Dettol Deep Cleanse | Melindungi, Membersih dan Mewangi Kulit Badan Anda Sepanjang Hari

Saya memang cerewet dalam membuat pemilihan produk mandian untuk kegunaan harian untuk keluarga saya. Dan semestinya saya sentiasa memilih yang terbaik dan diyakini dapat melindungi serta dapat mengekalkan kesihatan kulit keluarga saya

Jadi apabila saya telah diperkenalkan dengan produk inovasi terbaru dari Dettol iaitu Dettol Deep Cleanse menyebabkan saya begitu teruja untuk mencubanya. Apatah lagi ianya merupakan produk keluaran Dettol yang sememangnya jenama yang cukup terkenal sebagai perlindungan kuman yang dipercayai untuk keluarga di seluruh dunia.

Yang lebih menarik produk Dettol yang terbaru ini mampu memberi perlindungan kulit dengan membersihkan jauh ke dalam liang-liang pori.
"Kami hidup dalam persekitaran ini yang memperlihatkan kulit kita kepada kotoran, debu, kotoran, peluh, pencemaran sebagai Dan juga kuman yang berkembang yang mungkin membawa kepada masalah kulit yang berpotensi. Oleh itu, Dettol terkini dengan inovasi mengandungi exfoliants untuk membantu mengeluarkan sel-sel kulit mati untuk pembersihan yang mendalam sekaligus memelihara kesihatan kulit, "kata Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Kategori RB Malaysia dan Singapura dalam ucapannya semasa pelancarannya.

"Sebagai jenama yang memenangi anugerah, Dettol mempunyai rekod cemerlang dalam melindungi keluarga daripada dijangkiti kuman setiap hari. Tidak hairanlah bahawa ibu-ibu di seluruh dunia mempercayai produk Dettol. Pelbagai produk anti-bakteria telah dihasilkan bagi memelihara untuk kebersihan keluarga pengguna. Untuk memenuhi amanah ini, kami akan terus berinovasi dan berkhidmat dengan lebih baik bagi memenuhi keperluan pengguna "tembah Kim lagi.

Hasilnya Dettol Deep Cleanse yang diformulasi mempunyai wangian yang menyegarkan dan mampu membersihkan liang kulit jauh lebih baik ketika waktu mandi. Terdapat dalam bentuk cecair dan juga sabun bar.

Dettol Deep Cleanse mengandungi 100% mikro aprikot semulajadi yang mana mampu menanggalkan sel-sel kulit mati dan mencerahkan kulit. Ianya juga mampu menghilangkan kotoran dan membasmi kuman.

Secara kesleuruhan ianya mampu menjada dan memelihara kulit serta memberi keharuman badan sepanjang hari.

Pakar Dermatologi juga bersetuju bahawa dengan memberi tumpuan kepada kesihatan kulit mampu meningkatkan keyakinan individu dan mengekalkan kesihatan serta kesejahteraan keluarga secara keseluruhan.

"Dengan pemcemaran dan bakteria dalam persekitaran kita, ibu harus menggalakkan menjaga kebersihan di kalangan ahli keluarga mereka ini adalah bagi mengurangkan peluang kerengsaan kulit. Penyingkiran sel kulit mati melalui pengelupasan juga mampu menecreahkan kulit"jelas Dr. Abrizah Ousman, Pakar Dermatologi dan Pakar Perubatan Aesthetic

Nana Mahazan seorang selebriti yang mempunyai 2 orang anak Aaqib dan Althea sangat bergantung kepada Dettol Deep Cleanse untuk kebersihan dirinya sendiri dan keluarganya. Selepas seharian di tempat kerja, dia berharap untuk melangkah masuk ke bilik mandi panas dan dapat membersihkan diri serta mewangikan diri.

Membersihkan badan dengan tips yang betul membolehkannya untuk kelihatan cantik di hadapan kamera. "Saya bekerja di lokasi yang berbeza, yang meningkatkan pendedahan saya kepada kuman.
Saya sentiasa mahu segera menghilangkan kotoran di badan dengan cara menyental tetapi saya bimbang lulur setiap hari boleh menyebabkan kulit badan menjadi kasar. Tetapi kini setelah mengetahui Dettol Deep Cleanse umpama lulur badan yang boleh dilakukan setiap hari, dan yang paling istimewa ianya boleh menjadikan kulit say alebih licin. Pastinya ianya sesuatu yang sangat menggembirakan saya.

Nana juga berkongsi tentang betapa perlunya pembersihan kulit dari zaman remaja lagi. Ini disebabkan dengan perubahan biologi yang mereka hadapi. Kulit remaja sering menjadi sensitif dan untuk mengekalkan kulit mereka dalam keadaan terbaik merupakan satu cabaran.

Selebriti media sosial remaja Nur Aisyah binti Mohd Razip, lebih dikenali sebagai Cupcake
Aisyah, berkongsi pendapatnay tentang Dettol Deep Cleanse. Seorang yang suka melakuakn aktiviti luar menyedari badannya lebih mudah terdedah dengan bakteria dan masalahnkerengsaan kulit yang lain.

"Ibu saya amat bimbang tentang kesihatan kulit saya dan sentiasa mengingatkan saya untuk mengambil berat tentang penjagaannya. Saya bersetuju dengannya. Saya perlu memanfaatkan diri saya secara fizikal, emosi dan sosial. Jadi apabila mempunyai masalah kulit rengsa sekaligus akan menjejaskan kesihatan fizikal saya. Jadi saya perlu mengambil berat tentang itu.

"Manik-manik micro-scrub semulajadi 100% membersihkan tubuh saya dengan teliti dan mampu mengelakakan dari jangkitan kuman. Sekaligus ianya dapat memberikan badan saya lebih bersih dan berbau harum walaupun selepas melalui hari yang aktif!


Dettol Deep Cleanse Body sememangnya sangat diperlukan oleh semua orang. Ianya boleh diperolehi dari farmasi dan pasaraya utama. Pilihan saiz adallah 225ml dengan harga RM6.90 dan 850ml pada harga RM20.25. Pek refill 800ml juga ditawarkan pada harga RM15.67. Selain itu,
Dettol Deep Cleanse Bar Soap dijual pada harga RM10.45 untuk 105g (datang dalam pek 3 + 1).

Dettol Deep Cleanse | Melindungi, Membersih dan Mewangi Kulit Badan Anda Sepanjang Hari Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 13, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.