Akhirnya Saya Tahu Tahap Kesihatan Diri Setelah Menyertai Vitacare Health & Wellness Series

Semakin peningkatan usia, lebih banyak tanggungjawab dan perkara yang perlu diuruskan sampai adakalanya kita lupa hendak mengambil tahu tentang keadaan diri sendiri. Apatah lagi jika gaya hidup dan diet seharian tidak mengikut cara yang sihat.

Berkesempatan untuk mengetahui masalah tubuh badan dan cara mengekalkan kesihatan dengan cara terbaik anjuran farmasi Vitacare sememangnya tidak saya lepaskan. Apatah lagi saya sendiri dapat menguji tahap kesihatan diri melalui ujian darah yang dilakukan.

Saya juga telah diperkenalkan dengan produk terbaik untuk kesihatan badan yang ada terdapat di farmasi Vitacare. Apa yang penting ke semua produk yang dijual telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan dan ianya juga telah terbukti berkesan  daripada pengguna produk2 itu sendiri.



Kami juga melihat sendiri LBA (Live Blood Analysis) yang dijalankan oleh pakar yang dijemput khas oleh farmasi Vitacare. Bagaimana melalui ujian ini kita boleh melihat sendiri tahap kesihatan badan.

Antara hasil analisis dari ujian darah yang dilakukan seperti:-

Ini adalah contoh 'Acidic Blood' yang mana badannya mengandungi banyak asid.

Ini adalah contoh keadaan darah yang datangnya dari badan yang sihat. Nampak rupa bulatan yang kemas dan cantik.

Dan saya sendiri telah menawarkan diri untuk menguji darah saya. Untuk melihat sendiri tahap kesihatan badan. Maklumlah saya memang merasakan badan agak terasa lesu dan penat sejak akhir-akhir ini.

Ini adalah hasil ujian darah saya. Terkejut tak? Hahahaha. Saya dipercayai mempunyai masalah kurang tidur, sakit-sakit sendi, banyak sel perlukan antioksigen, 'poor protein digestion', lemah imuniti badan, kurang air dan juga suspek 'thalesemia'.

Tapi kemudiannya saya telah diberikan minuman air kesihatan iaitu Rin (Halal ya). Untuk melihat sendiri keputusan darah saya sekali lagi setelah 30 minit pengambilan produk kesihatan ini.

Sambil menunggu untuk darah diuji sekali lagi, saya berkesempatan mengikuti penerangan dari Cik Lau Hui Wan, Nutrisi yang dijemput khas untuk memberi penerangan tentang produk AstaZan Natural Astaxanthin.

Pertamanya kita perlu tahu apa itu OXIDATION FREE RADICALS? Ianya boleh diimaginasikan seperti dari ujian potongan buah epal. Di mana buah epal yang baru dipotong, teksturnya masih cantik dan baru tetapi cuba dibiarkan 30 minit dan seterusnya. Memang kita akan dapat lihat perubahan tekstur epal itu masa ke semasa. Semakin lama, rupanya semakin lebam (teruk). Ianya serupa juga dengan badan kita sebenarnya.

Adakalanya kita memang tidak sedar punca dan kesan kepada radikal terhadap ksihatan badan kita. Sebagai contoh kesan dari stress boleh menyebabkan badan kita akan terus kurang tenaga dan lesu. Hilang daya fokus dan banyak lagi.

Walaubagaimanapun 'free radicals" ini juga tidak semua memberi keburukan, ianya juga mampu memberik kebaikan. 

Ianya bukan sahaja penerangan berkenaan produk semata bahkan terdapat juga penerangan tambahan mengenai apa itu radikal, contoh-contoh antioksida yang boleh diperolehi dari sumber makanan dan banyakk lagi.

Yang bestnya setelah melakukan analisis darah, kita bukan sahaja diberikan penerangan bahkan akan mendapat keputusan bertulis. Jadi ianya memudahkan pemahaman melalui analisi yang telah dijalankan. Jadi, saya boleh dapat lihat sendiri bagaimana kesihatan badan dan paling penting saya perlu memperbaiki terutama corak gaya hidup dan pengambilan diet pemakanan seharian.

Perbezaan keputusan setelah say amengambil minuman suplemen Yin. Darah saya semakin elok. Dan saya nampak lihat sendiri imuniti badan saya semakin besar. Cuma saya masih kurang air dalam badan. Tips yang dikongsi jika nak tahu keperluan air untuk seseorang bergantung kepada berat badan bahagikan dengan 30. Contohnya berat saya 60kg bahagikan 30. So dalam 2 liter paling minimum yang diperlukan oleh badan setiap hari.

Saya juga diberikan "Energy Jar" yang mengandungi pelbagai ramuan yang sihat. Antaranya puri pisang, mangga, chia seed, yogurt, oat dan banyak lagi. Rasanya memang sedap sangat. 

Live Blood Analysis (LBA) akan diadakan di The Gardens Mall dan Suria KLCC pada setiap hari Sabtu pertama untuk setiap bulan bermula pada bulan Ogos 2017 ini. Jadi untuk sesi pertama yang akan datang adalah pada 5 Ogos 2017, dari jam 10 pagi sehingga 6 petang. 

  1. VCard Member semasa VCare Day : FREE
  2. VCard Member normal days : RM10
  3. Non VCard Members : RM30

Apapun terima kasih Vitacare di atas produk kesihatan yang diberikan. Moga saya dapat manfaatkan dan seterus menjadi seorang wanita yang lebih prihatin dan sentiasa mahu mengekalkan kesihatan diri saya pada keadaan paling yang terbaik.
Akhirnya Saya Tahu Tahap Kesihatan Diri Setelah Menyertai Vitacare Health & Wellness Series Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 17, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.