"Taste New Zealand" di Jaya Grocer



New Zealand Food Fair kembali lagi dengan produk-produk lebih berkualiti, sedap dan yang terbaik dari negara New Zealand.  Dianjurkan oleh New Zealand Perdagangan dan Perusahaan (NZTE), dan pesta penjualan produk New Zealand ini telah diadakan di semua 19 cawangan Jaya Grocer di seluruh negara bermula dari 3 Mei hingga 21 Mei 2017. Terdapat 150 produk dari New Zealand dengan 30 produk eksklusif baru bakal diperkenalkan.

Selain itu, bagi pelanggan yang membelanjakan RM50 dalam satu resit di Jaya Grocer dari produk Taste New Zealand, mereka juga boleh menebus hadiah esklusif bersempena dengan Ulang Tahun ke-60 biaitu beg membeli-belah dan sekaligus melayakkan mereka untuk menyertai peraduan cabutan bertuah. 

Hadiah utama cabutan bertuah merupakan produk New Zealand yang bernilai RM888!

“Malaysians consistently seek high quality New Zealand dairy products, from healthy and tasty milk powder and cheese to yoghurt and ice cream. This demand continues to grow as Malaysians become increasingly conscious and mindful of what they consume,” 

“New Zealand food and beverages are also safe and sustainably-produced. Our natural environment, climate and clean air are ideal for almost every kind of production, from horticulture to seafood and farming,
Matt Ritchie, New Zealand Trade Commissioner to Malaysia and Brunei


Antara produk-produk yang boleh kita dapatkan bersempena dengan kempen Taste New Zealand seperti:-

Susu Anlene - 'Grow Young Bersama' bersama Anlene

Jenama Fonterra sememangnya terkenal dalam menghasilkan beberapa produk tenusu terbaik dunia. Antara yang menarik perhatian ialah produk Anlene Heart-Plus TM yang dilancarkan pada bulan Mac 2017, Anlene Heart-Plus TM antara susu yang mengandungi kalsium  agak tinggi di Malaysia yang dihasilkan dari formula tindakan dual yang menyokong mobiliti yang lebih besar (MoveMax TM) dan kesihatan jantung (HeartMax TM).

MoveMax TM mengandungi nutrien penting seperti magnesium, zink, dan Vitamin B, C, D & E bagi membantu penjagaan tulang, sendi dan otot. Manakala HeartMax TM mengandungi Omega 3 (DHA + EPA), kalium, Vitamin B12 dan asid folik yang membolehkan tahap kolesterol, tekanan darah yang optimum dan tahap gula dalam darah.



All Natural New Zealand Ice-cream & Yogurt

Diasaskan oleh dua orang tukang masak yang mempunyai minat dalam bidang keusahawanan, Angus Allan dan Ofer Shenhav. Satu jenama gourmet yogurt terkemuka dari New Zealand, yang sememangnya sangat terkenal dengan rasa yogurt luar biasa yang tiada tandingan. Dihasilkan daripada bahan semulajadi (tanpa pengawet), vegetarian dan gluten bebas.

Dengan memperkenalkan nama-nama yang menarik seperti Pink Lemonade, Sassy Strawberry &Ara n 'Ginger. Nah! Ternyata jenama yogurt probiotik sememangnya menarik minat semua golongan tidak kira peringkat umur.

Rockit ™

Snek Apple Rockit ™  pada hari ini sudah mula popular di Malaysia. Rockit ™ adalah snek pertama dihasilkan dari epal 'berkualiti tinggi'. Ianya juga dikenali sebagai snek kesihatan dan mempunyai rasa yang lazat serta manis dan warnanya kesegaran merah terang.


Whittaker

Ditubuhkan pada tahun 1896 oleh James Henry Whittaker, New Zealand. Jenama coklat ternama Whittaker begitu terkenal kerana ianya berkualiti tinggi dan dihasilkan dari koko yang dituai dari Ghana dan Madagascar. Manakala kekacang daripada batch kacang panggang terbaik . Seterusnya digabungkan dengan  coklat gred tertinggi, sekaligus ini membezakan produk jenama ini berbanding dengan pesaing yang lain.


Griffin
Jenama No. 1 biskut di New Zealand akhirnya kini telah berada di pasaran Malaysia. Untuk pengetahuan semua Griffin, merupakan antara biskut kegemaran masyarakat New Zealand yang telagh mula diperkenalkan sejak 150 tahun dahulu. Dihasilkan menggunakan resepi warisan dengan menggunakan bahan-bahan yang terbaik.

Dan biskut ini memang menjadi feveret anak saya. Sedap sangat katanyaaaa... hehehe

Antara lain produk dari Taste New Zealand di Jaya Grocer yang telah saya cuba seperti;
Biskut memang mengenyangkan. Sesuai untuk mereka yang sentiasa hendak cepat sebagai alas perut dan juga mereka yang nak diet!


Nak sedap lagi. Makan biskut yang disapu dengan lepa kacang Pic's. Tanpa perasa dan memang terasa kacang yang asli sebagai bahan utama.

Kekacang yang kaya dengan khasiat. Ini memang makanan ringgan dan ringkas terbaik buat saya yang sentiasa dalam mood "ön-the-go"..

Kudapan ringgan yang boleh dinikmati ketika bersantai. Dan jenama PROPER ini antara feveret saya.

Yang ini kesukaan suami. Sebab ianya ada rasa bawang bercili dan manis-manias. Kelainan perasa berbanding chips lain yang terdapat di pasaran.

Penghilang kehausan dan memberi kesegaran. Produk dari New Zealand ini pasti tidak menghampakan :-)

Dan uollls sebenarnya terdapat lebih daripada 150 promosi produk bersempena dengan kempen Taste New Zealand, dan kita boleh dapatkannya di semua 19 cawangan Jaya Grocer bermula dari 3 - 21 Mei 2017.


"Taste New Zealand" di Jaya Grocer Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 05, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.