Pencarian Wanita Melayu 2016

Plaza Shah Alam mempersembahkan Pencarian Wanita Melayu (PWM) 2016 peringkat akhir menarik pada 8 Mei 2016 di Plaza Shah Alam. Acara hebat akan diwarnakan lagi dengan peserta memperagakan pakaian tradisional setiap negeri dari Jabatan Kesenian Kebudayaan Malaysia, pakaian batik daripada Istana Batik Plaza Shah Alam, dan pakaian yang indah yang direka oleh Bahari Asyek.

Diadakan pada Hari Ibu, peringkat akhir pertandingan ini diadakan bersempena dengan pelbagai
aktiviti yang dianjurkan pada bulan seperti Hari Guru dan Hari Jururawat. Acara ini telah memasuki tahun ketiga berturut-turut, adalah satu pertandingan di kalangan wanita Melayu untuk membuktikan bahawa mereka adalah wanita Melayu yang berjaya sebagai seorang profesional dalam era moden ketika masih berpegang kepada tradisi-tradisinya dan akar budaya.

Para peserta dari Pencarian Wanita Melayu datang dari negeri di Malaysia dan dari pelbagai profesion dan latar belakang yang menarik, ada yang doktor, pelajar perubatan, pelajar kejuruteraan aeronautik dan juga seorang ibu kepada 4 orang anak.

"Tahun ini, kami menerima sambutan yang amat menggalakkan dengan peserta dari Berbeza-beza berbeza hidup dan-negara yang mengambil bahagian dalam usaha kami untuk mencari wanita Melayu muktamad. Acara akhir hari ini akan terdiri daripada sepuluh (10) peserta akhir akan di pilih untuk memenangi tiga (3) pemenang utama serta Miss fotogenik dan Miss personaliti, "kata Puan Azura Mokhtar, Pengurus Kanan Plaza Shah Alam.


Hakim-hakim di pertandingan ini juga termasuk selebriti Vanida Imran, Dynas Mokhtar selain Puan Azura Mokhtar dan Puan Marini.

Pertandingan ini telah berjaya menarik penaja ternama seperti Habib Jewel, Ice Watch, Concorde Hotel, BTL Aesthetics Malaysia dan banyak lagi. Penaja lain termasuk Bahari Asyek, Istana Batik,
Asyira Kaseh, Butik Eastern Creation dan d'Qapas Boutique yang menaja semua pakaian yang dipakai oleh peserta akhir hari ini serta pakaian gaya untuk hakim-hakim.


Finalis juga akan menggayakan koleksi HABIB Aura, yang merupakan koleksi khas untuk wanita berhijab di Malaysia. AURA gaya koleksi lengkap dengan mengekori rantai, gelang, cincin dan
Tetamu kehormat termasuk Yang Berbahagia Dato 'Sri Meer Sadik Habib, Pengarah Urusan Habib
Jewels Group, penaja utama Pencarian Wanita Melayu (PWM).


Para finalis menggayakan jam Ice Watch, salah satu penaja untuk Pencarian Wanita Melayu 2016.

Dari kiri: Pemenang Pencarian Wanita Melayu 2015, Cik. Nurul Ayu Alwani bersama pemenang Pencarian Wanita Melayu 2016, Cik Norhazwani, turut serta Dato Sri Meer Sadik Habib, Pengarah Urusan Habib Jewels.

Pemenang Pencarian Wanita Melayu 2016, Cik Nur Suliani (Miss Photogenic), Cik Nur Eisha (1st Runner Up), Cik Norhazwani (Champion), Cik Noor Shalina (2nd Runner Up) & Cik Syarifah Nadia (Miss Personality).

Depan dari kiri Pn. Yanti Ahmad, Pengasas Yann Rifft, Para Juri Pencarian Wanita Melayu 2016, Pn Vanida Imran, Pn. Azura, Senior Centre Manager, Plaza Shah Alam, Pn. Dinas Mokhtar &\ Cik Marini bersama pemenang Pencarian Wanita 2016,  pemenang Pencarian Wanita Melayu 2014 & 2015.


Tahniah diucapkan kepada semua pemenang :)
Pencarian Wanita Melayu 2016 Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 11, 2016 Rating: 5

2 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.