LINOLA Dapat Membantu Mereka Yang Mengalami Masalah Kulit Kering!

Saya dan produk dari jenama LINOLA

Tidak dinafikan begitu banyak lambakan pelbagai jenis produk yang menawarkan penyelesaian kepada kulit kering dan kulit yang sangat kering di pasar raya mahupun di rak-rak farmasi. Secara tidak langsung menunjukkan betapa ramainya masyarakat sangat memerlukan produk untuk penyelesaian masalah kulit terutamanya kulit kering.


(Kiri-kanan) Mr Ch'ng Haw Chong (Procurement Director, Caring Pharmacy Group Bhd), MrLoo Jooi Leng (Marketing Director, Caring Pharmacy Group Bhd), Mr Tan Lean Boon (SupplyChain Director, Caring Pharmacy Group Bhd), Mr Chong Yeow Siang (CEO, Caring PharmacyGroup Bhd), Lino – the mascot for Linola, Dr Manuel Häuser (Medical Information Manager, Dr.August Wolff GmbH & Co. KG Arzneimittel), 
Mr Ho Swee Lin (General Manager, Nuvanta (M) Sdn Bhd) & Mr Tan Wygene (Product Manager, Nuvanta (M) Sdn Bhd)

Dan untuk sekian kalinya produk Linola satu jenama penjagaan pelbagai kulit farmaseutikal yang telah dibangunkan oleh Dr. Kurt Wolff di German sejak 1957 telah mula diperkenalkan di pasaran Malaysia pada bulan ini. Untuk pengetahuan semua jenama ini sudah melalui pelbagai penyelidikan dan pengubahsuaian selama beberapa dekad. Tidak hairanlah sehingga hari ini, Linola tetap utuh sebagai produk penjagaan kulit medikal No.1, pilihan pakar kulit di German.

Dr. Manuel Häuser, Medical Information Manager of Dr. August Wolff GmbH &Co. KG Arzneimittel Bielefeld/Germany


“Pada 1905, ahli kimia dan ahli farmasi Dr. August Wolff mengasaskan syarikatnya di Bielefeld, German, dan menciptakan sebilangan produk kesihatan. Dr. Kurt Wolff menyertai bapanya di syarikat itu pada 1937. Innovasi produk pertamanya telah menghasilkan persiapan yang mengandungi asid linoleik. Beliau menyelidiki bidang ini selama bertahun-tahun. Ia sangat dipercayai sejak zaman Dr. August Wolff dahulu, badan mesti dibekalkan dengan asid linoleik, sebagaimana badan kita perlu dibekalkan dengan vitamin dan makanan untuk kekal sihat."

Namun demikian, satu soalan masih kekal: Adakah kemungkinannya untuk menggunakan krim mengandungi asid linoleik untuk menyingkirkan masalah kerosakan kulit yang disebabkan oleh kekurangan asid linoleik? Ini secara lansung akan membantu pertumbuhan kulit! Idea ini menghasilkan formulasi yang dicipta pada tahun 1938 yang kini dikenali ramai. Penciptanya memberikan nama yang sesuai iaitu “Linola” – yang mempunyai asid linoleik. Bahan aktif ini sebahagiannya bertanggungjawab untuk mengekalkan lapisan kulit luar terlindung daripada dalam supaya tidak banyak kelembapan akan terkeluar.”

Dinamakan sempena bahan utamanya, asid linoleik, yang menggalakkan perlindungan hebat, sifat regenaratif dan anti-radang,  dan produk ini diformulasi dan dihasilkan sepenuhnya di German.

Linola adalah produk yang sangat sesuai untuk pesakit ekzema yang kronik ataupun akut. Ini kerana ianya bukanlah untuk membantu dengan penyembuhan sahaja, tetapi ia juga melegakan kegatalan dan keradangan yang datang dengan kondisi tersebut. Ia juga mampu menyelesaikan masalah kulit yang lain seperti, kulit kering, kulit kepala gatal, psoriasis dan kerengsaan kulit.


