10 Julai 2017, Genap 3 Tahun Usia My Ameer

Semalam 10 Juai 2017, genap sudah umur my Ameer 3 tahun. Seorang budak lelaki yang cukup cergas (lasak) dan sangat petah mulutnya. Walaupun di depan orang asing, dia kelihatan seperti budak lelaki yang pemalu tetapi hakikatnya tidak ya!!! Pengarang jantung buah hati dedet ini seorang yang aktif dan manja.

Untuk birthday Ameer kali ini, saya menyuruh beliau memilih sendiri kek yang digemarinya dari Kedai Kek Bakers Cottage. Seperti biasa Ameer akan memilih yang ada banyak buah strawberri dan juga kek perlulah berwarna coklat. Feveret buah dan peminat coklat yang tegar. Di kedai kek kebetulan ada menjual props barangan pek hari jadi jadi jenuh juga si Ameer memilih. Antaranya seperti topi, wisel dan belon. Dan akhirnya sampai di kaunter mummy telah reject semua barangan tersebut. Sebabnya .... Ameer dah ada semua props itu di rumah. Tersimpan helok di stor. Jangan membazir, kena jimat2 di musim2 lepas perayaan ini, hehehe.

Ameer ni feveret barangan dia selain daripada kereta hotwheels, beliau juga pengumpul tegar koleksi minion. Kalau dapat barangan minion memang beliau akan menyimpan dan bermain tanpa jemu. Even, semalam ketika saya skodeng insta cik epal tengok aksi si Han tu pilih kasut Minion, tak perasan si Ameer pun tertengok sama. Melihat reaksi seorang kanak-kanak lelaki yang mendapat kasut minion menyebabkan beliau pun excited sama. Siap tanya, "mummy dia beli kat mana ya???" Alololo sweet giler cara tanya. Tapi mak dia kan diamkan jer. Sebab tengok ianya jenama PUMA dan beli  pulak kat Kyoto. Giler ko nak gi beli kat sana...Hahahah...

 Yang bestnya bak kata mak saya, kalau besday party jemput anak2 saya sahaja dah meriah. Sebab bab menyanyikan lagu hari jadi memang anak2 saya semuanya jenis bersungguh2. Cara didikan kot sejak kecil, kahkahkah.

Budak kecik ni kan. Paling tazabar nak makan kek hari jadi dia. Siap kuis2 buah2 yang dia suka kat atas kek itu. Nasib baik juga para tetamu yang hadir di kalangan adik beradek sendiri. So tak makan hati bila tengok kek yang bakal ditelan telah dicerobohi oleh tangan besday boy yang dirai.

Goreng spiral spagetti pemberian dari Kimball masa bulan puasa lepas. Nampak tak menarikkan? Tapi rasanya tetap sedap. Sebabnya si Anaqi pergi masukkan lagi keju dalam gorengan mee ni. Siap, meleleh keju bila ditarik mee spaghetti untuk dihidangkan dalam pinggan.

Buat my Ameer, walaupun tak pandai membaca lagi. Mummy harap Ameer akan jadi anak yang baik dan mendengar kata (macam sekarang), diberikan kesihatan yang baik dan paling penting kena ingat semua orang sayangkan Ameer. Love u budak busuk.
10 Julai 2017, Genap 3 Tahun Usia My Ameer Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 11, 2017 Rating: 5

2 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.