KEMPEN ‘GROW AMAZING’ INISIATIF OLEH ANMUM ESSENTIAL DAN JOM SERTAI PERADUAN UNTUK MENANGI HADIAH MENARIK!!!

Mungkin anda dapat melihat anak anda semakin membesar dan kuat, tapi pernahkan anda terfikir samada otak mereka juga berkembang dengan baik? Berbanding dengan pertumbuhan fizikal, tumbesaran otak agak sukar untuk diperhatikan.

“Sebagai ibu bapa, kita sentiasa inginkan yang terbaik untuk anak-anak, oleh itu adalah amat penting untuk memahami tumbesaran otak kanak-kanak,” kata Irene Cheah, Pengurus Pemasaran Anmum Malaysia. “Justeru itu, AnmumTM Essential ingin memperkenalkan Grow Amazing, suatu inisiatif baharu berunsur pendidikan untuk membantu ibu bapa memahami proses tumbesaran otak dan perkara yang dapat menyokong  perkembangan otak si manja.”    
 
Ramai yang tidak mengetahui bahawa sel otak mula terbentuk sekitar hari ke-28 kehamilan dan setelah bayi dilahirkan, terdapat lebih kurang 100 bilion sel-sel otak yang sedang berfungsi! Selain daripada jumlah sel-sel otak, jumlah perhubungan antara sel-sel tersebut juga amat penting.   
 
Di peringkat awal usia kanak-kanak, hubungan-hubungan sel-sel otak ini berkembang dengan pesat – setiap satu sel otak berupaya membentuk 2,500 perhubungan sel-sel dengan sel otak yang lain setelah si manja dilahirkan. Apabila mencapai usia 2 atau 3 tahun,  hubungan sel-sel otak ini mungkin telah berganda sebanyak 6 kali!  
 
“Perhubungan ini, yang juga dikenali sebagai synapse, adalah cara sel-sel otak berkomunikasi antara satu sama lain. Pengalaman awal dan persekitaran luaran merangsang pembentukan hubungan sel-sel otak. Semakin banyak rangsangan dari persekitaran luaran, semakin banyak perhubungan  akan terbentuk,” jelas Wendy Goh, Pengurus Saintifik dan Nutrisi Fonterra Brands Malaysia. “Perhubungan antara sel-sel otak ini penting kerana ia menyokong pembelajaran, memori dan keupayaan kognitif yang lain. Aktiviti perangsang dan nutrisi yang sesuai seperti DHA dan Gangliosida amat penting dalam tumbesaran otak.”

**DHA dan Gangliosida (GA®) terdapat dalam otak dan memainkan peranan penting dalam tumbesaran otak. DHA membantu dalam pembentukan sel-sel

Ada berita baik untuk semua pembaca blog www.ayuarjuna.blogspot.my, uolls nak menang tak Anmum Essential Kit Edisi Terhad seperti gambar di bawah :-)


Kalau berminat boleh jawab 2 soalan seperti yang dinyatakan di bawah dan emelkan ke ayuarjuna@gmail.com bersama butiran diri anda seperti nama, alamat penghantaran, nombor telefon dan produk pilihan Anmum Essential ( samada Step 3 for age 1-3, Step 4 for ages 3+). Tarikh akhir pernyertaan adalah 22 Jun 2017.

  • Gangliosida (GA) adalah penting buat kanak-kanak bagi menghubungkan sel-sel otak mereka. (Betul/Salah)

  • Lengkapkan slogan: “Saya mahukan anak saya membesar dengan hebat (Grow Amazing) kerana___” (tidak lebih 10 patah perkataan).


Jom sertai, mana tahu ada rezeki dapat susu FREE!!

Hihi

KEMPEN ‘GROW AMAZING’ INISIATIF OLEH ANMUM ESSENTIAL DAN JOM SERTAI PERADUAN UNTUK MENANGI HADIAH MENARIK!!! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 09, 2017 Rating: 5

1 comment:

  1. Comelnya rupa orang lidi yang anak sis lukis tu. Hehe. Minum susu anmum infacare boleh bantu sel sel otak dengan dha dan khasiat yang banyak kan

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.