NOF4 The urban Legend | Night of Fright Kembali di Sunway Lagoon



Dari kisah lagenda tentang cerita isteri yang mengamalkan amalan khurafat yang melanggar pantang larang. Begitu juga mitos tentang alam ghaib dengan kepercayaan agama, lagenda kanak-kanak tentang ketakutan yang mereka alami di waktu malam Halloween, kisah hantu di sekolah usang yang telah dikongsi dari generasi ke generasi. Ianya menjadi kisah "ürban Legend" . Dan untuk Night of Fright 4 tahun ini. Sunway Lagoon telah membawa dan menghidupkan watak-watak legenda yang menghantui manusia selama ini.

Adakah kita berani?
Adakah kita mampu mengatasi ketakutan berhadapan dengan lagenda-lagenda hantu yang sekian lama menghantui manusia?

Ucapan dan penerangan ringkas dari Lynton V. HarrisChairman & Global Creative Director of The Sudden Impact! Entertainment Company.

Gimmick di majlis pelancaran NOF4.
Majlis pelancaran NOF4 telah dirasmikan oleh Sean ChooGeneral Manager of Sunway Lagoon dan  juga Lynton V. HarrisChairman & Global Creative Director of The Sudden Impact! Entertainment Company


Antara yang menarik di sini adalah zon Chonei No. 81
Kisah lagenda  Chonei No. 81 adalah seperti dibawah (saya copy dari internet)

From the outside, Chonei No. 81, an abandoned, Baroque-style mansion in the Chaoyangmen neighborhood of the Dongcheng District in Beijing, China appears to be a waste of a beautiful home.
But locals know the real reason this building has lain abandoned for over 50 years: It’s a house inhabited by the dead.
Legend goes that following the Communist victory against the Nationalists in 1949, a high-ranking government official fled his mansion home for safe haven in Taiwan, leaving behind his wife–or possibly mistress–to fend for herself. In desperation, the woman hung herself from the rafters of their home. Her ghost has haunted the house since that fateful day.
Di ruang ini, pengunjung perlu menggunakan cermin mata khas UV3D, dan bakal dikejutkan dengan kemunculan banyak bayangan hantu yang berkeliaran....
Begitu juga dengan Diyu - Journey of Judgement yang mana pengunjung perlu melalui sebuah jambatan dan begitu banyak cabaran dan cubaan yang perlu diatasi ~ketakutan vs keberanian.
Kevil Hill Cryonic Corporation HQ kisah sebuah kilang misteri yang mendedahkan masyarakat  dunia terdapatnya half-life zombies akibat daripada satu letupan besar yang pernah berlaku di kilang tersebut.
Menguji lagi ketakutan pengunjung, dengan melalui  Tanah Perkuburan Bukit Lang pasti akan kedengaran suara-suara roh yang tak tenteram.  
Begitu juga dengan kisah lagenda The London Fog. Peristimwa 60 tahun dulu yang telah membunuh beratus-ratus manusia.
For five days in December 1952, London gasped for air. A toxic fog smothered the British capital, paralyzing the city and blackening out the sun. Take a look back at the worst air pollution disaster in British history, which is estimated to have killed at least 4,000 Londoners.
Begitu juga dengan Kevin Hill TownshipThe Zombie Walk dan The Clown Collective dan banyak lagi.
Dan ternyata NOF4 memberi keseronokan buat anak-anak saya. Biarpun mereka takut tapi mereka cuba juga atasi dengan keberanian. Jom layan gambar-gambar yang sempat diambil ketika berada di sana.


So, uollls ada berani tak?

Hehehehheh

Kalau berani jom atasi ketakutan anda semua di:-


Taman Tema Sunway Lagoon

Tarikh:
7 Oktober - 31 Oktober 2016

Masa:
7.30pm - 11.30pm

Hari:
Jumaat - Ahad


Tiket :

RM58 (harga biasa)

RM50 (harga pelajar)

RM120 ( Pass masuk Sunway Lagoon berserta 1 tiket NOF4)

RM80 (2 tiket untuk kemasukan pada hari Ahad sahaja)





Untuk keterangan lanjut :

Tel : 03-5639 0000
Website : www.sunwaylagoon.com


NOF4 The urban Legend | Night of Fright Kembali di Sunway Lagoon Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 08, 2016 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.