Variasi Pilihan Kek Lapis dan Ikan Terubuk Masin dari Kedai Ummie

Kedai Ummie ni pemiliknya adalah rakan baik saya sejak kecil. Seorang usahawanita yang berjaya dan bercita-cita tinggi ini sering hadir dalam idea-idea yang menarik dalam memperkenalkan juadah popular dari Sarawak. Paling mendapat permintaan adalah kek lapis Sarawak dan juga ikan terubuk masin.

Pelbagai jenis kek Sarawak ada ditawarkan uollls....
Layari sahaja page KEDAI UMMIE untuk lihat senaraikan kek lapis yang ditawarkan kepada pelanggan-pelanggannya. Semuanya sedap-sedap.

Saya telah memilih kek lapis masam manis. Memang sedap sebab rasa masam-manis (seperti namanya). Dan ini adalah keke feveret my Ameer (si ketot tu)

Yang ini pula kek lapis Jakel. Gabungan rasa strawberi dan keladi, memang istimewa. Kek lapis ini memang feveret my laki dan Yana. Masing makan-makan memang tak pandang orang sebelah dah :=)

Kek lapis ni, selain boleh dibuat minum petang, ianya juga enak dinikmati waktu supper. Tapi bila bulan puasa tentulah best dinikmati ketika supper! Kek lapis ini boleh juga dijadikan salah satu juadah untuk tetamu yang datang ke rumah. Pasti nampak lebih istimewa bukan?

Saya pula sukakan ikan terubuk masin dari Kedai Ummie ni. Selain dari ikan keringnya yang agak fresh, isinya juga tebal uollls...


Saya masak simple-simple, hanya goreng tambah bawang besar yang dihiris halus bersama cili padi potong pun dah mengancam sangat rasanya. Makan dengan nasi-nasi panas, time sahur atau berbuka memang terbaik!

Hantu kek lapis in da'house :p

Ok, uollssss....
Untuk tempahan kek lapis, terubuk ikan masin dan produk-produk istimewa dari Sarawak bolehlah layari https://www.facebook.com/kedaiummie ya!!!


Semua best-best!
Variasi Pilihan Kek Lapis dan Ikan Terubuk Masin dari Kedai Ummie Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 06, 2016 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.