Antara produk Linola yang terbaik adalah Losyen Linola. Ianya diformulasikan dengan asid linoleik penting dan dibangunkan terutamanya untuk semua jenis kulit kering dan juga masalah keradangan kulit. Ia mengandungi asid linoleik, minyak sayur yang kaya dan paling penting ianya bebas daripada minyak mineral dan silikon. Losyen ini sangat sesuai untuk kulit yang sangat kering dan juga pesakit ekzema. Kedudukan No.1 di German dibawah kategori rawatan perubatan yang baik untuk semua jenis kulit kering selama dua tahun berturut-turut (2012 dan 2013) dan ini adalah testimoni terbaik tentang keberkesanan produk.

Produk Linola kini boleh didapati pada bulan ini esklusif di semua Farmasi Caring di seluruh negara. Produk Linola boleh didapati pada harga jualan seperti disenaraikan seperti dibawah:


• Linola Losyen (200ml) – RM79
• Linola Mandian dan Basuhan (300ml) – RM69
• Linola Pencuci Muka(50ml) – RM69
• Linola Losyen Tangan (75ml) – RM35
• Linola Losyen Kaki (100ml) – RM55
• Linola Balsem Perlindungan (50ml) – RM55
• Linola Syampu Forte (200ml) – RM69
• Linola Losyen Perlindungan Matahari SPF50 (100ml) – RM79

Suami saya sendiri mengalami masalah kulit kering dan pastinya saya akan mendapatkan produk ini di pasaran bagi kegunaan suami saya seharian dengan harapan masalah kulit kering yang dihadapinya boleh diatasi.

Tentang Dr Wolff-Gruppe GmbH
Perniagaan keluarga kumpulan Dr Wolff mengandungi bahagian kosmetik (Dr. Kurt Wolff GmbH & Co. KG) dan juga bahagian perubatan (Dr.August Wolff GmbH & Cp. KG Arzneimittel). Kumpulan syarikat Dr. Wolff yang diuruskan oleh pemiliknya pakar dalam penyelidikan, pembangunan dan pemasaran daripada innovatif dan juga produk yang sangat berkesan. Spesifikasi produk dan perkhidmatan yang ditawarkan oleh Dr. Wolff fokus kepada mengubah keperluan rakan kongsi dan pengguna. Faedah terbukti secara saintifik untuk kedua-dua kumpulan berada di tengah-tengah usaha syarikat.

Perniagaan keluarga yang dikendalikan oleh syarikat itu berusaha untuk memastikan pertumbuhan kualitatif untuk mengekalkan mandiri dan kecekapan dan juga untuk terus membangun dengan jayanya. Produk Dr. Wolff sekarang boleh didapati di lebih 50 pasaran antarabangsa.

Tentang Nuvanta Sdn Bhd
Nuvanta Sdn Bhd ditubuhkan pada 2005 dengan fokus perniagaan untuk mengimport dan memasarkan suplemen kesihatan semula jadi dan produk penjagaan diri. Produk utama Nuvanta Sdn Bhd adalah:-


Bio-Oil, Natural Factors, Nuvaceuticals dan Safwa Health.

Misi dan Visi syarikat adalah berlandaskan konsep mudah:-

“Mengekalkan standard penjagaan kesihatan yang berkualiti tinggi dalam industri makanan supplemen Malaysia”.

Nuvanta Sdn Bhd berusaha untuk mengajar orang ramai bagaimana untuk mencapai kesihatan yang maksimum di dalam hidup mereka – kesihatan mental, emosi dan fizikal – dengan menawarkan produk yang mensasarkan kepada keperluan kesihatan khusus mereka supaya mereka boleh menikmati kesihatan yang baik seumur hidup.
PR by EverQuest www.everquest.com.my
LINOLA Dapat Membantu Mereka Yang Mengalami Masalah Kulit Kering! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 20, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.