut terbaik akan memenangi Pakej Luxury Retreat di sebuah resort bertaraf 5 bintang untuk dua orang bernilai sehingga RM10,000 dan sesi perundingan dengan Dr Nazirin Ariffin. Selain itu, terdapat juga hadiah mingguan untuk lima kisah yang paling memberi inspirasi setiap minggu.



Keterangan lanjut mengenai hadiah, boleh layari http://myscarmystory.com.my/prizes

So, uolls apa lagi jom sertai peraduan ‘My Scar My Story’
‘My Scar My Story’ Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 12, 2015 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.